طولانی ترین پرواز جهان بعد از 19 ساعت با موفقیت بر زمین نشست!

4.6
از 34 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
طولانی ترین پرواز جهان با موفقیت بر زمین نشست! +تصاویر
29 مهر 1398 10:00
16

پرواز شماره 7879 هواپیمایی کانتاس استرالیا (Qantas) بعد از 19 ساعت و 16 دقیقه پرواز بدون توقف با شکستن رکورد طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان و طی 16200 کیلومتر در سیدنی استرالیا بر زمین نشست. در این پرواز فقط 49 نفر مسافر و خدمه حضور داشتند، زیر هدف از انجام پرواز، ارزیابی اثرات پروازهای طولانی بالای 12 ساعت بر خستگی خدمه و تأخیر پرواز بوده است. طولانی ترین پرواز جهان فاصله بین شهرهای نیویورک آمریکا تا سیدنی استرالیا را پیموده است.

طولانی ترین پرواز جهان بعد از 19 ساعت پرواز با موفقیت بر زمین نشست!

طی این پرواز شرکت هواپیمایی کانتاس بر امواج  مغز خلبان، میزان ملاتونین و هوشیاری او نظارت کامل داشته است. همچنین کلاس‌های تمرینی ویژه‌ای برای حفظ گردش خون مسافران طی این پرواز تاریخی تشکیل ‌شده است. برای اطمینان از عبور راحت هواپیما و طی این مسافت، تدابیری مانند پرواز با حداکثر سوخت، محدودیت بار چمدان و بدون قسمت حمل بار انجام‌ شده است. رکورد پیشین طولانی ترین پرواز جهان نیز با پرواز 17 ساعته بین لندن تا سواحل غربی استرالیا در اختیار شرکت کانتاس بوده است.

طولانی ترین پرواز جهان بعد از 19 ساعت پرواز با موفقیت بر زمین نشست!

شرکت هواپیمایی کانتاس که مجری طولانی ترین پرواز جهان بوده است، هدف خود را از گسترش چنین پروازهایی، انجام پروازهای تجاری و بدون توقف از شهرهای استرالیا مانند سیدنی و ملبورن به مقصد نیویورک و لندن اعلام کرده است. در آینده نیز قرار است دو پرواز آزمایشی دیگر یکی از شهر لندن به مقصد سیدنی در ماه نوامبر و دیگری از نیویورک به سیدنی در ماه دسامبر انجام شود.

طولانی ترین پرواز جهان بعد از 19 ساعت پرواز با موفقیت بر زمین نشست!

منبع: standard.co.uk

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی