آب نطلبیده مراده

4.2
از 4 رای
خاطره سفر: آب نطلبیده مراده + تصاویر
آموزش نوشتن خاطره سفر
11 اردیبهشت 1400 20:00
6
6.5K

برای سال 98 به علت مشکلات اقتصادی و امتحان دخترم نمی خواستیم به سفر خارجی بریم. اواخر اردیبهشت ماه بود که برای سرگرمی مشغول چک کردن قیمت تورهای ترکیه بودم. یه دفعه با قیمت خیلی پایین یکی از هتلهای کوش آداسی برای اواخر خرداد مواجه شدم و با یه نگاه به خانم و موافقت ایشون (در عرض ده ثانیه)، با آژانس تماس گرفتم و پس از پرداخت سه میلیون تومان برای چهار نفر, تور رو رزرو کردم.

نکته جالب این بود که با اطلاعاتی که داشتم میدونستم که قیمت بقیه هتلهای پکیج، متناسب با اون زمان بود ولی قیمت این یکی حدودا پنجاه درصد زیر قیمت مورد انتظار من بود. حتی برای اطمینان سایت بوکینگ رو چک کردم که قیمت هتل تک از کل تور ما گرونتر در میومد.

به خانمم گفتم: امتحان دختره رو چیکار کنیم؟

گفت: آب نطلبیده مراده. این دختره هم درس بخون نیست و تو این وضعیت ممکنه دیگه نتونیم مسافرت بریم. بهتره از فرصت استفاده کنیم.

خلاصه اینکه مابه التفاوت پول رو باید صبر میکردم تا حقوقم واریز بشه. هفته بعد که سایت رو چک کردم، دیدم در پکیج تور فقط همین هتل به اندازه پنجاه درصد افزایش قیمت خورده. آه از نهادم دراومد. یعنی برای چهار نفر باید سیزده میلیون تومان بیشتر پرداخت میکردم. یه نگاهی به قرارداد کردم و دیدم که نوشته در صورت افزایش قیمت قبل از تسویه کامل، باید قیمت جدید پرداخت بشه.

دل رو به دریا زدم و با نماینده آژانس تماس گرفتم و پرسیدم که برای دریافت مدارک چقدر باید پرداخت کنم؟

دیدم همون مبلغ اولیه رو برام محاسبه کرد که براشون واریز کردم و بعد از دو ساعت مدارک رو برام فرستادن.

بعدا که ازشون قضیه رو جویا شدم. گفتن که معمولا در صورت افزایش قیمت در کل هتلهای اون پکیج اعمال میشه ولی در این مورد، در محاسبه قیمت هتل اشتباه کرده بودن و چون قرارداد بسته شده بود، نخواستن خلف وعده کنن.

بهرحال این سفر علی رغم قیمت مناسب، به بهترین سفرمون تبدیل شد و بعدش هم با این قضیه کرونا کاملا خونه نشین شدیم و دیدیم که باید از هر فرصتی برای زندگی استفاده کرد.

 

نویسنده: کامران یزدان پناه

این سفرنامه برداشت و تجربیات نویسنده است و لست‌سکند، فقط منتشر کننده متن است. برای اطمینان از درستی محتوا، حتما پرس‌وجو کنید.

اطلاعات بیشتر