واکسن کرونا در ارمنستان

4.3
از 10 رای
خاطره سفر: واکسن کرونا در ارمنستان
آموزش نوشتن خاطره سفر
17 خرداد 1400 17:00
29
10.3K

قسمت شد برای زدن واکسن کرونا در ارمنستان اقدام کنیم، پس راهی شدیم. اونجا تور لیدر به ما گفت که برای زدن واکسن فقط سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته میتونید اقدام کنید که بعدا کاشف بعمل اومد که کار داشته و میخواسته زودتر کارای ما رو انجام بده و به کارهای خودش برسه پس برنامه ریزی ما برای زدن واکسن در روز آخر و استفاده کافی از سفر میسر نشد و بخاطر تب و لرز یک روز ما کلا از دست رفت.

برای زدن واکسن تور لیدر جان گفت که باید بریم بیمارستان فقط و فقط هم آسترازنکا هست که اونم اشتباه بود و ما دیدیم که همه روزه میزنن و در بیمارستان، مرکز بهداشت، کلینیک و آمبولانس های سیار هم میتونستیم واکسن سینوفارم و اسپوتنیک هم تزریق کنیم (باید بپرسید کجا چه واکسنی میزنن برید اونجا یجا همه واکسن هارو نداره). خلاصه سهم ما بیمارستان و آسترازنکا شد.

در اونجا بدون هیج وقت قبلی رفتیم معاینه شدیم و فرمی که به زبان ارمنی هست رو پر کردیم (لازمه که حتما یکی باشه فرم هارو براتون پر کنه و سوال های آنها رو براتون ترجمه کنه) و بعدش هم واکسن رو برامون تزریق کردن و یه کارت اولیه دادن گفتن نیم ساعت دیگه بیاین و بعد از گذشت نیم ساعت یه برگه دیگه که روش QR Code  و اسم ما و نوع واکسن بود رو به عنوان کارت واکسن دادن تا برای دوز دوم که ۲ ماه بعد بود با اون مجددا مراجعه کنیم.

نکاتی که اونجا باید بدونید :

گفتن ۳ روز زودتر و دیرتر از تاریخ مراجعه برای دوز دوم هم بیاین اکی هست.

کسی که واکسن میزد دوست نداشت اصلا تو فیلم باشه و گوشی کسانی که فیلم میگرفتن رو چک میکرد که تو فیلمشون نباشه چهرش.

هیچ دارویی برای عوارض بعد واکسن نمیدن و میگن اگر تب داشتید برید از داروخانه استامینوفن بگیرید بخورید.

حتما رژیم غذایی لازمه قبل و تا یک روز بعد از واکسن را بپرسید و رعایت کنید .

حتما برنامه ریزی برای روز بعد واکسن داشته باشید که اگر تب و لرز و ... داشتید تفریحاتتون رو از دست ندید.

 

نویسنده: حامد رضابیک

این سفرنامه برداشت و تجربیات نویسنده است و لست‌سکند، فقط منتشر کننده متن است. برای اطمینان از درستی محتوا، حتما پرس‌وجو کنید.

اطلاعات بیشتر