استخر خیره کننده در کپنهاگ

5
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
شنا در میان هرم های آجری + تصاویر
21 اردیبهشت 1397 10:00
0

استخر خیره کننده در کپنهاگ

قرار است یک مجموعه جدید استخر شنا در کپنهاگ ساخته شود که از آن به عنوان پیشرفتی عالی در معماری یاد می کنند. این مجموعه بخشی از مرکز فرهنگی آبریستی جدید است و دارای استخرهای سرپوشیده و استخر در فضای باز می باشد که به طور مستقیم به دریا وصل می شوند، همچنین بالکن های شیشه ای بزرگ به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا میان هرم های آبی آزادانه شنا کنند.

استخر خیره کننده در کپنهاگ


مرکز فرهنگی Waterfront در کپنهاگ دارای استخرهایی است که به دریا می پیوندند. این مرکز در یک جزیره مصنوعی در بندر کپنهاگ به نام Christiansholm ساخته شده است. این جزیره زمانی محل خانه های بومی دانمارکی بود و به صورت محلی به نام جزیره کاغذی شناخته می شود.

استخر خیره کننده در کپنهاگ

این پروژه یک مرکز فرهنگی ساحلی، با امکانات متعدد و انجمن های تفریحی و ورزشی و حمام های متنوع می باشد. این طرح برای تحقق چشم انداز جدیدی به شهر کپنهاگ و جزیره کاغذی طراحی شده است.

استخر خیره کننده در کپنهاگ


این مرکز 5000 متر مربع مساحت دارد و در سال 2021 افتتاح خواهد شد. نمای آجر آن سطوح متنوعی از شفافیت را ایجاد کرده است که با نور گرم در شب و در ساعات طولانی و تاریک زمستان درخشان می شود.

استخر خیره کننده در کپنهاگ


شرکت معماری ژاپنی، Kengo Kuma & Associates، برنده رقابت ساخت این مرکز شد. این شرکت در طرحش از یک سری هرم استفاده کرد. طرح های قبلی این شرکت عبارتند از موزه طراحی V & A در داندی و ورزشگاه المپیک توکیو که همگی نمونه های بسیار موفقی بودند.

استخر خیره کننده در کپنهاگ


شما می توانید میان هرم های موجود در مرکز فرهنگی شنا کنید.  Yuki Ikeguchi، مسئول این پروژه می گوید: "تمرکز ما در طراحی این بود که در قالب چشم انداز، هنر و معماری فضایی یکپارچه را با آب تعریف کنیم." " طراحی ما تلاش می کند تا تجربیات متنوعی از آب را در شرایط مختلف مانند انعکاس نور و سایه، بخار و غیره ارائه دهد."
استخر خیره کننده در کپنهاگ

 

 

منبع:

lonelyplanet

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.