تفریحات پاریس؛ معرفی بهترین جاهای تفریحی + قیمت

5
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در پاریس چطور خوش بگذرانیم؟
10 آبان 1402 08:00
0

تفریحات پاریس، چهره دیگری از این شهر را به ما نشان می‌دهد و برای هر سلیقه، گزینه‌ای دارد؛ به صورتی که در جاهای تفریحی پاریس، سرگرمی و تفریح دل‌خواهتان را به راحتی پیدا می‌کنید. در این مطلب از مجله لست‌سکند، مکان های تفریحی پاریس را همراه با قیمت و ساعت کاری‌شان معرفی کرده‌ایم و مختصری از چگونگی این تفریحات را هم آورده‌ایم؛ در نتیجه می‌توانید ضمن آشنایی با بهترین تفریحات پاریس، برای انجامشان هم برنامه‌ریزی کنید و سفرتان را خاطره‌انگیزتر کنید.

بهترین تفریحات پاریس کدام‌اند؟

دیزنی لند، شهربازی آستریکس، فلای ویو، سیم درایورز، اکرو کمپ، پارک آبی آکوابولیوار، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، اتاق فرار، لیزر تگ، پیاده‌روی در شانزه‌لیزه و مونمارتر، کافه‌گردی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر، جزو بهترین تفریحات پاریس محسوب می‌شوند. برخی از این تفریحات، بسیار منحصربه‌فرد هستند و فقط می‌توانید در پاریس آن‌ها را تجربه کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم که قبل از انتخاب تور فرانسه، برنامه سفرتان را بررسی و زمان‌های خالی‌تان را با بهترین تفریحات فرانسه پر کنید.

پارک‌های موضوعی و شهربازی‌های پاریس

پاریس به‌خودی‌خود، شهربازی‌های روباز و پارک‌های موضوعی فراوانی ندارد؛ اما در نزدیکی آن، 3 تا از بهترین و جذاب‌ترین شهربازی‌ها و پارک‌های موضوعی قرار گرفته‌اند که برجسته‌ترین آن‌ها، دیزنی لند است. اگر دوست دارید که کارهای هیجان‌انگیز انجام دهید و با همه اعضای خانواده هم همراه باشید، شهربازی‌ها و پارک‌های موضوعی گزینه‌های بسیار جالب‌توجهی هستند.

دیزنی لند پاریس (Disneyland)

یکی از اصلی‌ترین جاهای تفریحی پاریس، دیزنی لند است. بااینکه دیزنی لند در فاصله 32 کیلومتری شرق این شهر قرار گرفته است، اما خیلی از گردشگران را به سمت خودش می‌کشاند و حتی علت سفر برخی از گردشگران، صرفاً بازدید و استفاده از تفریحات این پارک است. دیزنی لند، بخش‌های مختلفی دارد که آن را به مکانی مناسب برای تمامی سنین تبدیل می‌کند. فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلف، هتل و وسایل بازی و سرگرمی‌های فراوان، فقط گوشه‌ای از تفریحات پاریس در دیزنی لند هستند. حتی بسیاری از بازدیدکنندگان دیزنی، می‌گویند که اگر بخواهید کل این مجموعه را ببینید، باید حداقل 2 تا 3 روز برایش وقت بگذارید. نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که هزینه غذا در دیزنی لند بسیار گران است. به همین دلیل برای کاهش هزینه، می‌توانید همراهتان غذا ببرید.

این پارک در سال 1992 افتتاح شد و شما می‌توانید علاوه‌بر بهره‌مندی از تفریحات و سرگرمی‌هایی که دارد، شخصیت‌های مختلفی از فیلم‌ها و سریال‌های ساخته‌شده در استودیو دیزنی را هم مشاهده کنید. از میکی‌ماوس و دیو و دلبر گرفته تا شخصیت‌ها و قهرمان‌های دنیای ماروِل، آثار مختلفی از آن‌ها در قسمت‌های مختلف این پارک وجود دارد. حتی کودکان شما می‌توانند با کسانی که لباس این قهرمان‌ها و شخصیت‌ها را پوشیده‌اند، صحبت کنند و عکس و فیلم بگیرند. برای بزرگ‌ترها هم چندین ترن هوایی، سینماهای چندبعدی و سرگرمی‌های دیگر وجود دارد. درون دیزنی لند، یک هتل هم قرار دارد که از اوایل سال 2024 دوباره فعالیتش را آغاز کرده است.

دیزنی لند، از تفریحات گران‌قیمت پاریس محسوب می‌شود. به همین دلیل، خیلی از گردشگران، برای کاهش هزینه سفر، از رفتن به دیزلی لند صرف‌نظر می‌کنند. اما با مدیریت این بودجه، می‌توان رؤیای رفتن به دیزنی لند را به واقعیت تبدیل کرد. تور اقساطی، یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن، بخشی از هزینه تور را داد و مابقی را به‌صورت قسطی پرداخت کرد. به این صورت، می‌توانید بودجه بیشتری برای سفرتان در نظر بگیرید.

  • قیمت ورودی دیزنی لند پاریس: شروع از 56 یورو

  • ساعت کاری دیزنی لند پاریس: از 9 صبح تا 10 شب

  • وبسایت دیزنی لند پاریس: disneylandparis.com

  • صفحه اینستاگرام دیزنی لند پاریس: disneylandparis@

موقعیت دقیق دیزنی لند پاریس روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-disneyland.jpg
نمایی از دیزنی لند، از مکان های تفریحی پاریس

شهربازی ژاغدن دکیمتسیون (Jardin d'Acclimatation)

این محل از سال 1860 مکانی برای گذراندن اوقات فراغت بوده و در سال 2014 به‌طور کلی بازسازی شده است. امروزه در این نقطه از شهر پاریس که 18 هکتار دارد، یک شهربازی هست که می‌توانید چندساعتی از وقت خود و خانواده‌تان را در آن با بهترین تفریحات پاریس بگذرانید. شهربازی ژاغدن دکیمتسیون، بخش‌های مختلف تفریحی و سرگرمی دارد که تعداد آن‌ها به 42 عدد می‌رسد و برای خانواده‌ها، بزرگ‌سالان و کودکان جذاب است. علاوه‌بر پیاده‌روی، در این پارک سورتمه، رولر کوستر، تاب چرخشی و وسایل این‌چنینی، برای تفریح بزرگ‌سالان مناسب است.

در فضای این شهربازی، فروشگاه‌های مختلف برای خرید سوغاتی و کیوسک و رستوران برای خوردوخوراکتان هست. همچنین می‌توانید حیواناتی مثل گوسفند، بز، لاما و طوطی را از نزدیک ببینید. توجه داشته باشید که قیمت در فصل‌های مختلف سال متغیر است. نکته دیگر این است که کودکانی که قدشان 80 سانتی‌متر و کمتر است، نیازی به پرداخت پول ورودی ندارند.

  • قیمت ورودی شهربازی ژاغدن دکیمتسیون: شروع از 27 یورو

  • ساعت کاری شهربازی ژاغدن دکیمتسیون: از 10 صبح تا 7 شب

  • وبسایت شهربازی ژاغدن دکیمتسیون: jardindacclimatation.fr

  • صفحه اینستاگرام شهربازی ژاغدن دکیمتسیون: jardindacclimatation@

موقعیت دقیق شهربازی ژاغدن دکیمتسیون روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-jardin.jpg
یکی از تفریحات شهربازی ژاغدن

شهربازی جزیره رابینسون (L'lle de Robinson)

این شهربازی، با الهام از داستان رابینسون کروزوئه طراحی و ساخته شده است. شهربازی جزیره رابینسون، به‌صورت سرپوشیده ساخته شده و برای خانواده‌هایی مناسب است که کودکانی بین 3 تا 12 سال دارند. در این شهربازی، خانواده‌ها می‌توانند همراه کودکشان باشند یا در فضای بیرونی شهربازی، منتظرشان بمانند. در این شهربازی، امکان برگزاری جشن تولد هم هست.

  • هزینه ورودی شهربازی جزیره رابینسون: کودکان 4 تا 12 سال 17 یورو، کودکان کمتر از 4 سال 9 یورو و همراه کودک 5 یورو

  • ساعت کاری شهربازی جزیره رابینسون: از 10 صبح تا 6 عصر

  • وبسایت شهربازی جزیره رابینسون: ilederobinson.com

موقعیت دقیق شهربازی جزیره رابینسون روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-L
بخش‌هایی از شهربازی جزیره رابینسون

شهربازی آستریکس (Astérix Park)

شهربازی آستریکس، یکی از مکان های تفریحی پاریس با بازی‌های متنوع است. شما می‌توانید با هر سلیقه‌ای که دارید، جذب سرگرمی‌ها و تفریحات این شهربازی شوید. این تنوع، آستریکس را برای خانواده‌ها هم بسیار مناسب کرده و از بزرگ و کوچک، می‌توانند از بازی‌ها لذت ببرند. ترن هوایی، اسب چرخان، تالارهای ترسناک و هیجانی و کشتی‌سواری، از بازی‌ها و سرگرمی‌هایی هستند که چند ساعتی شما را با تفریحات پاریس سرگرم می‌کنند.

شما می‌توانید علاوه‌بر بازی، نمایش با موضوعات متفاوت هم ببینید. به‌اضافه اینکه در شهربازی، رستوران و فروشگاه هم هست. آستریکس، هتل هم دارد که می‌توانید پس از بررسی‌شان، درصورت تمایل در آن‌ها بمانید. شما می‌توانید در تاریخ‌های 14، 21، 28، 29، 30 و 31 اکتبر و همچنین در تاریخ 4 نوامبر، بلیط شهربازی را برای ساعت 7 شب تا ساعت یک صبح با کمترین قیمت، یعنی 46 یورو تهیه کنید. غیر از این تاریخ‌ها، قیمت‌ها متفاوت است.

  • قیمت ورودی شهربازی آستریکس: شروع از 51 یورو و برای کودکان 3 تا 11 سال، 48 یورو

  • ساعت کاری شهربازی آستریکس: از 9 صبح تا 6 غروب و یکشنبه‌ها از 9 صبح تا 5 عصر

  • وبسایت شهربازی آستریکس: parcasterix.fr

  • صفحه اینستاگرام شهربازی آستریکس: parcasterix@

موقعیت دقیق شهربازی آستریکس روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-asterix.jpg
بخش‌هایی از شهربازی آستریکس

تفریحات هیجان‌انگیز در پاریس

در این قسمت، شما با تفریحاتی آشنا می‌شوید که برخی از آن‌ها هیجان‌انگیزند، بعضی ماجراجویانه و حتی تعدادی از آن‌ها بسیار منحصربه‌فردند و در جای دیگری از این کره خاکی نمی‌توانید مشابهشان را پیدا کنید. به این ترتیب، احتمالاً برخی از خاص‌ترین تفریحات پاریس را در این قسمت پیدا می‌کنید.

واقعیت مجازی فلای ویو (Flyview)

استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی، تحول عظیمی در سرگرمی‌ها و تفریحات ایجاد کرده است و یکی از جاهای تفریحی پاریس که به‌خوبی از این وسیله بهره برده، مرکز فلای ویو 360 است. در این مرکز که به ادعای خودشان محلی منحصربه‌فرد در دنیاست، وسیله‌هایی وجود دارد که شبیه به جت‌پک هستند و شما روی آن‌ها می‌ایستید، دستگیره‌هایشان را می‌گیرید و سپس عینک واقعیت مجازی‌تان را می‌زنید. حالا حس می‌کنید در حال پروازید.

در این مرکز، امکانات مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم پرواز روی آسمان فرانسه و پاریس را عنوان کنیم. علاوه‌بر آن می‌توانید کلیسای بازسازی‌شده نوتردام یا مصر و اهرام ثلاثه را هم مشاهده کنید. قیمت هرکدام از این سفرها جداست و طول زمان آن‌ها هم متفاوت است. کمترین این زمان‌ها 18 دقیقه و بیشترینشان، 22 دقیقه است. گران‌ترین سفر، روی آسمان پاریس به قیمت 21.5 یورو برای بزرگ‌سالان و 18.5 یورو برای کودکان است.

  • قیمت بلیط فلای ویو: شروع از 18.5 یورو و برای کودکان کمتر از 12 سال، 16 یورو

  • ساعت کاری فلای ویو: از 10:15 صبح تا 7 شب

  • وبسایت فلای ویو: flyview360.com

  • صفحه اینستاگرام فلای ویو: flyviewparis@

موقعیت دقیق فلای ویو روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-flyview.jpg
بخشی از دستگاه‌های فلای ویو

اتاق فرار مجازی (Virtual Room)

اگر به‌دنبال بازی‌های گروهی در پاریس هستید، اتاق فرارهای متعددی در این شهر وجود دارند که می‌توانید تجربه‌شان کنید. در این متن لست‌سکند که درباره تفریحات پاریس نوشته‌ایم، یکی از متفاوت‌ترین این اتاق فرارها را معرفی کرده‌ایم. این بازی، ترکیبی از یک اتاق فرار با چاشنی واقعیت مجازی است. برای انجام این بازی، باید بین 2 تا 4 نفر باشید. در این مجموعه، به‌طور کلی 4 بازی با سناریوهای مختلف وجود دارد که تقریباً مدت‌زمان آن‌ها بین 40 تا 50 دقیقه است و با آموزش ابتدایی قبل بازی، زمان بازی تقریباً 1 ساعت می‌شود. توجه کنید که قیمت بازی‌ها برای دانش‌آموزان و دانشجویان، حدود 25.5 یورو است.

  • قیمت بلیط اتاق فرار مجازی: 30 یورو

  • ساعت کاری اتاق فرار مجازی: از 10 صبح تا 10 شب و جمعه‌ها و شنبه‌ها از 10 صبح تا 11 شب

  • وبسایت اتاق فرار مجازی: paris.virtual-room.com

  • صفحه اینستاگرام اتاق فرار مجازی: virtualroom_paris@

موقعیت دقیق اتاق فرار مجازی روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-virtual-room.jpg
نمایی از نوع بازی

شبیه‌ساز مسابقه اتومبیل سیم درایورز (Sim Drivers)

اگر بین اعضای خانواده‌تان افراد جوان دارید، شبیه‌ساز مسابقه اتومبیل سیم درایورز دقیقاً جایی است که آن‌ها را مجذوب خودش می‌کند. در این مکان، دستگاه‌هایی قرار داده شده که شامل صندلی، فرمان اتومبیل و دیگر قسمت‌های یک خودرو می‌شود و یک مانیتور هم جلوی آن‌ها قرار دارد. این دستگاه، شبیه‌ساز یک اتومبیل مسابقه‌ای است و شما با نشستن پشت آن می‌توانید به‌صورت انفرادی یا جمعی مسابقه دهید. نوع و نحوه بازی‌ها با توجه به دستگاه متفاوت است. ساعت‌های استفاده هم بین 15، 30 و 45 دقیقه متغیر است.

  • قیمت استفاده از دستگاه شبیه‌ساز سیم درایورز: شروع از 15 یورو

  • ساعت کاری سیم درایورز: از 11 صبح تا 10 شب

  • وبسایت سیم درایورز: simdrivers-paris.fr

  • صفحه اینستاگرام سیم درایورز: sim.drivers@

موقعیت دقیق سیم درایورز روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-sim.jpg
سیستم‌ها و فضاهای داخلی Sim Drivers

پارک آبی آکوابولوار (Aquaboulevard water park)

پارک آبی آکوابولوار در بین بهترین تفریحات پاریس، جایگاه ویژه‌ای دارد و اینکه اینجا یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در فضای شهری و در اروپاست، آن را خاص‌تر می‌کند. آکوابولوار، قسمت‌های مختلفی دارد و چه با خانواده باشید و چه همراه دوستانتان، به هر ترتیب از اینجا لذت می‌برید. استخرهای موج‌دار، سرسره‌های آبی، جکوزی‌های متنوع، ساحل شنی و بازی‌های آبی، از تفریحات این پارک آبی هستند.

یکی از اولویت‌های این پارک آبی طبق ادعایی که دارند، حفظ امنیت و رسیدگی همیشگی به بهداشت استخرها و بخش‌های مختلفش است. همین، باعث افزایش رضایتمندی مشتریانش شده و آن را در بین مکان های تفریحی پاریس، به یک جای متوسط روبه‌بالا تبدیل کرده است. البته توجه کنید که شما نمی‌توانید کودکان زیر 3 سال را به این پارک آبی بیاورید.

  • قیمت بلیط پارک آبی آکوابولوار: 39 یورو و برای کودکان کمتر از 12 سال، 22 یورو

  • ساعت کاری پارک آبی آکوابولوار: از 11 صبح تا 10 شب

  • وبسایت پارک آبی آکوابولوار: aquaboulevard.fr

  • صفحه اینستاگرام پارک آبی آکوابولوار: aquaboulevard@

موقعیت دقیق پارک آبی آکوابولوار روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-Aquaboulevard-water-park.jpg
نمایی از فضای سرپوشیده پارک آبی آکوابولوار

قایق‌سواری در پاریس (Sailing boat on scene river)

همان‌طور که می‌دانید، رودخانه سن، اصلی‌ترین رودخانه شهر پاریس است و جایی قرار گرفته که از کنار تعدادی از جاهای دیدنی پاریس عبور می‌کند. حالا تصور کنید که روی رود سن و داخل یک قایق نشسته‌اید و از کنار این جاذبه‌ها رد می‌شوید. در همین حال، یک راهنما با توضیحاتش، اطلاعات شما را درباره نقاط مختلف این شهر بیشتر می‌کند. مجموعه این فعالیت‌ها در کنار هم، باعث شده قایق‌سواری به یکی از تفریحات پاریس و تجربه‌های ویژه آن تبدیل شود.

نکته‌ای که باید پیش از قایق‌سواری به آن دقت کنید، این است که حتماً به طول مسیر و امکاناتی که در این‌گونه تورها در اختیارتان می‌گذارند، توجه داشته باشید؛ چراکه قیمت تورهای قایق‌سواری، با توجه به همین فاکتورها متغیر است و از حدودا 15 یورو شروع می‌شود و حتی تا 300 یورو و بیشتر هم ادامه پیدا می‌کند. در نهایت باید بگوییم که قایق‌سواری روی رود سن، در کل تور اروپا تجربه منحصربه‌فردی است.

  • قیمت قایق‌سواری در پاریس: بسته به طول مسیر و امکانات تور متغیر است.

بخش‌هایی از رود سن در پاریس روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-boat.jpg
قایق‌سواری در پاریس، روی رود سن

دوچرخه‌سواری در پاریس (Riding bicycle)

یکی از بهترین وسیله‌ها برای حمل‌ونقل در پاریس، دوچرخه است. شما در این شهر می‌توانید به‌راحتی دوچرخه کرایه کنید و به قسمت‌های مختلف شهر بروید. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، رعایت مقررات و قوانین مربوط به دوچرخه‌سواری است. برای مثال، پس از اینکه یک دوچرخه را دریافت کردید، باید از شرایط برگرداندنش هم اطلاعات کامل کسب کنید؛ اینکه لازم است آن را حتماً جایی تحویل بدهید که دوچرخه را کرایه کرده بودید یا اینکه می‌توانید با زدن قفل دوچرخه، آن را در هر جایی از شهر رها کنید.

امکان کرایه کردن دوچرخه‌ها به‌صورت ساعتی، کوتاه‌مدت یا حتی برای چند روز و چند هفته وجود دارد که این کاملاً به مدت‌زمان اقامت شما در این شهر وابسته است. شهر پاریس، زیرساخت‌های لازم برای دوچرخه‌سواری را هم دارد. از خطوط ویژه برای عبور دوچرخه گرفته تا ارائه دوچرخه‌های مناسب، همگی نشان از آن دارند که با آسودگی کامل می‌توانید این وسیله را کرایه کنید و از آن بهره‌مند شوید. در نهایت باید بگوییم که دوچرخه‌سواری در این شهر، جزو تفریحات پاریس هم به شمار می‌رود. به یاد داشته باشید که کرایه دوچرخه می‌تواند از شهرداری یا بخش‌های خصوصی صورت گیرد. به همین دلیل، هزینه‌ها متفاوت است و مدت‌زمان کرایه دوچرخه و نوع آن هم روی قیمت نهایی تأثیر می‌گذارد.

  • قیمت کرایه دوچرخه در پاریس: بسته به مدت‌زمان کرایه، نوع دوچرخه و شرکت کرایه‌دهنده
lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-bicycle.jpg
دوچرخه‌سواری، از تفریحات پاریس

اکروکمپ (AccroCamp)

اگر در بین تفریحات پاریس به‌دنبال انجام کارهای هیجان‌انگیز هستید، اکروکمپ، دقیقاً مناسب شماست. در این کمپ می‌توانید کارهایی مثل زیپ‌لاین، طی‌کردن مسافت‌هایی از روی تخته‌چوب و کارهایی این‌چنینی را تجربه کنید و حسابی سرگرم شوید. فقط باید بدانید که این کمپ، حدود 50 کیلومتری شرق پاریس است.

این کمپ برای افراد بزرگ‌تر از 3 سال، برنامه‌های جذابی تدارک دیده است. سطح فعالیت‌ها یا بازی‌هایی که انجام می‌دهید، از آسان تا سخت است. در این کمپ سازه‌ای قرار دارد که بسیاری از بازی‌ها روی آن انجام می‌شوند و در ارتفاع‌های مختلف، از 80 سانتی‌متر تا 15 متر از سطح زمین، می‌توانید بازی‌ها را انجام دهید. مدت‌زمان هر سطح، بسته به توان و قدرت شما از 15 دقیقه تا 3 ساعت، متغیر است. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که آخرین زمانی که می‌توانید بلیط تهیه کنید، ساعت 5 عصر است. 

  • قیمت بلیط بازی‌های اکروکمپ: شروع از 10.5 یورو

  • ساعت کاری اکروکمپ: ماه‌های فوریه تا مه و سپتامبر تا نوامبر از یک ظهر تا 7 شب، ماه‌های ژوئن تا آگوست از 10 صبح تا 7 شب

  • وبسایت اکروکمپ: accrocamp.com

  • صفحه اینستاگرام اکروکمپ: accrocamp@

موقعیت دقیق اکروکمپ روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-AccroCamp.jpg
نمایی از اکروکمپ پاریس

پارک ماجراجویی فلوروال (Floreval Adventure Park)

پارک فلوروال هم ازجمله زیرمجموعه‌های اکروکمپ، در 50 کیلومتری جنوب پاریس واقع شده است. این پارک از نظر بازی‌ها و سرگرمی‌ها، بسیار متنوع است. پل‌های معلق، تیراندازی با کمان، لیزر تگ، گلف‌بازی در پارکی با دکوراسیون پارک ژوراسیک، پرش با کش‌های مخصوص، دیوارهای صعود و حتی امکان سوارشدن بر اسب‌های پاکوتاه یا همان پونی‌ها، تعدادی از فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در این پارک از آن‌ها بهره‌مند شوید. سرگرمی‌های این پارک هم مناسب افراد بزرگ‌تر از 3 سال است.

  • قیمت بلیط بازی‌های پارک فلوروال: شروع از 10 یورو

  • ساعت کاری پارک فلوروال: از 10 صبح تا 7 شب و ماه اکتبر از 10 صبح تا 6 عصر

  • وبسایت پارک فلوروال: aventure-floreval.fr

  • صفحه اینستاگرام پارک فلوروال: aventurefloreval@

موقعیت دقیق پارک فلوروال روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-Floreval-Adventure-Park.jpg
برخی از بخش‌های پارک فلوروال

تفریحات گروهی پاریس

این بخش، مناسب کسانی است که همراه با خانواده یا دوستانشان به پاریس سفر کرده‌اند و به‌دنبال بازی‌های گروهی می‌گردند. مشابه بعضی از این بازی‌ها را در کشور خودمان هم دیده‌اید، اما سناریویی که پشت بعضی از این بازی‌های گروهی وجود دارد، آن‌ها را متفاوت‌تر کرده است.

لیزر تگ پاریس (Laser Paris)

اگر با دوستانتان به پاریس آمده‌اید و به‌دنبال یک تفریح گروهی می‌گردید، لیزر تگ پاریس گزینه مناسبی برای شماست. برای اینکه این بازی را انجام دهید، باید حداقل 2 نفر باشید و گفتنی است که بازی با 32 نفر هم انجام می‌شود. حتی می‌توانید در لیزر تگ پاریس، برنامه تولد و سورپرایز کردن دوستانتان را هم بچینید و آن‌ها را غافل‌گیر کنید.

در این بازی، یک تفنگ لیزری دارید و یک جلیقه الکترونیکی می‌پوشید که در نهایت، امتیازات شما را با توجه به آن‌ها محاسبه می‌کنند. برای شرکت در این بازی، حداقل باید 120 سانتی‌متر قد داشته باشید. مدت هر بازی هم 20 دقیقه است و این عدد در بازی‌های مختلفش، متفاوت است.

  • قیمت بلیط لیزر تگ پاریس: شروع از 11 یورو

  • ساعت کاری لیزر تگ پاریس: شنبه و چهارشنبه از 2 ظهر تا 11 شب، سه‌شنبه و پنجشنبه از 5 عصر تا 11 شب، یکشنبه از 2 ظهر تا 7 شب، جمعه از ساعت 4 بعدازظهر تا 11 شب و دوشنبه‌ها تعطیل

  • وبسایت لیزر تگ پاریس: laserparis.com

موقعیت دقیق لیزر تگ پاریس روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-laser.jpg
بخش‌هایی از لیزر تگ پاریس

اسکیپ روم مجموعه گیم اسکیپ (Gamescape Escape Rooms)

درصورتی‌که بخواهید همراه با هیجان، معماهای فکری مختلفی را هم حل کنید، اسکیپ روم یکی از بهترین روش‌هاست. از معروف‌ترین مجموعه‌هایی که اتاق‌ فرارهای مختلف با سناریوهای متفاوت دارد، مجموعه گیم اسکیپ (Gamescape) است. داستان‌هایی که در اتاق‌ فرارهای این مجموعه با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، معمولاً تاریخ و سرگذشتی از پاریس را روایت می‌کنند و شما را در اتمسفر و فضا غرق می‌کنند. یکی از نکات مثبت درباره این بازی‌ها آن است که علاوه‌بر فرانسوی، به‌صورت انگلیسی هم ارائه می‌شوند. بازی‌های این مجموعه 2 تا 5 نفره است و هرچه تعدادتان بیشتر شود، هزینه کمتری برای بلیط می‌پردازید. این را هم در نظر بگیرید که قیمت بازی‌ها در طول هفته ارزان‌تر از آخر هفته است.

  • قیمت بلیط بازی‌های گیم اسکیپ: شروع از 19 یورو

  • ساعت کاری مجموعه گیم اسکیپ: روزهای معمولی از 10 صبح تا 4 بعدازظهر و روزهای شلوغ از 6 عصر تا 8 شب

  • وبسایت مجموعه گیم اسکیپ: gamescape.fr

موقعیت دقیق مجموعه گیم اسکیپ روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-escape.jpg
برخی از بازی‌های گیم اسکیپ

تفریحات شهری پاریس

هر منطقه از شهر پاریس، در یک دسته‌بندی مخصوص از نظر گردشگری قرار می‌گیرد که آن را از دیگر قسمت‌ها متمایز می‌کند. برخی از آن‌ها پر از رستوران شده‌اند و در برخی دیگر، تعداد بسیار زیادی فروشگاه قرار دارد. قدم‌زدن و پیاده‌روی در هریک از این بخش‌ها، شما را با تکه‌ای از فرهنگ و آداب‌ورسوم فرانسوی‌ها آشنا می‌کند. در ادامه، تعدادی از نام‌آشناترین محله‌ها و خیابان‌های پاریس را آورده‌ایم تا برای معرفی تفریحات پاریس، هیچ قسمتی را از قلم نیندازیم. گفتنی است که چند تا از بهترین هتل های پاریس هم در نزدیکی همین خیابان‌ها و محله‌ها قرار دارند.

محله‌ها و خیابان‌های پاریس

یکی از تفریحات پاریس برای بسیاری از گردشگران، قدم‌زدن در محله‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های پاریس است. معماری چشم‌نواز خانه‌ها و ساختمان‌ها، مسیرهای سنگ‌فرش‌شده بعضی از خیابان‌ها، رستوران‌ها و کافه‌هایی که میزها و صندلی‌هایشان را در پیاده‌رو قرار داده‌اند، همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر را به قسمت مهمی از جاهای تفریحی پاریس تبدیل کنند. در ادامه 2 تا از مشهورترین و البته زیباترین خیابان‌های پاریس را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید چشیدن طعم بهترین غذاهای فرانسه را در آن‌ها تجربه کنید. البته باید این را هم اضافه کنیم که برخی از میدان‌های این شهر هم برای پیاده‌روی جذاب هستند، مثل میدان شارل دوگل و میدان کنکورد.

  • خیابان شانزه‌لیزه: با قطعیت می‌توانیم بگوییم که شانزه‌لیزه، معروف‌ترین خیابان پاریس است که نزدیک به 2 کیلومتر طول و 70 متر عرض دارد. این خیابان، 2 میدان شارل دوگل و کنکورد را به یکدیگر وصل می‌کند. در یک سمتش طاق پیروزی قرار دارد و می‌‎توانید از آن بازدید کنید. در طول این خیابان، دفاتر تجاری و فروشگاه‌های بسیاری از برندهای مشهور حضور دارند. گفتنی است که این خیابان در قرن 17 احداث شد، در قرن 18 توسعه پیدا کرد و در قرن 20 هم بازسازی شد. در این خیابان، یکی از بهترین رستوران های پاریس، یعنی رستوران فوکتس هم قرار گرفته است.
  • بلوار مونمارتر: ساخت این بلوار به قرن 18 برمی‌گردد. هنگام پیاده‌روی در آن می‌توانید ترکیبی فوق‌العاده از فضای سبز، ساختمان‌های قدیمی با معماری جذاب، بازار، کافه‌های گوناگون و حتی جاذبه‌هایی از شهر پاریس، مانند کلیسای سکره کور را ببینید. بافت این بلوار به‌گونه‌ای است که با ورود به آن، ممکن است فکر کنید در یکی از زیباترین روستاهای فرانسه قدم گذاشته‌اید.
lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-Gamescape-Escape-Rooms.jpg
نمایی زیبا از خیابان شانزه‌لیزه

کافه‌گردی در پاریس

یکی دیگر از بهترین تفریحات پاریس، کافه‌گردی است. در جای‌جای شهر، می‌توانید کافه‌ها را ببینید که معمولاً شلوغ هم هستند. بسیاری، میز و نیمکت‌های کافه‌هایشان را در قسمتی از پیاده‌روها چیده‌اند و در کنار ساختمان‌های رنگارنگشان، فضاهایی دل‌نشین و خواستنی ایجاد کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به پاریس سفر می‌کنید، حتماً نشستن در یکی از این کافه‌ها و نوشیدن یک فنجان قهوه یا خوردن یک کروسان را تجربه کنید. البته دانستن قیمت غذا در فرانسه سبب می‌شود موقع حساب‌کتابتان، غافلگیر نشوید.

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-cafes.jpg
حال‌وهوای برخی کافه‌های پاریس

باغ تویلری (Tuileries Garden)

این باغ در قرن 16 ساخته شده و در قرن 17 و بعد از انقلاب فرانسه، برای استفاده عموم باز شده است. این باغ هم جزو مکان های تفریحی پاریس به حساب می‌آید و تفریحات مختلفی دارد؛ از وسایل بازی مثل سرسره برای کودکان گرفته تا فضاهای مناسب برای عکاسی. علاوه‌بر مسیرهای گوناگون برای قدم‌زدن، نیمکت‌هایی هم برای استراحت در جای‌جای این پارک قرار داده‌اند.

  • قیمت ورودی باغ تویلری: رایگان

  • ساعت کاری باغ تویلری: از 7 صبح تا 9 شب

موقعیت دقیق باغ تویلری روی نقشه

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-Tuileries-Garden.jpg
تصویری از باغ تویلری پاریس

سفر به پاریس با تور

یکی از بهترین راه‌های سفر به پاریس، مسافرت با تور است. در سایت لست‌سکند می‌توانید انواع تورهای پاریس را ببینید و با در نظر گرفتن ویژگی‌هایشان، مناسب‌ترین تور را انتخاب کنید. نکته مهمی که اینجا وجود دارد، این است که شما می‌توانید تورها را براساس ویژگی‌های مدنظرتان در تور پاریس مرتب کنید و با استفاده از فیلترها، توری را که می‌خواهید، پیدا کنید. اگر هم نتوانستید تور ایدئالتان را پیدا کنید، با سرویس سفرساز لست‌سکند، این کار برای شما ساده‌تر می‌شود؛ مشخصات توری را که می‌خواهید، به ما می‌گویید و ما مناسب‌ترین تور را به شما معرفی می‌کنیم.

lastsecond.ir-best-entertainment-in-paris-tour.jpg
برخی از تورهای پاریس

سخن آخر

در این مطلب، بهترین تفریحات پاریس را بررسی و معرفی کردیم. با توجه به تنوع این تفریحات، حتماً می‌توانید تفریحی مناسب با روحیاتتان پیدا کنید. پیاده‌روی، کوچک‌ترین و ساده‌ترین تفریحی است که می‌توانید در این لیست پیدا کنید. ازطرفی، دیزنی لند، یکی دیگر از جاهای تفریحی پاریس است که هم بسیار گران است و هم وسعت زیادی دارد. اینکه کدام تفریح را انتخاب کنید، کاملاً بستگی به سبک سفر، بودجه و روحیاتتان دارد. کدام‌یک از این تفریحات پاریس، برای شما جذاب‌تر است؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!