بهترین و توریستی ترین محله های دبی برای رزرو هتل کجاست؟

4.2
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کدام محله دبی را برای رزرو هتل انتخاب کنیم؟
31 تیر 1402 08:00
0

بهترین محله های دبی برای اقامت و هتل گرفتن کجاست، قطعا این سوال تعداد زیادی از گردشگرانی است که قصد دارند با تور دبی به کشور امارات سفر کنند. دبی یکی از توریستی‌ترین مناطق جهان به شمار می‌آید و جاذبه‌ها و مناطق گردشگری زیادی دارد و به همین دلیل، توانسته سالیانه میلیون‌ها توریست را به خود جذب کند.

به دلیل همین فراوانی جاذبه‌های گردشگری در دبی، ما در این مقاله سعی کرده‌ایم بهترین مناطق دبی برای هتل گرفتن را به شما معرفی کنیم تا اگر به این شهر سفر کردید، کاملا آگاه باشید که در کدام محله و منطقه دبی اقامت کنید؛ جایی که همه جنبه‌های یک اقامت خوب از جمله امکانات رفاهی، حمل‌ونقل، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی را داشته باشد. همین امر هم منجر به صرفه‌جویی زمان و هزینه حین سفر شما می‌شود.

بهترین محله‌های دبی برای رزرو هتل کجاست؟

بهترین منطقه دبی برای گرفتن هتل فقط به 1 یا 2 گزینه محدود نمی‌شود، در این مقاله از مجله گردشگری لست‌سکند 8 تا از بهترین محله های دبی را معرفی کرده‌ایم؛ مناطقی مثل جُمِیرا، دیره، مرکز شهر دبی یا همان داون تاون، دبی مارینا، منطقه البرشا، بر دبی، منطقه الفهیدی و الصفوح دبی. سعی کردیم در معرفی هر منطقه، جاذبه‌های گردشگری‌ آن منطقه را هم شرح دهیم و بگوییم چرا این مناطق برای اسکان، بهتر هستند.

منطقه جمیرا (Jumeirah)

جمیرا منطقه‌ای ساحلی و مسکونی است که به عقیده خیلی‌ها، یکی از بهترین مناطق دبی برای گرفتن هتل محسوب می‌شود. این منطقه که به خانه‌های ویلایی‌اش معروف است، جزو مدرن‌ترین مناطق شهر دبی شمرده می‌شود. بیشتر برج‌های مرتفع و هتل‌های لوکس مانند برج العرب، در جمیرا هستند. جمیرا به‌قدری در گردشگری مهم است که اگر در سفرتان فقط از این منطقه بازدید کنید، انگار از کل دبی دیدن کرده‌اید. پس بی‌دلیل نیست که نامش را جمیرا (به معنای زیبا) گذاشته‌اند. جمیرا منطقه‌ای ایرانی‌نشین است و اگر کمی بیشتر برای بازدید وقت بگذارید، احتمال این که با ایرانی‌ها مواجه شوید زیاد است.

این منطقه بازار معروفی به نام بازار جمیرا دارد که معمولا توریست‌ها از آن بازدید می‌کنند. بازار جمیرا با معماری قدیمی، فرمی سنتی به خودش گرفته و در دلش رستوران، کافه و مغازه‌های مدرنی ساخته شده است. علاوه بر بازار معروفش، یکی از زیباترین مساجد دبی هم در جمیراست که به مسجد جمیرا معروف است و میزبان گردشگران با هر دین و مذهبی است. این مسجد، معماری خیره‌کننده‌ای دارد و عده‌ای معتقدند که در نوع خودش شاهکار محسوب می‌شود.

در ساحل 3 کیلومتری جمیرا هم پارک آبی وایلد وادی قرار گرفته که این پارک با 30 وسیله بازی و آیتم‌های مختلف به‌تنهایی می‌تواند دلیل اسکان شما در جمیرا باشد. وجود تفریحات آبی مثل جت اسکی، استراحتگاه‌های مختلف، رستوران‌ها، شترسواری و علی‌الخصوص وجود یکی از 3 جزیره مصنوعی نخلی، نظر هر گردشگری را به ساحل جمیرا جلب می‌کند. دقیقاً به همین خاطر هم جمیرا را بهترین منطقه دبی برای گرفتن هتل می‌دانند.

بهترین پارک‌های آبی دبی کجاست؟ 

موقعیت منطقه جمیرا روی نقشه

Jumeirah.jpg
جمیرا از بهترین محله های دبی

منطقه دیره (Deira)

در شهری مثل دبی که ساختمان‌های مدرن و آسمان‌خراش‌های بلند‌مرتبه، یکی از مشخصه‌های اصلی آن محسوب می‌شود، منطقه دیره، یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال بهترین محله های دبی محسوب می‌شود به طوری‌که دیره را با نام دبی قدیم هم می‌شناسند. در این منطقه که در شرق دبی واقع شده، می‌توانید بافت سنتی این شهر را ببینید. به دلیل وجود جاذبه‌های توریستی فراوان که رنگ و بوی اصالت عربی دارند، دیره هر سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی است. از بازارهای مختلف سرپوشیده و سنتی به نام سوق و مغازه‌های ادویه فروشی با رنگ و بوهای لذت‌بخش گرفته تا بازار ماهی‌فروش‌ها و طلافروش‌ها که می‌توانید ساعت‌ها آنجا قدم بزنید و لذت ببرید.

البته قدم‌های اصلی را باید در کنار نهر دبی و همچنین تفرجگاه ساحلی السیف بزنید که لذت گشت‌زنی در بافت سنتی دبی را تمام‌وکمال ببرید. این منطقه به دلیل مسکونی و تجاری بودنش مملو از امکانات رفاهی متنوعی مثل پارک ساحلی الممزر، دلفیناریوم دبی، موزه زنان بنت البنات، بیمارستان‌ها و مراکز خرید مختلف است که همگی این‌ جاذبه‌ها، این منطقه را به یکی از بهترین منطقه دبی برای گرفتن هتل تبدیل می‌کند.

بعضی از بهترین مراکز خرید دبی مثل برج‌های دوقلو، الغریر، سیتی‌سنتر، سنچوری مال، ریف مال و ابراج در این منطقه هستند که علاوه بر لذت یک خرید کامل از شعب برندهای مطرح جهان، برای شما امکانات مختلفی مثل فودکورت، رستوران‌های مختلف داخلی و خارجی، سالن‌های سینما و بولینگ را هم فراهم می‌کند. 

موقعیت دقیق دیره روی نقشه

Deira_Clocktower.jpg
نمایی از منطقه دیره دبی

مرکز شهر دبی (Downtown Dubai)

از دلایل مهم بودن این محله همین بس که برج خلیفه اینجاست! مرکز شهر دبی یا همان داون تاون یکی از بهترین مناطق دبی برای هتل گرفتن است. این منطقه را به این دلیل که توریست‌های بسیاری از ملیت‌های مختلف را به سمت خود جذب کرده، می‌توان کانون گردشگری دبی در نظر گرفت، به همین دلیل هم یکی از کلیدی‌ترین مناطق شهر دبی محسوب می‌شود. این منطقه همواره در طول سال پر از گردشگر است و یکی از بهترین محله های دبی برای اقامت، سرمایه‌گذاری، گردشگری و سفر محسوب می‌شود. مرکز شهر دبی در امتداد شاه‌راه‌هایی مثل خیابان شیخ زائد و همچنین بلوار دبی واقع شده است.

دبی پر از «بزرگ‌ترین»هاست و می‌توان در این شهر به‌جز بزرگ‌ترین برج جهان، شاهد بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا به نام دبی مال هم بود. جالب اینجاست که بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال جهان هم در کنار دبی مال قرار دارد. فواره دبی که هر شب هزاران بیننده را به خود جذب می‌کند در مقابل برج خلیفه قرار گرفته و از تراس دبی مال هم قادر به دیدن آن هستید. در ضمن سالن اپرای دبی را هم می‌توانیم در لیست بزرگ‌ترین‌های جهان قرار دهیم، بنابراین این محله دلایل بسیاری برای مجذوب کردن شما دارد.

از دیگر دلایل توریستی بودن داون تاون، نزدیک بودنش به ساحل است. ساحل جمیرا که خودش به‌تنهایی از جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود، با فاصله یک ربع رانندگی از این محل قرار گرفته است. این ساحل طبیعتا محلی پر از تفریحات آبی و هیجان‌انگیز مثل شنا، غواصی، جت اسکی است. در کنار این ساحل مراکز خرید، پارک ساحلی و هتل‌های لوکس زیادی قرار گرفته که به همین دلیل موجب رونق منطقه داون تاون شده و گردشگران زیادی را به این نقطه کشانده است. این منطقه از نظر حمل و نقل عمومی دبی هم غنی است، مانند ترولی که اولین واگن برقی هیدروژنی جهان است و می‌تواند مسافران را در امتداد بلوار محمد بن راشد حمل کند. 

موقعیت دقیق مرکز شهر دبی روی نقشه

Downtown Dubai.jpg
مرکز شهر دبی

دبی مارینا (Dubai Marina)

یکی از 50 محله جذاب در جهان، جایی نیست جز دبی مارینا. این محله به‌صورت یک کانال آبی مصنوعی به طول 3 کیلومتر ساخته شده و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین و بهترین مناطق دبی برای هتل نام برد. یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در این منطقه، تجربه قایق‌سواری لوکس است. در امتداد این تفرجگاه ساحلی، رستوران‌های داخلی و خارجی، بازارها و کافه‌های مختلفی قرار گرفته که این محل را از نظر امکانات رفاهی غنی‌تر می‌کنند.

دبی مارینا واک هم بخشی از این منطقه زیباست که مسیر پیاده‌روی جذابی را برای گردشگران فراهم کرده است. به‌نحوی که می‌توانید با قدم‌زدن زیر نخل‌ها و لذت‌بردن از منظره زیبای این کانالِ آبی خصوصا حین غروب آفتاب، تجربه زیبا و جذابی را از سفرتان داشته باشید. در نزدیکی این محل هم مراکز خرید، بازار صنایع‌دستی پاپ‌آپ و اقامتگاه‌های ساحلی وجود دارد که گردش و پیاده‌روی را آنجا لذت‌بخش‌تر می‌کند. از دیگر جاذبه‌ها و تفریح‌های دبی مارینا که هر گردشگری را می‌تواند به سمت خودش جذب کند و منجر به اقامت در این منطقه شود می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • گالری وان (Gallery One): این گالری میزبان آثار هنری اصیلی از هنرمندان سراسر جهان است که می‌توانید بعضی از آن‌ها را بخرید.
  • Pier 7: غذاخوردن در ساختمان Pier 7 به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بین 7 رستوران با 7 طراحی و محیط و خدمات متفاوت انتخاب کنید و از منظره زیبای مارینا دبی هم موقع صرف غذا لذت ببرید.
  • تورهای صحراگردی و سقوط آزاد اسکای‌دایوینگ: انجام تفریحات دبی هم می‌تواند از دلایل اقامت در یکی از بهترین محله های دبی یعنی دبی مارینا باشد.

 

موقعیت دقیق دبی مارینا

Dubai Marina.jpg
دبی مارینا، از محله های دبی برای رزرو هتل

منطقه البرشا (Al Barsha)

یکی از بهترین محله های دبی که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد منطقه البرشا است. اغلب مسافران روی آرام و امن بودن این محله دبی اتفاق نظر دارند و البرشا مملو از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های لباس، غذاخوری‌های مختلف محلی است و بیشتر هم مراکز خرید بزرگی مثل امارات، البرشا و مجیک پلنت، هتل‌ها و بازاهای سنتی موجب محبوبیت منطقه البرشا شده است.

در ضمن زمین اسکی دبی همراه با پارک البرشا هم در این منطقه قرار گرفته‌اند، به‌نحوی‌که این پارک را می‌توان محلی محبوب برای خانواده‌ها در نظر گرفت. باغ گل معجزه دبی هم یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های جهان محسوب می‌شود. بیش از 10 هکتار مساحت دارد و از چند جنبه در گینس به ثبت رسیده که از دیگر نقاط دوست‌داشتنی این منطقه است.

البرشا به دلیل نزدیکی‌اش با محله‌های جمیرا و الصفوح توانسته به سایر جاهای دیدنی دبی که در این منطق قرار گرفته‌اند نزدیک باشد و اقامت در اینجا جزو بهترین مناطق دبی برای هتل گرفتن باشد. البته که ارزان‌بودن اقامت و سیستم حمل‌ونقل مناسب هم در البرشا نسبت به سایر مناطق دیگر، از دیگر دلایل محبوبیت البرشا است.

 

موقعیت دقیق منطقه البرشا روی نقشه

Al Barsha.jpg
منطقه البرشا دبی

بر دبی (Bur Dubai)

بر دبی هم در لیست بهترین محله های دبی قرار می‌گیرد؛ زیرا از مناطق قدیمی و تاریخی این شهر محسوب می‌شود. اگر از دیدن برج‌های سر به فلک کشیده خسته شده‌اید، در این منطقه شاهد سبک زندگی سنتی‌تری در دبی خواهید بود. درضمن، قطعا دیدوبازدید از این منطقه به ذائقه گردشگران ایرانی خوش می‌نشیند؛ زیرا به دلیل وجود تجار ایرانی، می‌توانید در بعضی از نقاط این منطقه عناصری از معماری ایرانی را ببینید.

هزینه زندگی یا اقامت در این منطقه، ارازن‌تر از سایر مناطق دبی محسوب می‌شود و برای گردشگرانی که به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستند بسیار مناسب است. از آنجایی‌که بر دبی نزدیک به دریاست، حال و هوای دریانوردی دارد و به همین خاطر هم موزه ماهیگیری در این محله احداث شده تا گردشگران بتوانند بیشتر با این شغل آشنا شوند. علاوه بر موزه ماهیگیری، در این منطقه می‌توانید شاهد موزه‌های بسیار دیگری هم باشید به‌نحوی‌که می‌توان گفت بیشتر موزه‌های دبی در این منطقه قرار گرفته است.

در این که بر دبی جزو بهترین مناطق دبی برای هتل گرفتن محسوب می‌شود شکی نیست؛ زیرا دومین هتل بلند جهان هم یعنی هتل رز ریحان رتانا در این منطقه قرار گرفته است. گردشگران هم می‌توانند در یک غروب دلنشین، پس از خرید از مرکز خرید وافی و بازارهای پارچه‌فروشی، قدم زدن کنار نهر را هم تجربه کنند که مکان مناسب و جذابی برای گردشگران این منطقه به شمار می‌آید.

 

موقعیت دقیق منطقه بر دبی روی نقشه

bur-dubai.jpg
منطقه بر دبی

منطقه الفهیدی (Al Fahidi)

پیشرفت دبی به دو قسمت، قبل و بعد از نفت تقسیم می‌شود؛ به‌نحوی‌که الان شاید اثر کمی از دبی قدیمی باقی‌مانده باشد. اما منطقه الفهیدی اصالت خود را همچنان حفظ کرده و جذابیت بافت سنتی‌اش گردشگران را به سمت خود کشانده است. به همین دلیل هم اینجا از بهترین محله های دبی محسوب می‌شود.

الفهیدی یا همان بستکیه سابق، یکی از محلات جذاب دبی است که در بر دبی واقع و در قرن نوزدهم احداث شده است. علی‌رغم بازسازی اما همچنان رنگ و بوی قرن نوزدهمی بر آن حکم‌فرماست. کوچه‌های پیچ‌درپیچ و خانه‌های سنتی که از چوب نخل، مرجان و گچ و گل ساخته شده‌اند و همچنان دارای بادگیر هستند، همه نشان از اصالت این منطقه دارد و همین هم باعث جذب و اقامت توریست در این محل شده است. همچنین، وجود قلعه الفهیدی که قدیمی‌ترین بنای موجود در شهر دبی است، توانسته در جذب توریست به این منطقه کمک شایانی کند. این قلعه که برای حفاظت مردم شهر از دست سارقان و دشمنان بوده، حالا تبدیل به یکی از جاذبه‌های منطقه الفهیدی شده است.

از دیگر نقاط گردشگری منطقه الفهیدی، می‌توان به موزه دبی، موزه سکه، موزه قهوه و همچنین بازار نساجی اشاره داشت. درضمن خیابان الفهیدی هم محل مناسبی برای خرید لوازم الکترونیکی از قبیل موبایل، لپ‌تاپ و دوربین با قیمت مناسب است و جایی شبیه به خیابان جمهوری در تهران خودمان است. پس الفهیدی را با این حجم از امکانات می‌توان جزو بهترین مناطق دبی برای هتل گرفتن دانست.

 

موقعیت دقیق منطقه الفهیدی روی نقشه

UAE_Dubai_Al_Fahidi.jpg
الفهیدی از منطقه های توریستی دبی

الصفوح دبی (Al Sufouh)

بزرگ‌ترین پیست اسکی سرپوشیده دنیا در الصفوح است و این خود دلیل مهمی برای محبوبیت این منطقه در بین گردشگران است. یکی از پرطرف‌دارترین جاذبه‌هایی که الصفوح دبی را به بهترین منطقه دبی برای هتل گرفتن تبدیل کرده، ساحل 5/2 کیلومتری الصفوح است. این ساحل، به ساحل مخفی معروف است که در آن هیچ رستوران و اقامتگاه ساحلی وجود ندارد. گرچه امکانات رفاهی، خارج از خط ساحلی قرار دارد و این امکانات مثل سایر سواحل در کنار دریا واقع نشده‌اند، اما دقیقا به همین دلیل، شما می‌توانید بدون پرداخت ورودی روی شن و ماسه‌های بکر آن در آرامش استراحت کنید. وجود آب‌های کم‌عمق در این ساحل، از دلایل محبوبیت آن است که باعث می‌شود کودکان و بزرگ‌سالانی که شنا بلد نیستند، از آن استفاده کنند. به همین خاطر هم الصفوح دبی یکی از مناطق پیشنهادی ماست.

الصفوح دبی محلی پر از کلیساها، معابد و مساجد مختلف است و همین امر موجب جذب گردشگرانی می‌شود که تمایل دارند از اماکن مذهبی ادیان مختلف دیدن کنند و همه آن‌ها را در یک محل مشاهده کنند. علاوه بر این، تعداد زیادی گالری از 40 نقطه جهان و برگزاری بسیاری از مراسم و فستیوال‌های سرگرم‌کننده نیز خود دلیلی بر محبوبیت این منطقه است و باعث می‌شود که هیچ توریستی در الصفوح دبی حوصله‌اش سر نرود.

درضمن، سیستم حمل‌ونقل این منطقه با وسایل نقلیه‌ای مثل مترو، تروموا، تاکسی‌های شهری و اینترنتی هم باعث سهولت در دسترسی به اقصی‌نقاط اماکن گردشگری شهر دبی شده که این خود نکته مهمی برای جذب گردشگران به این منطقه است و و بی‌دلیل نیست که اینجا از بهترین محله های دبی محسوب می‌شود.

موقعیت دقیق منطقه الصفوح دبی روی نقشه 

al sufouh.jpg
خط ساحلی منطقه الصفوح دبی

سخن آخر

بهترین محله های دبی قطعا به همین 8 منطقه محدود نمی‌شود. ما سعی کردیم در این متن، شاخص‌ترین آنان را به شما معرفی کنیم. اما حالا اگر هنوز نمی‌دانید کدام منطقه را برای اقامتتان انتخاب کنید و بهترین هتل های دبی کجا هستند، پیشنهاد می‌کنیم به بررسی‌هایتان ادامه دهید. ویژگی تورهای دبی لست‌سکند این است که می‌توانید با مقایسه موقعیت هتل و سطح خدمات و بررسی عوامل دیگر، تور مناسبتان را بخرید.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.