اقامتگاهی با سقف های چمن کاری شده در نروژ

4.4
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اقامتگاهی با سقف های چمن کاری شده + تصاویر‏
29 اسفند 1396 09:00
0

اقامتگاهی با سقف های چمن کاری شده در نروژ

در دره ی چشم نواز گودبرندسدالِن (Gudbrandsdalen) در ایالت اُپلند (Oppland) نروژ، یک مزرعه ی دامداری حاصلخیز با کلبه ها و آغل های چوبی متعلق به قرن 17 میلادی قرار گرفته است. افرادی که به این سرزمین قدم می گذارند محو طبیعت و چشم انداز های طبیعی فوق العاده زیبای آن می شوند. آنها همچنین فرصت دیدار با کسانی را خواهند داشت که اداره ی املاک این منطقه را در طی نسل ها در اختیار داشته اند.

اقامتگاهی با سقف های چمن کاری شده در نروژ

این مرتع که نوردیگارد بِلِسوم (Nordigard Blessom) نام دارد، به گفته ی ساکنین محلی، قدیمی ترین مزرعه ی شهر ووگو (Vågå) است و کلبه های چوبی متعلق به قرن 17 و 18 میلادی را تا کنون در خود حفظ کرده است. کلبه های چوبیِ نوسازی شده به مهمانان امکان تجربه حال و هوای قدیمی این املاک را می دهد.

اقامتگاهی با سقف های چمن کاری شده در نروژ

این مزرعه در طی سالیان متوالی توسط خانواده ی بِلِسوم اداره می شده و تا کنون سه نسل از اعضای خانواده پذیرای مهمانان بوده اند؛ از جمله مادربزرگ خانواده اَسترید (Astrid) که به همراه گربه هایش فوکس و پیا در همین مزرعه زندگی می کند و بابت کیفیت غذاهای خانگی اش شهرت زیادی پیدا کرده است. پوره ی سیب زمینی با خامه ی ترش و گوشت نمک سود شده یکی از غذاهای محبوبی است که مادربزرگ برای مهمانان این مجموعه تهیه می کند. این مجموعه که در طی سال ها میزبان هنرمندان بسیاری بوده، اکنون برای عموم گردشگران نیز قابل استفاده است و چندین انتخاب را در اختیار مهمانان قرار می دهد؛ اتاق صورتی که دارای یک ورودی دلباز بوده و با مبلمان نروژی دکور آن تکمیل شده است، سرسرا، اتاق بزرگی که قبلاً محل برگزاری گردهمایی های ساکنین مزرعه بوده و یک تخت خواب سایبان دار کلاسیک نیز در آن چشم به می خورد؛ و اتاق زرد، که نمایی زیبا از روستاهای منطقه دارد.

اقامتگاهی با سقف های چمن کاری شده در نروژ

اینگرید بِلِسوم در گفتگو با بخش خبری وبسایت لونلی پلنت (Lonely Planet) می گوید: "حال و هوای مزرعه ی نوردیگارد بلسوم باعث می شود شما آرامش پیدا کنید، از زمان فارغ شوید و از چیزهای ساده در زندگی لذت ببرید. بازدیدکننده های این منطقه، زندگی در فرهنگ غنی روستایی، کلبه های زیبای چوبی و آغل های پر از دام را تجربه می کنند. با سفر به این سرزمین گویی به تاریخ سفر کرده و از مراتع و مزارع کوهستانی قرون وسطایی بازدید می کنید".

اقامتگاهی با سقف های چمن کاری شده در نروژ

صبحانه در عمارت اصلی و در آشپزخانه ی آبی سِرو می شود، جایی که مهمانان در مقابل شومینه های سنگی و دور میزهای چوبی بزرگ می نشینند و با خوراک های خانگی و محصولات لبنی مزرعه پذیرایی می شوند. بازدیدکنندگانی که با خودرو شخصی به این منطقه سفر می کنند می توانند از جاذبه های منطقه مثل بلندترین قله ی نروژ به نام گالدهوپیگن (Galdhøpiggen)، منطقه ی بسگن (Bessegen) که مناسب کوه نوردی است، و فلات کوهستانی والدرسفلی (Valdresflya) دیدن کنند. هزینه ی اقامت در این مزرعه از 800 کرون نروژ (82 یورو) برای هر شب اقامت در اتاق یک تخته شروع می شود.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.