فرودگاه داکسینگ پکن، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان، افتتاح می‌ شود!

4.5
از 19 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
انتظارها به پایان رسید: بزرگترین فرودگاه جهان افتتاح می‌شود! +تصاویر
03 مهر 1398 12:00
0

بزرگ‌ترین فرودگاه جهان که در شهر پکنِ چین ساخته‌ شده است، این هفته به بهره‌برداری می‌رسد. البته برای اینکه استفاده از این فرودگاه با ظرفیت کامل صورت پذیرد، به حدود دو سال زمان نیاز است. نام این فرودگاهِ بین‌المللیِ شهرِ پکن «داکسینگ»(Daxing) است که با نام مستعار ستاره دریایی نیز شناخته می‌شود. ظرفیت فرودگاه داکسینگ حدود 100 میلیون مسافر در سال پیش‌بینی می‌شود. باوجود این‌که این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه جهان محسوب می‌شود، ولی به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که مسافران برای رسیدن به هر گیت بیش از 8 دقیقه پیاده‌روی نکنند.

فرودگاه داکسینگ پکن

ژوئن 2019 کار ساخت‌ و ساز این فرودگاه به اتمام رسید و بازرسی‌های نهایی تا 15 سپتامبر 2019 انجام شد. قرار است فرودگاه داکسینگ اولین پروازهای تجاری خود را به‌زودی آغاز کند. مدتی زمان لازم است تا فرودگاه به ظرفیت کامل خود برسد، ولی انتظار می‌رود پس از رسیدن به ظرفیت کامل به‌عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان شناخته شود.

فرودگاه داکسینگ پکن

فرودگاه داکسینگ که حدود 700 هزار مترمربع مساحت دارد توسط معمار شهیر عراقی – بریتانیایی، زاها حدید (Zaha Hadid) طراحی‌ شده است. شکل آن شبیه به یک ستاره دریایی است. این طراحی خلاقانه و زیبا جابجایی مسافران را در بزرگ‌ترین فرودگاه جهان، انعطاف‌پذیر و آسان می‌کند.

فرودگاه داکسینگ پکن

در فرودگاه داکسینگ، فاصله‌ی قسمت بازرسی با گیت نسبت به خیلی از فرودگاه‌های دیگر جهان نزدیک‌تر خواهد بود. همچنین ربات‌هایی برای خدمت‌رسانی به مشتری در نظر گرفته‌ شده است که ضمن گشت زنی در فرودگاه به‌ صورت لحظه‌ به‌ لحظه اطلاعات پروازها و وضعیت آب‌وهوا را به مسافران ارائه می‌دهند.

فرودگاه داکسینگ پکن

مسیر دسترسی ریلی این فرودگاه در کمتر از 20 دقیقه مسافران را از فرودگاه داکسینگ به‌وسیله قطارهای پرسرعت به مرکز شهر منتقل می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این فرودگاه تا بهار سال 2020 به بیش از 112 مقصد در سراسر جهان پرواز داشته باشد.

فرودگاه داکسینگ پکن

با توجه به اینکه چین برای بسیاری از مسافران سراسر جهان به‌عنوان مقصدی محبوب شناخته می‌شود، معمولا مسافرت به این کشور کمی دشواری به همراه دارد، ولی با طراحی این فرودگاه تلاش می‌شود مسافرت به چین تا حدودی آسان‌تر شود.

فرودگاه داکسینگ پکن

فرودگاه داکسینگ پکن

فرودگاه داکسینگ پکن

فرودگاه داکسینگ پکن

فرودگاه داکسینگ پکن

فرودگاه داکسینگ پکن

 

منبع: thetravel.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی