تفریحات دبی؛ بیش از ۳۰ فعالیت پیشنهادی مهیج در دبی + قیمت

4.8
از 24 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تفریحات دبی با قیمت ؛ معرفی بیشتر از ۳۰ فعالیت پیشنهادی در دبی + آدرس
19 دی 1402 08:00
1

با تجربه کردن تفریحات دبی، قدم به دنیای آینده می‌گذارید. شهر دبی به‌لطف سرمایه‌گذاران به یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهرهای امارات متحده عربی تبدیل شده است که در آنجا می‌توانید هر چیزی را در بهترین حالت و کیفیتش پیدا کنید. با این اوصاف، می‌توان فهمید که تفریحات دبی علاوه‌بر متفاوت و خاص بودن، ازنظر کیفیت هم در درجه بسیار خوبی قرار دارند. به همین دلیل، در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند انواع تفریحات دبی با قیمت و آدرس آورده شده‌اند تا بتوانید ابعاد مختلفشان را بررسی کنید و برنامه‌ریزی کاملی برای یک دبی‌گردی تمام‌عیار داشته باشید.

12.jpg

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
فعالیت های پیشنهادی در دبی چیست؟تفریحات ساحلی دبیساحل جمیرا (Jumeirah Beach)ساحل لامر (La Mer Beach)ساحل کایت (Kite Beach)ساحل الصفوح (Sufouh Beach)ساحل مارینا (Marina Beach)آکواریوم‌های دبیآکواریوم دبی (Dubai Aquarium)آکواریوم لاست چمبرز (The Lost Chambers Aquarium)تفریحات هیجان‌انگیز دبی در پارک‌های آبیپارک آبی آکواونچر (Aquaventure Waterpark)پارک آبی لگولند (Legoland Waterpark)پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Waterpark)تفریحات دبی در پارک‌های این شهرپارک زعبیل (Zabeel Park)پارک صفا (Safa Park)پارک مشرف (Mushrif Park)پارک سافاری دبی (Dubai Safari Park)شهربازی‌های دبی و دنیایی از آخرین تکنولوژی‌هاشهربازی لگولند (Legoland)موشن گیت (Motiongate)شهربازی آی ام جی (IMG Worlds Of Adventure)شهربازی مادهش ورد (Modhesh World)شهربازی متل پلی (Mattel Play Town)کیدزانیا (kidzania)تفریحات هیجان‌انگیز دبیسافاری در دبی چتربازی در دبی (SkyDive Dubai)منطقه هیجان (Thrill Zone)خانه تسخیرشده هیستریا (Hysteria Haunted Attraction)بالگردسواری در دبیزیپ‌لاین کوه جیساتاق تخریب دبی (Smash room)تفریحات معروف دبیپیست اسکی دبی (Ski Dubai)آب‌نمای دبی (Dubai Fountain)چرخ‌وفلک عین دبی (Ain Dubai)اسب‌سواریباغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden)قوش‌پرانیپاساژهای دبیسفر به دبی با تور

فعالیت های پیشنهادی در دبی چیست؟

تفریحات ساحلی، بازی در شهربازی‌ها و پارک‌های آبی، بازارگردی، گشت‌زنی در شاهکارهای معماری و آسمان‌خراش‌ها، کویرگردی، اسب‌سواری، سافاری، چتربازی و... جزو فعالیت های پیشنهادی در دبی محسوب می‌شوند. تفریحات ساحلی شامل غواصی، پاراگلایدینگ، جت اسکی، پاراسیلینگ و قایق‌سواری می‌شود. باید بگوییم چنانچه با تور دبی ۷ شب و ۸ روز به این شهر سفر کنید، زمان زیادی دارید برای اینکه بیشتر تفریحات دبی را انجام دهید و لذت ببرید.

تفریحات ساحلی دبی

تفریحات آبی که در سواحل این شهر، برای گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده است، از بهترین تفریحات دبی محسوب می‌شوند. عوامل مختلفی برای تصدیق این گفته وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به بهره‌مندی این تفریحات آبی از مدرن‌ترین استانداردهای روز جهان و تنوع در بازی اشاره کرد. شهر دبی حدود 64 کیلومتر خط ساحلی دارد و قرار گرفتن بهترین هتل‌های دبی، تفریحات، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع با جزایر منحصربه‌فرد در سواحل دبی، موجب شده که گردش در این سواحل، یکی از فعالیت های پیشنهادی در دبی باشد.

نباید در این میان، گرمای طاقت‌فرسای هوا در ماه‌های گرم سال را از قلم بیندازیم؛ در نتیجه به همان اندازه که تفریحات و جاذبه‌های سواحل دبی جذاب هستند، می‌توانند عذاب‌آور هم باشند. البته برخی افراد به این گرما علاقه دارند و حتی برای آفتاب گرفتن هم از آن استفاده می‌کنند. چنانچه تحمل گرمای هوا برایتان سخت است، می‌توانید با تور دبی بهمن به این شهر دیدنی سفر کنید؛ زیرا ماه بهمن جزو بهترین ماه‌ها از نظر آب‌وهوایی برای سفر به دبی است.

دبی
سواحل دبی و تفریحات مختلف آن‌ها

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

طول ساحل جُمیرا بسیار زیاد است. به همین دلیل، آن را به سه بخش یک، دو و سه تقسیم‌بندی کرده‌اند. جمیرا، از بهترین محله‌های دبی برای گشت‌وگذار توریست‌ها محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو، در زمینه تفریحات و گردشگری بسیار مطرح و غنی است هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. وجود تفریحات آبی، هتل‌های مختلف، رستوران‌های متعدد، نزدیکی به مراکز خرید و داشتن محیط‌هایی برای استراحت، از ویژگی‌هایی هستند که موجب محبوبیت بیشتر این ساحل شده‌اند. این ساحل سفید برای خیلی از گردشگران جذاب است و به‌غیر از توریست‌ها، ساکنان دبی هم برای گذراندن اوقات‌فراغتشان، آن را انتخاب می‌کنند.

هزینه‌هایی که باید برای رستوران‌ها، تفریحات و موارد دیگر بپردازید، کاملاً بستگی به شما و انتخابتان دارد؛ بنابراین نمی‌توان یک عدد مشخص را برای آن در نظر گرفت و قیمت تفریحات دبی در این منطقه مشهور را به‌طور قطعی بیان کرد. از تفریحات محبوب در ساحل جمیرا می‌توان به قایق‌سواری، شنا، حمام آفتاب و جت اسکی اشاره کنیم.

  • ساعت بازدید از پارک جمیرا در ساحل جمیرا: 7.5 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط ساحل جمیرا: رایگان، ورود به برخی از قسمت‌ها ممکن است چند درهم هزینه داشته باشد.
  • آدرس ساحل جمیرا: منطقه جمیرا در دبی

موقعیت ساحل جمیرا

ساحل جمیرا

بخشی از ساحل جمیرا

ساحل لامر (La Mer Beach)

لامِر که در امتداد دریا و ردیفی از درختان نخل زیبا قرار گرفته، بخشی از ساحل «جمیرا 1» است و امکانات مختلفی در آن وجود دارد. در نزدیکی ساحل لامر، بیش از 130 مرکز خرید و رستوران‌های مختلفی وجود دارند که بر جذابیت این ساحل می‌افزایند؛ اما ویژگی‌های خود ساحل، تفریحات آبی، جزایر شمالی و جنوبی و... هر سلیقه‌ای را به‌سمت خودش می‌کشاند و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از فعالیت های پیشنهادی در دبی نام برد. جت اسکی، موج‌سواری، زمین‌بازی کودکان، قلعه‌های بادی و کافه‌های مختلف، تنها نمونه‌ای از تفریحات هیجان‌انگیز در دبی هستند که در ساحل لامر قرار دارند.

بسیاری از معروف‌ترین مراکز تفریحی که شامل پارک‌های آبی و زمین‌های بازی هم می‌شوند، یا در این ساحل یا در نزدیکی آن واقع شده‌اند که در قسمت‌های بعدی مطلب، هریک از آن‌ها را به‌صورت مجزا توضیح خواهیم داد. نام لامر، برگرفته از شهرهای تفریحی در فرانسه است که در نزدیکی سواحل ساخته شده‌اند. پیاده‌روی در این ساحل، از بهترین تفریحات دبی است؛ زیرا مسیر چوبی، ردیفی از چراغ و نخل، شن‌های طلایی و آب‌های آرام، تصاویر فراموش‌نشدنی را در خاطرتان حک می‌کند.

  • ساعت بازدید از ساحل لامر: یکشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 12 شب
  • قیمت بلیط ساحل لامر: رایگان، ممکن است امکاناتی مثل پارکینگ رایگان نباشد.
  • آدرس ساحل لامر: ساحل جمیرا 1، خیابان 2A

موقعیت ساحل لامر

ساحل لامر
نمایی از ساحل لامر

ساحل کایت (Kite Beach)

از این ساحل می‌توان با عنوان ساحل بادبادک‌ها نیز یاد کرد؛ چراکه در آن انواع‌واقسام بادبادک را خواهید دید و می‌توانید تفریحات مختلفی ازجمله موج‌سواری با کایت را انجام دهید. این فعالیت‌ها، از تفریحات هیجان‌انگیز در دبی به شمار می‌روند که طرف‌داران بسیاری دارند؛ اما امکانات این ساحل فقط به بادبادک‌بازی ختم نمی‌شود. در ساحل کایت، می‌توان برخی از بهترین تفریحات دبی را تجربه کرد، مثل پیست حرفه‌ای برای دویدن، زمین والیبال ساحلی، پارک اسکیت و پارک آبی. این فعالیت های پیشنهادی در دبی با شکم‌گردی کامل می‌شوند. برای این قسمت، ون‌هایی قرار داده شده تا بتوانید از آن‌ها غذاهای خیابانی بخرید.

  • ساعت بازدید از ساحل کایت: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب، جمعه‌ها و شنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 12 شب
  • قیمت بلیط ساحل کایت: رایگان، برخی از بخش‌ها و خدمات هزینه دارند.
  • آدرس ساحل کایت: روبه‌روی منطقه ام‌سقیم 1

موقعیت ساحل کایت

ساحل کایت
ساحل کایت

ساحل الصفوح (Sufouh Beach)

در یک بررسی واقع‌بینانه به این نتیجه می‌رسیم که سواحل، به‌دلیل بهره‌مندی از امکانات تفریحی گوناگون، ممکن است در برخی از روزهای سال بسیار شلوغ باشند. به همین علت، برخی از تفریحات معروف دبی مثل شنا و آفتاب گرفتن در آن‌ها چندان لذت‌بخش نخواهد بود. اگر به‌دنبال این هستید که در یک جای نسبتاً خلوت تفریح کنید، ساحل الصُفوح گزینه ایدئالی خواهد بود.

در میان سواحلی که تاکنون معرفی شد، ساحل الصفوح را می‌توان ساده‌ترین ساحل نامید؛ به‌دلیل اینکه تقریباً در این ساحل، از رستوران‌های گوناگون، تفریحات مختلف و موارد این‌چنینی خبری نیست و درمجموع ساحل بسیار ساده‌ای است. همین موارد، آن را خلوت‌تر از سواحل دیگر کرده است؛ بنابراین اگر قرار است در فصل شلوغ زمستان به دبی سفر کنید، می‌توانید به این ساحل بروید تا کمتر درگیر شلوغی شوید. این ساحل به ساحل قصر سیاه نیز معروف است؛ زیرا در نزدیکی قصر امیر دبی قرار گرفته است.

  • ساعت بازدید از ساحل الصفوح: 24 ساعته
  • قیمت بلیط ساحل الصفوح: رایگان
  • آدرس ساحل الصفوح: خیابان شاه سلمان بن عبدالعزیز، منطقه الصفوح 1، بین برج عرب و پالم جمیرا

موقعیت ساحل الصفوح

ساحل الصفوح
ساحل الصفوح

ساحل مارینا (Marina Beach)

ساحل مارینا در مقایسه با سواحل دیگری که نام برده شد، خیلی مطرح نیست؛ اما با کافه‌ها و رستوران‌ها، امکانات بیشتری از ساحل قصر سیاه دارد. یکی از مزیت‌های این ساحل، نزدیکی آن به یکی از بهترین موزه‌های دبی یعنی موزه مادام توسو است. حالا که درباره سواحل مواردی را گفتیم، بهتر است که به سراغ دنیای زیر آب هم برویم و برخی از آکواریوم‌های دبی را بررسی کنیم. در قسمت بعدی به آکواریوم‌های این شهر و این نوع از تفریحات دبی با قیمت خواهیم پرداخت.

  • ساعت بازدید از ساحل مارینا: 24 ساعته
  • قیمت بلیط ساحل مارینا: رایگان
  • آدرس ساحل مارینا: پایین‌تر از پالم جمیرا، خیابان الممشی
ساحل مارینا
ساحل مارینا

آکواریوم‌های دبی

شهر دبی به‌واسطه اینکه در مجاورت خلیج فارس قرار دارد، به گونه‌های جانوری و طبیعی آبی مختلفی دسترسی دارد. این فرصت، توسعه‌گران گردشگری دبی را به فکر ساختن بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آکواریوم‌های جهان انداخت. اگر به عجایب دنیای زیر آب علاقه‌مندید، بهترین تفریحات دبی را در آکواریوم‌های این شهر خواهید یافت که از تفریحات عالی و فعالیت های پیشنهادی در دبی محسوب می‌شوند.

آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)

آکواریوم دبی، واقع در بزرگ‌راه شیخ زاید، با 10 میلیون لیتر آبی که دارد، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیاست و درونش 140 گونه مختلف از جانوران دریایی و بیش از 300 کوسه وجود دارد. دراین‌بین، می‌توان گفت که بزرگ‌ترین گونه کروکودیل دنیا نیز در آکواریوم دبی زندگی می‌کند. درمجموع، هزاران جانور دریایی در این آکواریوم پرورش یافته‌اند که از مهم‌ترینشان می‌توانیم به سمورها و پنگوئن‌ها اشاره کنیم.

یکی از ویژگی‌های آکواریوم دبی، این است که شما امکان غواصی کردن با کوسه‌ها را هم دارید. علاوه‌بر آن، می‌توانید در قفسی بروید تا به درون آب منتقل شوید و از این طریق، کوسه‌ها را تماشا کنید. در این آکواریوم، می‌توانید به کمک کارکنان، به جانوران و انواع ماهی‌های دریایی هم غذا بدهید. درضمن، یک قایق شیشه‌ای در آکواریوم دبی وجود دارد که امکان تماشای اعماق آب از کف آن وجود دارد. توجه داشته باشید که افراد کمتر از 15 سال حتماً باید با یک بزرگ‌تر وارد مجموعه شوند.

  • ساعات بازدید از آکواریوم دبی: دوشنبه تا جمعه از  10 صبح تا 11 شب، یکشنبه از 10 صبح تا 12 شب
  • قیمت بلیط آکواریوم دبی: شروع قیمت از حدود 200 درهم امارات، هزینه بازدید از بخش‌های مختلف، متفاوت است.
  • آدرس آکواریوم دبی: بزرگ‌راه شیخ زائد، خیابان دوحه، مرکز خرید دبی مال

موقعیت آکواریوم دبی

آکواریوم دبی
آکواریوم دبی

آکواریوم لاست چمبرز (The Lost Chambers Aquarium)

این آکواریوم، واقع در منطقه جزیره نخل جمیرا، در بین مجموعه هتل‌ها و اقامتگاه‌های تفریحی آتلانتیس قرار گرفته است و ازنظر مقیاس و ابعاد در خاورمیانه و آفریقا، نظیر ندارد. در این آکواریوم، حدود 65 هزار نوع جانور دریایی از گونه‌های مختلف وجود دارد. همچنین با دیدن طراحی و دکوراسیون آکواریوم، ذهن شما به‌سمت شهر گمشده آتلانتیس می‌رود. درضمن امکان شنا کردن و غذا دادن به جانوران دریایی نیز با هماهنگی وجود دارد.

چند نکته درباره آکواریوم لاست چمبرز، مهم است. نخست اینکه 21 نمایشگاه مختلف از ماهی‌ها و جانوران در این آکواریوم وجود دارد. مورد دیگر دررابطه‌با تکنولوژی‌های به‌روز، واقعیت مجازی و امکان بازدید مجازی از آکواریوم است. این مجموعه امکانات رفاهی مختلفی مثل ساحل، کافه و رستوران هم دارد. تمام این امکانات باعث شده است که هرساله بیش از 1.5 میلیون‌ بازدیدکننده به این مجموعه بروند. لاست چمبرز یکی دیگر از فعالیت های پیشنهادی در دبی است که بازدید کامل از آن، دست‌کم به 2 تا 3 ساعت زمان نیاز دارد.

  • ساعت بازدید از آکواریوم لاست چمبرز: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب، بهترین زمان بازدید از 10 صبح تا 2 بعدازظهر
  • قیمت بلیط آکواریوم لاست چمبرز: شروع قیمت از حدود 135 درهم امارات
  • آدرس آکواریوم لاست چمبرز: منطقه جزیره نخل جمیرا، ساحل پالم

موقعیت آکواریوم لاست چمبرز در نقشه

آکواریوم لاست چمبرز
آکواریوم لاست چمبرز

تفریحات هیجان‌انگیز دبی در پارک‌های آبی

دبی، پارک‌های آبی فراوانی دارد که آوازه آن‌ها در سراسر جهان پیچیده است. هریک از این پارک‌های آبی، وسایل بازی و امکانات خاص خود را دارد. اگر قصد دارید تفریح‌های دبی را در پارک‌های آبی تجربه کنید، باید با همه آن‌ها آشنا شوید. در ادامه، قیمت تفریحات دبی برای پارک‌های آبی را آورده‌ایم تا اطلاعات کامل‌تری ازاین‌دست تفریحات داشته باشید.

بهترین پارک‌های آبی دبی کدام‌اند؟

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure Waterpark)

آکواوِنچر، بزرگ‌ترین پارک آبی در جهان است. به همین دلیل، هر تفریح آبی که انتظارش را داشته باشید، در آن دیده می‌شود. این موضوع باعث شده است که همه گروه‌های سنی، از گذراندن اوقات خود در پارک آبی آکواونچر لذت ببرند. مساحت این پارک آبی بیشتر از 17 هکتار است و ظرفیتی فراتر از 18 میلیون لیتر آب دارد. این پارک به‌قدری کامل است که توصیف امکاناتش در چند سطر نمی‌گنجد.

رودخانه موج‌دار 2.8 کیلومتری، سرسره‌های مرتفع، کافه، رستوران و در کنار آن‌ها امکانات آموزشی این پارک، باعث شده تا جنبه‌های گوناگونی از رفاه برای مشتریان در نظر گرفته شود. یکی دیگر از ویژگی‌های پارک آبی آکواونچر، وجود غارهای آبی کودکان است که برای بچه‌های کوتاه‌تر از 120 سانتی‌متر طراحی شده است و با چنین امکاناتی، دیگر نیازی نیست والدین بخواهند دائماً مراقب فرزند خود باشند. در این پارک حدود 30 سرسره آبی مختلف هم دیده می‌شود که بر هیجان بازی‌ها می‌افزاید.

  • ساعت کاری پارک آبی آکواونچر: همه‌روزه از 8:45 صبح تا 5:30 عصر
  • قیمت بلیط پارک آبی آکواونچر: برای بزرگ‌سالان از حدود 329 درهم امارات و برای کودکان از حدود 279 درهم امارات
  • آدرس پارک آبی آکواونچر: منطقه نخل جمیرا، خیابان الهلال

موقعیت پارک آبی آکواونچر

پارک آبی آکوآاَدونچر
پارک آبی آکواونچر

پارک آبی لگولند (Legoland Waterpark)

همه ما با لگو آشناییم؛ وسیله‌ای که با استفاده از آن می‌توان آثار مختلفی را از خانه گرفته تا ماشین و قایق، طراحی کرد و ساخت. اکثر کودکان در سنین پایین، بازی کردن با این اسباب‌بازی را تجربه کرده‌اند. این سرگرمی جالب، قدم به دنیای بزرگ‌ترها گذاشته و برخی از مراکز مهم سرگرمی در جهان را از آن خود کرده است. ترکیب پارک آبی و لگولند، یک ایده بسیار جذاب است که در دبی شاهد آن هستیم.

در پارک آبی لگولند، این امکان فراهم شده است که با خلاقیت‌های خود، کارهای متفاوتی انجام دهید؛ مثلاً می‌توانید هر نوع قایقی را که دوست دارید، بسازید و سوارش شوید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید ساعت‌ها برای این کار وقت بگذارید و خلاقیت خود را به بهترین شکل ممکن بروز دهید. قبل‌تر اشاره کردیم که هریک از پارک‌های آبی دبی ویژگی خاص خود را دارد. ویژگی اصلی این پارک آبی، تناسب و جذابیت آن برای خانواده‌هایی است که کودکان 2 تا 12 ساله دارند.

  • ساعت کاری پارک آبی لگولند: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر، چهارشنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط پارک آبی لگولند: شروع قیمت از حدود 330 درهم امارات
  • آدرس پارک آبی لگولند: خیابان شیخ زاید

موقعیت پارک آبی لگولند

پارک آبی لگولند دبی
پارک آبی لگولند دبی

پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Waterpark)

این پارک آبی، شکل و فرم عربی دارد و براساس داستان‌های ملا نصرالدین طراحی شده است. در این پارک آبی، مناظری زیبا از برج العرب دبی پیداست. فرقی نمی‌کند که به‌دنبال تفریحات آبی آرام یا تفریحات هیجان‌انگیز در دبی باشید؛ وایلد وادی هر دو نوع تفریح را پوشش می‌دهد و مانند پارک آبی آکواونچر وسایل متنوعی دارد. حتی سرسره‌های این پارک، سرعت‌های متفاوتی دارند.

ازجمله بازی‌هایی که در این پارک آبی می‌توان یافت، سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های مارپیچ و قلعه باران است. یکی از سرسره‌های پارک آبی وایلد وادی ارتفاعی 15 متری دارد و شما با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت از آن پایین می‌آیید. ضمن اینکه یک استخر مواج به‌همراه رودخانه خروشان در وایلد وادی طراحی شده است که گردشگران در آن، دقایق هیجان‌انگیزی را سپری خواهند کرد.

  • ساعت کاری پارک آبی وایلد وادی: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر، سه‌شنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط پارک آبی وایلد وادی: برای افرادی که قدشان بیشتر از 110 سانتی‌متر است، 295 درهم و سایر افراد، 245 درهم
  • آدرس پارک آبی وایلد وادی: خیابان جمیرا، روبه‌روی برج‌العرب

موقعیت پارک آبی وایلد وادی 

پارک آبی وایلد وادی
پارک آبی وایلد وادی

تفریحات دبی در پارک‌های این شهر

طبیعت دبی، فقط به سواحل و کویر آن محدود نمی‌شود؛ بلکه در این شهر، قسمت‌های مختلفی را ایجاد کرده‌اند تا دبی از مناظر و فضاهای طبیعی بهره‌مند باشد و همین محیط‌های طبیعی، یکی دیگر از تفریحات دبی محسوب می‌شود. البته اکثر این فضاها مصنوعی‌اند و از قبل در این شهر وجود نداشته‌اند. منظور ما از طبیعت، در اینجا فضاهای طبیعی ساخته انسان است که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان فعالیت های پیشنهادی در دبی نام برد. به‌هرشکل، باید گفت که دبی پارک‌های مختلفی دارد که جلوه و منظره دل‌نشینی به شهر داده‌اند. در ادامه، چند نمونه از آن‌ها را بررسی می‌کنیم و این قبیل از تفریحات دبی با قیمت و آدرسشان را به شما معرفی می‌‎کنیم.

پارک زعبیل (Zabeel Park)

زَعبیل، از بزرگ‌ترین پارک‌های دبی است که مساحتی حدود 47.5 هکتار، یعنی چیزی برابر با 45 زمین فوتبال دارد. پارک زعبیل یکی از اولین پارک‌های دبی است که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا گسترش یافته و در مدت تقریباً دو دهه، قسمت‌های مختلفی به آن اضافه شده است. در این پارک، قسمت‌های رایگان مختلفی وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید؛ ازجمله مسیر 4.3 کیلومتری مخصوص دویدن. اجرای موسیقی زنده در اغلب روزها، این مسیر را لذت‌بخش می‌کند.

قاب دبی هم در این پارک قرار دارد و بسیاری از مسافران برای عکس انداختن با آن به پارک زعبیل می‌روند. شهر کودکان، موزه دایناسورها، دریاچه با امکان قایق‌سواری، قطار برقی، اتوبوس‌های بدون سقف و امکانات ورزشی، برخی از امکانات این پارک بزرگ است. نزدیکی پارک زعبیل به ایستگاه مترو، یکی دیگر از نکات مثبت آن است و دسترسی به آن را آسان‌تر می‌کند؛ بنابراین اگر دسترسی آسان را در کنار امکانات رایگان پارک در نظر بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم که این مکان تفریحی برای کسانی مناسب است که اهل مدیریت بودجه هستند و تور اقساطی دبی را انتخاب می‌کنند.

  • ساعت بازدید از پارک زعبیل: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 10 شب، پنجشنبه تا شنبه از 8 صبح تا 11 شب، تعطیلات عمومی از 9 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیط پارک زعبیل: 5 درهم امارات، پرداخت با نول کارت دبی، برای افراد معلول و کودکان زیر 2 سال رایگان
  • آدرس پارک زعبیل: بین خیابان‌های شیخ خلیفه بن زاید و خیابان شیخ راشد و نزدیک به ایستگاه مترو الجفیلیه

نول کارت دبی چیست؟

موقعیت پارک زعبیل

پارک زعبیل دبی
نمایی از قاب دبی در پارک زعبیل

پارک صفا (Safa Park)

پارک صفا در نیمه دوم قرن گذشته ساخته شده و در حقیقت اولین پارک عمومی شهر دبی است؛ بنابراین با پیشرفت شهر، باید انتظار پیشرفت تفریحات دبی در این پارک را هم داشت. در سال 1975، پارک صفا در موقعیت خارج از شهر قرار داشت؛ اما اکنون از مناطق مرکزی دبی محسوب می‌شود. ازاین‌رو، عکاسی از مناظر ناب مرکز شهر، یکی از بهترین فعالیت های پیشنهادی تفریح در دبی است.

در پارک صفا حدود دویست گونه پرنده زندگی می‌کنند که اگر شانس بیاورید، می‌توانید برخی از آن‌ها را ببینید. زمانی که در روز هوا کمی خنک شود، عده زیادی برای استشمام هوای تازه به پارک می‌آیند و کمی شلوغ می‌شود. در پارک صفا، قسمتی جداگانه هم برای بانوان در نظر گرفته شده است. از امکاناتی که در پارک وجود دارد، می‌توان به فضای ورزش، اتاق بازی، دکه‌های غذا و بازی‌های مختلف اشاره کرد. علاوه‌بر این‌ها، می‌توانید با صرف چند درهم، یک دوچرخه کرایه کنید و ساعت‌ها از این تفریح لذت ببرید.

  • ساعت بازدید از پارک صفا: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 10 شب، پنجشنبه تا شنبه و تعطیلات عمومی از ساعت 8 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیط پارک صفا: از حدود 3 درهم امارات
  • آدرس پارک صفا: خیابان شیخ زاید

موقعیت پارک صفا در دبی

پارک صفا
پارک صفا، یکی از تفریحات دبی

پارک مشرف (Mushrif Park)

پارک مشرف، به‌دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، همواره لقب یکی از بهترین مراکز تفریح در دبی را به خود اختصاص داده است. از کودکان شش‌ساله گرفته تا افرادی که پا به سن گذاشته‌اند، همگی از امکانات این پارک لذت می‌برند. در این پارک علاوه‌بر دوچرخه‌سواری، امکان اسب‌سواری و شترسواری هم وجود دارد که در قسمت‌های بعدی به اسب‌سواری در این پارک می‌پردازیم. تفریحات دبی در این پارک، فراتر از حد تصور هر کسی است. 

در پارک مشرف، یک مرکز ستاره‌شناسی با بزرگ‌ترین تلسکوپ منطقه نیز وجود دارد. علاوه‌بر آن، نمایش‌های علمی متنوعی در زمینه ستاره‌شناسی در این پارک اجرا می‌شود. بخشی از پارک مشرف، به معماری خانه‌های کشورهای مختلف جهان می‌پردازد. همچنین در جای‌جای این پارک، زمین‌بازی کودکان، اماکن ورزشی و رفاهی هم وجود دارد. در آخر باید اشاره کنیم که اگر به‌دنبال یک سفر اقتصادی در دبی هستید، گشت‌وگذار در پارک‌ها یکی از فعالیت های پیشنهادی در دبی است که اغلب جزو تفریحات رایگان دبی محسوب می‌شوند.

  • ساعت بازدید از پارک مشرف: یکشنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 10 شب، پنجشنبه تا شنبه از 8 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیط پارک مشرف: ورودی برای هر نفر از حدود 3 درهم امارات و به‌ازای هر خودرو، حدود 10 درهم
  • آدرس پارک مشرف: خیابان الخوانیج

موقعیت پارک مشرف در دبی

پارک مشرف
پارک مشرف، از تفریحات دبی

پارک سافاری دبی (Dubai Safari Park)

وسعت و شکوه پارک سافاری دبی به‌قدری است که بعید نیست در آینده‌ای نه‌چندان دور، نامش را جزو 10 باغ‌وحش بزرگ جهان قرار دهد. در وصف بزرگی این باغ‌وحش، کافی است تا به وسعت 119 هکتاری آن اشاره کنیم. تعداد جانورانی که در پارک سافاری زندگی می‌کنند، به بیش از 2500 مورد می‌رسد که به 250 گونه و شکل مختلف تقسیم می‌شوند. شکل محل زندگی این جانوران، شبیه خانه‌های روستایی عربی و آسیایی طراحی شده است. همان‌طور که از نام این پارک بزرگ پیداست، امکان سافاری هم در آن فراهم است.

  • ساعت کاری پارک سافاری دبی: همه‌روزه از 9 صبح تا 5 عصر
  • قیمت بلیط پارک سافاری دبی: 50 درهم برای بزرگ‌سالان و 20 درهم برای کودکان سه تا دوازده سال
  • آدرس پارک سافاری دبی: جاده رأس الخور، 25 کیلومتری مرکز شهر دبی

موقعیت پارک سافاری در دبی

Dubai-Safari-Park - Copy.jpg
پارک سافاری دبی

شهربازی‌های دبی و دنیایی از آخرین تکنولوژی‌ها

شهربازی‌های دبی همیشه از بخش‌های پرمخاطب این شهر محسوب می‌شوند و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان یکی از بهترین فعالیت های پیشنهادی در دبی یاد کرد. بهره‌مندی این شهربازی‌ها از آخرین تکنولوژی‌ها و وسایل به‌روز بازی، عامل مهم جذابیت آن‌هاست. یکی دیگر از عوامل محبوبیت شهربازی‌های دبی، تنوع این شهربازی‌ها و تعداد آن‌هاست. در ادامه، برخی از این شهربازی‌ها را بررسی می‌کنیم و جزئیات بیشتری را از این تفریحات دبی با قیمت در اختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید با اطلاعات بهتری برای از میان آن‌ها انتخاب کنید.

شهربازی لگولند (Legoland)

پیش‌تر در بخش پارک‌های آبی نیز اسم لگولند را آوردیم؛ برند لگولند مجموعه‌های مختلفی را دارد که شهربازی نیز یکی از محبوب‌ترین بخش‌های آن است. این شهربازی بیش از چهل اسباب‌بازی دارد که با طرح لگو ساخته شده‌اند. در بخش لگوسیتی، بچه‌ها می‌توانند با قوانین رانندگی آشنا شوند و با ماشین‌های ساخته‌شده از لگو رانندگی کنند. قلعه‌های قرون‌وسطایی لگولند ممکن است برای شما یادآورد شهربازی مشهور دیزنی لند باشد. اگر دنبال دیزنی لند دبی می‌گردید، باید بگوییم که در این شهر، دیزنی لند وجود ندارد و شهربازی لگولند می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

در این شهربازی می‌توان ساعت‌ها بازی کرد و وسایل مختلفی را با لگوها ساخت. ازآنجاکه همه افراد در محیطی مشترک هستند، می‌توانند میزان خلاقیت خود را تا حدودی با افراد دیگر مقایسه کنند و بسنجند. علاوه‌بر کودکان، بزرگ‌سالان نیز در این بازی‌ها شرکت می‌کنند؛ برای مثال، یکی از بخش‌های مهم لگولند که محبوب بزرگ‌ترهاست، ماکت‌های ساختمان‌های شهر دبی است.

  • ساعت بازدید از شهربازی لگولند: دوشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 6 عصر، جمعه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر
  • قیمت بلیط شهربازی لگولند از حدود 330 درهم امارات، معمولاً خرید آنلاین بلیط،کمی ارزان‌تر است.
  • آدرس شهربازی لگولند: خیابان شیخ زاید

موقعیت لگولند در دبی

شهربازی لگولند
شهربازی لگولند، یکی از تفریحات دبی

موشن گیت (Motiongate)

درست است که جایی به‌عنوان دیزنی لند دبی نداریم؛ اما تم پارک موشن گیت، یکی از تفریحات دبی است که می‌توانیم از آن به‌عنوان دیزنی لند دبی یاد کنیم. در موشن گیت، استودیوهای مشهور فیلم‌سازی جهان حضور دارند تا بتوانند دنیای آثار خود را در این مجموعه بازسازی کنند. در موشن گیت، دنیای اغلب انیمیشن‌های مطرح جهان طراحی شده است؛ از شرک و پاندای کونگ‌فوکار گرفته تا هتل ترانسیلوانیا، ماداگاسکار و دنیای اسمورف‌ها.

گشت‌وگذار در موشن گیت، یکی از فعالیت های پیشنهادی در دبی محسوب می‌شود که هیچ‌گاه حوصله‌تان را سر نخواهد برد. موشن گیت، مجموعه‌ای از بازی‌ها و فعالیت‌های مختلف را در خود جمع کرده است. در این مجموعه تفریحی، هفت منطقه وجود دارد که هرکدام وسایل سرگرمی خاصی را تدارک دیده‌اند. به‌عنوان مثال در منطقه دریم‌ورکس، شما با آثار این کمپانی مواجه می‌شوید و می‌توانید با پاندای کونگ‌فوکار مبارزه کنید و با وسایل مختلف این بخش بازی کنید.

  • ساعت بازدید از موشن گیت: یکشنبه تا پنجشنبه از 11 صبح تا 9 شب، جمعه و شنبه از 11 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط موشن گیت: بسته به نوع بلیط از 330 تا 795 درهم امارات
  • آدرس موشن گیت: خیابان شیخ زاید

موقعیت موشن گیت دبی

motion-gate.jpg
موشن گیت، از بهترین تفریحات دبی

شهربازی آی ام جی (IMG Worlds Of Adventure)

یکی از جذاب‌ترین شهربازی‌های دبی، شهربازی آی ام جی است که به چند قسمت مختلف مثل شخصیت‌های دنیای مارول، پارک ژوراسیک و شخصیت‌های کارتونی تقسیم می‌شود. هریک از این بخش‌ها، دنیایی جداگانه دارند و بازدیدکنندگان می‌توانند در آن‌ها به گردش و بازی بپردازند و حسابی سرگرم شوند. در بخش مارول، شخصیت‌های مختلفی از دنیای مارول مثل مرد عنکبوتی و دیگر شخصیت‌های انتقام‌جویان را ببینید و در همین حال به بازی کردن هم بپردازید.

پارک ژوراسیک هم که نیازی به تعریف و توضیح ندارد. در این قسمت شهربازی، این امکان وجود دارد که بتوانید دایناسورها را در ابعاد واقعی‌شان ببینید، مشغول بازی با آن‌ها شوید و چند ساعتی را در دنیای دایناسورها بگذرانید. بدین‌ترتیب، علاوه‌بر تجربه تفریحات دبی، با دنیای میلیون‌ها سال پیش هم آشنا می‌شوید. بخش شخصیت‌های کارتونی در شهربازی آی ام جی، پر از شخصیت کارتون‌ها و انیمیشن‌های مختلف است. به‌جز بازی کردن و گذراندن اوقات‌فراغت، می‌توان کلی عکس در این شهربازی گرفت و خاطرات را ثبت کرد.

  • ساعت بازدید از شهربازی آی ام جی: همه‌روزه از 12 ظهر تا 11 شب
  • قیمت بلیط شهربازی آی ام جی: بسته به خرید هر پکیج، از 50 تا 765 درهم عمارات، وی‌آی‌پی 7725 درهم امارات
  • آدرس شهربازی آی ام جی: خیابان محمد بن زاید

موقعیت شهربازی آی ام جی در دبی

بخشی از شهربازی IMG World Of Adventure
بخشی از شهربازی آی ام جی دبی

شهربازی مادهش ورد (Modhesh World)

کلمه مادهِش در زبان عربی به‌معنای شگفت‌انگیز است؛ بنابراین از شهربازی مادهش ورد انتظار یک جهان شگفت‌انگیز می‌رود. برخلاف شهربازی لگولند که بیشتر برای کودکان 2 تا 12 سال جذاب است، این شهربازی برای تمام گروه‌های سنی تقریباً به یک اندازه جذابیت دارد؛ زیرا تنوع بازی در آن موج می‌زند. عمر این شهربازی حدود 23 سال است و هر سال، پیشرفت خدمات و تفریحات دبی در آن دیده می‌شود. بازدید از این شهربازی، در ماه‌های تابستان به بیش از دویست هزار مورد می‌رسد که این حد از شهرت و محبوبیت به‌دلیل امکانات و بازی‌های بی‌نظیرش است.

از قایق و ماشین‌سواری گرفته تا خلبانی و دستگاه‌های بازی الکترونیکی، همگی از فعالیت‌های تفریحی مادهش هستند. اگر کودک 2 تا 7 ساله دارید، یک مجموعه پر از اسباب‌بازی‌های بی‌خطر برای کودک شما طراحی شده است که در آن یک استخر توپ با ظرفیت بیش از هشتاد هزار توپ قرار دارد. البته همه امکانات این شهربازی به کودکان محدود نمی‌شود. اگر به ساختمان‌سازی علاقه دارید، در مادهش ورد قطعاً به شما خوش خواهد گذشت. در این پارک، ماشین‌آلات و ابزار خانه‌سازی در ابعاد کوچک طراحی شده است تا با استفاده از آن‌ها، همه افراد خانواده بتوانند در ساخت بناهای محبوبشان سهیم باشند.

  • ساعت بازدید از شهربازی مادهش ورد: جمعه تا یکشنبه از 10 صبح تا 12 شب، دوشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 10 شب. معمولاً در ماه‌های ژوئیه و اوت باز است.
  • قیمت بلیط شهربازی مادهش ورد: رایگان، با خرید یک کارت اعتباری باید برای هر بازی 5 تا 10 درهم بپردازید.
  • آدرس شهربازی مادهش ورد: مرکز تجارت بین‌المللی

موقعیت شهربازی مادهش ورد در دبی

شهربازی مادهش ورلد
شهربازی مادهش ورد

شهربازی متل پلی (Mattel Play Town)

متل پلی، نام یک کارخانه اسباب‌بازی‌سازی واقع در آمریکاست. این کارخانه، یک شهربازی در دبی دارد که مساحت آن به‌گونه‌ای است که عنوان شهر را به آن داده‌اند و اسم «شهر متل پلی» را روی آن گذاشته‌اند. این شهربازی، بخش‌های مختلفی دارد که در آن شخصیت‌های بازی و کارتونی گوناگونی وجود دارد. این محل، بیشتر برای کودکان مناسب است. بچه‌ها می‌توانند علاوه‌بر بازی و تفریح، مهارت‌ و آموزش‌های مختلفی نیز یاد بگیرند.

کودکان بسیاری را دیده‌اید که سعی دارند از مشاغل پدر و مادر یا سایر بزرگ‌ترهای خود تقلید و دنیای افراد بالغ را تجربه کنند. در شهربازی متل پلی، یک شهر با ابعاد کوچک وجود دارد که مشاغلش توسط کودکان اداره می‌شود. به‌عبارتی، فرزند شما در این شهربازی می‌تواند آتش‌نشان، معمار، پلیس و... شود. متل پلی و کیدزانیا در آن دسته از تفریحات دبی قرار می‌گیرند که فقط مناسب کودکان‌اند.

  • ساعت بازدید از شهربازی متل پلی: همه‌روزه از 8 صبح  تا 7 عصر
  • قیمت بلیط شهربازی متل پلی: برای یک روز کامل، از حدود 110 درهم امارات برای کودکان و از حدود 50 درهم امارات برای بزرگ‌سالان
  • آدرس شهربازی متل پلی: خیابان الصفا

بهترین تفریحات دبی برای کودکان کدام‌اند؟

موقعیت شهربازی متل پلی

شخصیت‌های مَتَل پلی
برخی از شخصیت‌های متل پلی

کیدزانیا (kidzania)

نمی‌توان گفت که کیدزانیا یک شهربازی است؛ اما با توجه به فعالیت‌ها و کارهایی که در آن انجام می‌شود، می‌توان آن را در این دسته‌بندی قرار داد. در معرفی مورد قبل، درباره علاقه کودکان به مشاغل بزرگ‌ترها صحبت کردیم. کیدزانیا جایی است که در آن، کودکان با مشاغل و حرفه‌های مختلف آشنا می‌شوند و آن‌ها را در مقیاسی کوچک‌تر و کنترل‌شده آزمایش می‌کنند؛ به این معنا که خودشان نقش یک کارمند یا نیروی متخصص را به عهده می‌گیرند و به فعالیت‌های مربوط می‌پردازند؛ برای مثال، حرفه و شغل آتش‌نشانی را امتحان می‌کنند و با چالش‌‌های آن بیشتر آشنا می‌شوند. نمونه این نوع شهربازی در تهران و در برج میلاد نیز وجود دارد. کاربازیا یا شهر مشاغل کودکان دقیقاً نمونه‌ مشابه این تفریح است.

  • ساعت بازدید از کیدزانیا: همه‌روزه از 10 صبح تا 12 شب
  • قیمت بلیط کیدزانیا: برای بزرگ‌سالان حدود 80 درهم امارات، برای کودکان بیشتر از 2 سال، از 110 درهم امارات شروع می‌شود و به حدود 260 درهم برای 16 ساله‌ها می‌رسد.
  • آدرس کیدزانیا: خیابان مرکز مالی

موقعیت کیدزانیا در دبی

مجموعه کیدزانیا
مجموعه کیدزانیا، یکی از بهترین تفریحات دبی

تفریحات هیجان‌انگیز دبی

تفریحات شهر دبی تمامی ندارند و می‌توانید به هر سبک و سیاقی در این شهر تفریح کنید. در این قسمت، به تعدادی از تفریحات هیجان‌انگیز دبی به‌همراه قیمت اشاره خواهیم کرد. این نوع تفریحات دبی، بیشتر برای جوانان مناسب است و مخصوص کسانی است که تمایل دارند تا کمی هیجان را چاشنی سفرشان کنند و آدرنالین خونشان را افزایش دهند.

سافاری در دبی 

سفر تفریحی به دبی، بدون کویرگردی تکمیل نمی‌شود و بهترین گزینه تفریحات دبی در کویر، سافاری است. این تفریح با وجود هیجان بسیار، از  استانداردهای امنیتی هم بهره‌مند است؛ زیرا رانندگان سافاری در دبی، مهارت و مدارک موردنیاز این حرفه را دارند. تجربه سافاری در دبی، هم با ماشین و هم با موتور چهارچرخ امکان‌پذیر است. این ماجراجویی هیجان‌انگیز به‌طور معمول حدود 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

همه تفریحات هیجان‌انگیز کویرهای دبی، به سافاری ختم نمی‌شود و اسکی روی ماسه نیز یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های هیجان‌انگیز در کویرهای دبی است که قیمت نسبتاً ارزان و محبوبیتی فراوان دارد. همچنین بالن‌سواری در کویرهای دبی هم از تفریحات آرام‌بخشی است که می‌توانید در این مناطق تجربه کنید. اگر هوس گشت‌وگذار در کویر دبی را دارید و علاقه‌ای به هیجان سافاری ندارید، می‌توانید از تفریحاتی مثل شترسواری هم استفاده کنید.

  • ساعت کاری سافاری در دبی: از 11 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیط سافاری در دبی: شروع از 150 درهم 
Dubai desert safari.jpg
سافاری، از بهترین تفریحات دبی

چتربازی در دبی (SkyDive Dubai)

یکی از تفریحات هیجان‌‍انگیز در دبی، چتربازی است. مجموعه SkyDive دبی به‌خوبی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید با آسودگی و امنیت کامل در آسمان این شهر چتربازی کنید. پیش ‌از آغاز چتربازی، آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود. سپس با فردی حرفه‌ای می‌توانید تجربه چتربازی در آسمان‌های دبی را به دست آورید. بهتر است برای این کار، لباس مناسبی هم بپوشید و پیش از رفتن به این مجموعه، از اطلاعات کامل آن باخبر شوید. در ضمن فراموش نکنید که شرایط جوی، یکی از موارد مهمی است که قبل از چتربازی باید به آن توجه کنید.

چتربازی دبی، در نقاط مختلفی انجام می‌شود. فراموش نکنید که بهترین زمان برای چتربازی در دبی، ماه‌های خنک سال است؛ ازجمله اکتبر و آوریل. همچنین بسیاری از مراکز چتربازی دبی برنامه‌های آموزشی هم دارند که در صورت داشتن زمان کافی، علاوه‌بر تفریح می‌توانید مدرک معتبر چتربازی را هم بگیرید.

  • ساعت کاری چتربازی در دبی: همه‌روزه از 8 صبح تا 2:15 بعدازظهر
  • قیمت بلیط چتربازی در دبی: شروع از حدود 1500 درهم امارات. مبالغ در ماه‌های مختلف با توجه به نوع پرش و خدمات، متفاوت است.
  • آدرس چتربازی در دبی: منطقه مارینا، خیابان السیاحی

موقعیت اسکای دایو دبی

چتربازی در مجموعه SkyDive Dubai
چتربازی در مجموعه SkyDive Dubai

منطقه هیجان (Thrill Zone)

برخی از تفریحات هیجان‌انگیز در دبی ممکن است برای افرادی که آمادگی جسمی و سن‌وسال مناسبی ندارند، لذت‌بخش نباشد؛ اما بازی‌های سبک تیراندازی با لیزرتگ، یک فضای کاملاً رقابتی، لذت‌بخش و صدالبته امن دارد که در محیطی سرپوشیده انجام می‌شود. همچنین علاوه‌بر بزرگ‌ترها و جوانان، کودکان هم می‌توانند در این رقابت تمام‌عیار شرکت کنند.

این بازی در یک زمین به مساحت نزدیک به هزار متر مربع انجام می‌شود و بیست بازیکن را که به دو تیم ده‌نفره تقسیم شده‌اند، درگیر می‌کند. مدت‌زمان بازی حدود پانزده دقیقه است. در این بازه باید حداکثر تلاشتان را برای شلیک دقیق و امتیاز گرفتن به کار بگیرید. بخار، محیط پرانرژی و موزیک ورزشی این مجموعه، باعث می‌شود که آن را در لیست فعالیت های پیشنهادی تفریح در دبی قرار دهیم. بهترین زمین لیزرتگ در امارات را می‌توانید در دبی ببینید و تجربه لذت‌بخش و هیجان‌انگیز بازی در آن را خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل کنید. به‌جز لیزرتگ، بازی‌های دیگری هم در این محل انجام می‌شود. سینمای 6 بعدی، سالن رقص و گالری، از بخش‌های دیگر این مجموعه هستند.

  • ساعت کاری منطقه هیجان: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط منطقه هیجان: با توجه به نوع پکیج، شروع از حدود 95 درهم امارات
  • آدرس منطقه هیجان: خیابان شیخ زاید

موقعیت منطقه هیجان در دبی

لیزرتگ
لیزرتگ در منطقه هیجان

خانه تسخیرشده هیستریا (Hysteria Haunted Attraction)

این خانه ترسناک و مرموز از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز در دبی است که در دبی مال قرار دارد. خانه هیستوریا در نوع خود، اولین خانه‌ ترسناکی است که در دبی ساخته شده است. به همین دلیل در مدت‌زمانی نه‌چندان زیاد، شهرت بسیاری به دست آورده است. اگر هیجان را دوست دارید، خانه تسخیرشده هیستریا می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تجربه تفریحات دبی باشد. قبل‌از بازدید از این مکان تفریحی، باید به قوانین و نکات آن توجه داشته باشید.

ورود افراد کمتر از 12 سال بدون همراهی و مسئولیت بزرگ‌ترشان ممنوع است. مدت‌زمان بازی، محدودیت خاصی ندارد و به‌طور کلی شما باید از 15 بخش عبور کنید. بسیاری از افراد نمی‌توانند فضای ترسناک مجموعه را تحمل کنند و در کمتر از 10 دقیقه، از این اماکن عبور می‌کنند. اگر در هر قسمت از بازی احساس کردید که دیگر نمی‌توانید ادامه دهید، دستان خود را در مقابل دوربین‌های مداربسته بالا ببرید.

  • ساعت کاری خانه تسخیرشده هیستریا: دوشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 11 شب، آخر هفته‌ها تا 12 شب
  • قیمت بلیط خانه تسخیرشده هیستریا: 105 درهم امارات
  • آدرس خانه تسخیرشده هیستریا: خیابان مرکز مالی

موقعیت خانه تسخیرشده هیستریا در دبی

خانه تسخیر شده هیستریا در دبی
خانه تسخیرشده هیستریا در دبی

بالگردسواری در دبی

فیلم‌هایی که در آن‌ها، بالگردها بین آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های بلند پرواز می‌کنند، آرزوی چنین پرواز هیجان‌انگیزی را به دل هر مخاطبی می‌اندازند. خبر خوش اینجاست که در لیست فعالیت های پیشنهادی در دبی، تجربه مشابهی را پیدا می‌کنید که در هیچ‌یک از تفریحات دبی نظیر ندارد. با بالگردهای دبی می‌توانید از ارتفاع 1500 متری، هیاهوی شهر را تماشا کنید و از میان برج‌های بلند این شهر مانند فیلم‌های هالیوودی عبور کنید.

شاید این‌طور به نظر برسد که تجربه پاراگلایدرسواری در دبی هم مانند بالگردسواری است؛ اما باید بدانید که چشم‌انداز پاراگلایدر معمولاً بیشتر به طبیعت و سواحل اختصاص دارد، درحالی‌که بالگردسواری شما را به میان انبوهی از برج‌ها و مناطق اطراف دبی می‌برد. برای امتحان کردن این تفریح، باید در تورهای بالگردسواری دبی ثبت‌نام کنید؛ اما اگر به‌دنبال اطلاعات مراکز این فعالیت تفریحی می‌گردید، آدرس موقعیت زیر را به خاطر بسپارید.

  • ساعت بالگردسواری در دبی: از 9 صبح تا 5.5 عصر، به ساعت تور هم بستگی دارد.
  • قیمت بالگردسواری در دبی: از 700 درهم برای 12 دقیقه پرواز تا 9400 درهم برای پروازهای خصوصی
  • آدرس بالگردسواری در دبی: خیابان ام‌سقیم

آدرس مرکز بالگردسواری در دبی

btua_heli_003-4.jpg
بالگردسواری، یکی از بهترین تفریحات دبی

زیپ‌لاین کوه جیس

اگر به‌دنبال طولانی‌ترین زیپ‌لاین دنیا می‌گردید، کافی است از شهر دبی خارج شوید و به کوه‌های اطراف آن بروید. زیپ‌لاین کوه جیس با طول 1500 متر این امکان را به شما می‌دهد که با سرعت 150 کیلومتر بر ساعت، مثل برق از مسافتی به طول 31 زمین فوتبال عبور کنید. باید این را هم بدانید که زیپ‌لاین کوه جیس حدود 1700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این زیپ‌لاین در کوه‌های اطراف رأس الخیمه قرار دارد و یکی از دورترین تفریحات دبی از نظر مسافتی محسوب می‌شود. می‌توانید با خواندن مطلب حمل‌ونقل در دبی و آشنایی با انواع روش رفت‌وآمد، بهترین و سریع‌ترین روش را برای رفتن به این جاذبه تفریحی انتخاب کنید.

  • ساعت کاری زیپ‌لاین کوه جیس: از 9.5 صبح تا 4 بعدازظهر
  • قیمت بلیط زیپ‌لاین کوه جیس: 100 درهم
  • آدرس زیپ‌لاین کوه جیس: 130 کیلومتری شمال‌شرق دبی، رأس الخیمه

موقعیت زیپ‌لاین کوه جیس در نقشه

Jebel-Jais-zipline-Dubai.jpg
زیپ‌لاین‌سواری، از تفریحات هیجان‌انگیز در دبی

اتاق تخریب دبی (Smash room)

با تماشای محیط تمیز و لاکچری دبی، احتمالاً فکر می‌کنید که باید مراقب همه اشیای اطرافتان باشید تا مجبور به پرداخت خسارت نشوید؛ اما اوضاع در اتاق تخریب دبی، کاملاً برعکس است و می‌توانید هرچقدر که بخواهید ویرانی به بار بیاورید. این اتاق، بهترین مکان برای کسانی است که می‌خواهند خشمشان را خالی کنند و با یک چوب بیسبال یا تبر، به جان اشیای بازیافتی و زهواردررفته بیفتند و غوغا به پا کنند. نکته جالب‌توجه اینجاست که می‌توانید وسایل خراب خود را به این اتاق بیاورید و با استفاده از ابزارها و وسایل مختلف، به روش‌های خلاقانه‌ای نابودشان کنید. این را هم بگوییم که در این اتاق لازم نیست نگران ایمنی‌تان باشید؛ چراکه لوازم محافظ سر و بدن در اختیارتان قرار می‌گیرد.

  • ساعت کاری اتاق تخریب دبی: دوشنبه تا پنجشنبه از 12.5 ظهر تا 10 شب، جمعه تا یکشنبه از 12.5 ظهر تا 11 شب
  • قیمت بلیط اتاق تخریب دبی: از 69 تا 299 درهم امارات
  • آدرس اتاق تخریب دبی: منطقه القوز دبی، خیابان ام‌سقیم

موقعیت اتاق تخریب دبی در نقشه

Smash-Room-Featured-Image.jpg
اتاق تخریب دبی

تفریحات معروف دبی

تاکنون آن دسته از تفریحات دبی را بررسی کردیم که می‌توانستیم آن‌ها را در یک گروه مشخص قرار دهیم؛ اما تفریح در دبی تنها به همین موارد ختم نمی‌شود و لیست بلندبالایی دارد. در ادامه، سایر فعالیت‌های سرگرم‌کننده در انواع مختلف، همراه با قیمت تفریحات دبی آورده شده‌اند تا این لیست، کامل‌تر شود. شما با تفریحات بیشتری از این شهر توریستی آشنا خواهید شد تا هنگام گشت‌وگذار در دبی، از این تفریحات جالب غافل نشوید.

راهنمای کامل سفر به دبی

پیست اسکی دبی (Ski Dubai)

درست است که غالب شهر دبی حالتی کویری دارد؛ اما یک پیست اسکی سرپوشیده برای دبی درست کرده‌اند که برخی از بازی‌های مناسب فصل سرما را در آنجا می‌بینید. مساحت این پارک برفی، حدود 4500 متر است. سراشیبی این پیست، امکان اسکی‌سواری با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت را به شما می‌دهد. این پیست اسکی 5 مسیر با سطح دشواری مختلف دارد. به همین دلیل کودکان و بزرگ‌ترها همگی می‌توانند از تجربه تفریحات دبی در پیست اسکی این شهر لذت ببرند. 

اسکی، اسنوبرد، تله‌سی‌یژ، دیدن پنگوئن و شنا در یخ، ازجمله کارهایی است که هر فرد می‌تواند در پیست اسکی دبی انجام دهد. این پیست، زیپ‌لاین هم دارد که در نوع خود، اولین زیپ‌لاین زیر صفر درجه در جهان محسوب می‌شود. یک کافه هم در این محل وجود دارد تا همه بتوانند نوشیدنی گرم یا هرآنچه را که دوست دارند، سفارش دهند.

  • ساعت کاری پیست اسکی دبی: دوشنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح تا 12 شب، شنبه و یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 12 شب
  • قیمت بلیط پیست اسکی دبی: از حدود 130 درهم امارات، بلیط یک روز کامل 310 درهم امارات
  • آدرس پیست اسکی دبی: خیابان شیخ زاید، مرکز خرید امارات

موقعیت پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی
پیست اسکی دبی

آب‌نمای دبی (Dubai Fountain)

فرقی نمی‌کند که گشت‌وگذار در دبی را از برج خلیفه شروع کنید یا دبی مال؛ درهرصورت تعاریف زیادی از آب‌نمای دبی به گوشتان می‌رسد و برای بازدید از آن ترغیب خواهید شد. برای درک عظمت آب‌نمای دبی، کافی است به این نکته توجه کنید که تعداد چراغ‌های آن به بیش از 6600 عدد می‌رسد و قدرت موتورهایش به‌حدی بالاست که می‌تواند ذرات آب را تا ارتفاع یک ساختمان پنجاه طبقه‌ای پرتاب کند. کودکان، افراد مسن و جوانان، همگی از تماشای نمایش‌های موزیکال این آب‌نما لذت خواهند برد و فضای بسیار شادی را تجربه خواهند کرد. همچنین اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، به قسمت ویژه بروید و آب‌نما را از فاصله بسیار نزدیک تماشا کنید. همچنین دسترسی به آب‌نمای دبی از طریق قایق‌سواری نیز امکان‌پذیر است.

  • ساعت بازدید از آب‌نمای دبی: از 6 عصر تا 11 شب، برنامه هر نیم ساعت یک بار شروع می‌شود.
  • قیمت بلیط آب‌نمای دبی: رایگان
  • آدرس آب‌نمای دبی: خیابان شیخ محمد بن رشید، نزدیک به برج خلیفه

موقعیت آب‌نمای دبی

آب‌نمای دبی
آب‌نمای دبی، بزرگ‌ترین آب‌نمای جهان

چرخ‌وفلک عین دبی (Ain Dubai)

چرخ‌وفلک دبی بلندترین چرخ‌وفلک دنیاست و 250 متر ارتفاع دارد. این چرخ‌وفلک که در جزیره «بلو واتر» قرار گرفته است، چشم‌اندازی 360 درجه از دبی به شما می‌دهد و می‌توانید منظره وسیعی از این شهر را در دیدرس خود داشته باشید. برای ساخت این ابرسازه، از حدود 90 هزار تن آهن استفاده شده که این وزن، حدود 25 درصد بیشتر از مصالحی است که در ساخت برج ایفل استفاده شده است. سرعت حرکت این چرخ‌وفلک بسیار آرام است و در آن، زمان کافی برای رصد کردن جاهای دیدنی دبی مثل برج خلیفه، مارینای دبی و پالم جمیرا خواهید داشت. تعداد کابین‌های این چرخ‌وفلک 48 عدد است و در هر کابین به‌طور میانگین، 36 تا 40 نفر جا می‌شوند؛ بنابراین عین دبی تنها چرخ‌وفلک دنیاست که ظرفیت بیش از 1750 نفر را دارد.

  • ساعت کاری چرخ‌وفلک عین دبی: درحال‌حاضر تعطیل است و به‌زودی بازگشایی می‌شود.
  • قیمت بلیط چرخ‌وفلک عین دبی: شروع از 130 درهم امارات (بلیط کودکان 100 درهم امارات)
  • آدرس چرخ‌وفلک عین دبی: جزیره بلو واترز

موقعیت چرخ‌وفلک عین دبی

چرخ و فلک دبی
چرخ‌وفلک دبی

ویدئوی چرخ‌وفلک دبی

اسب‌سواری

در بخش‌های مختلف این مطلب، از طبیعت‌گردی در دبی گفتیم. اگر طبیعت دبی را سوار بر اسب ببینید، اوقات خوش‌تری را سپری خواهید کرد. پیش‌تر راجع‌به پارک مشرف صحبت کردیم و گفتیم که در آن پارک، امکان اسب‌سواری و شترسواری وجود دارد. اگر تاکنون تجربه اسب‌سواری نداشته‌اید هم لازم نیست نگران باشید؛ چراکه پارک مشرف درحقیقت یک باشگاه آموزشی اسب‌سواری دارد که با پرداخت هزینه کمی بیشتر، می‌توانید اسب‌سواری را در آنجا تجربه کنید.

  • ساعت اسب‌سواری در پارک مشرف: بسته به ساعت تور و برنامه آموزشی
  • قیمت بلیط اسب‌سواری در پارک مشرف: 120 درهم بابت 45 دقیقه، برای افراد مبتدی حدود 200 تا 250 درهم
  • آدرس پارک مشرف: شرق دبی، خیابان طرابلس

موقعیت یکی از بهترین مراکز اسب‌سواری در دبی

1c.jpg
اسب‌سواری در دبی

باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden)

دبی از نظر تعداد و تنوع تفریحات، به شهر عجایب تبدیل شده است. از پارک‌ها و شهربازی‌های مدرن گرفته تا بازسازی چیزی شبیه بهشت در شهر چشم همه گردشگران را خیره کرده است. باغ معجزه دبی یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گل در جهان محسوب می‌شود که زیبایی عجیبی دارد. باغ معجزه پر از گل‌های مختلف است که بازدید از آن‌ها، باعث افزایش انرژی و نشاط شما می‌شود. در این باغ، سطح همه‌چیز را گل‌وگیاه پوشانده است؛ از خانه‌های مختلف گرفته تا یک هواپیمای بزرگ و قلب‌های رنگارنگ که همه یا از گل ساخته شده‌اند یا با گل پوشیده شده‌اند.

کنار این بهشت رنگارنگ، یک باغ پروانه هم قرار گرفته است که به ادعای خودشان، بزرگ‌ترین باغ پروانه سرپوشیده جهان است. در این باغ حدود 15 هزار پروانه در بیش از 45 نوع مختلف از سراسر جهان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در اندازه‌ها و رنگ‌های متنوع ببینید. پروانه‌ها در یک محیط بسته و کنترل‌شده قرار گرفته‌اند تا مسئولان بتوانند مراقب آن‌ها باشند.

  • ساعت بازدید از باغ معجزه دبی: همه‌روزه از 9 صبح تا 9 شب، آخر هفته‌ها از 9 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط باغ معجزه دبی: بزرگ‌سالان 95 درهم امارات، کودکان 3 تا 12 سال 80 درهم امارات
  • آدرس باغ معجزه دبی: البرشای جنوبی، خیابان سوم

موقعیت باغ معجزه دبی

Dubai Miracle Garden.jpg
بازدید از باغ معجزه، یکی از فعالیت های پیشنهادی در دبی

قوش‌پرانی

از خاص‌ترین تفریحات دبی که احتمالاً هر کسی دوست دارد دست‌کم یک بار آن را امتحان کند، قوش‌پرانی در این شهر است که شاید وجود آن در فضای مدرن دبی کمی عجیب به نظر برسد؛ اما نباید فراموش کنیم دیدن این جاذبه‌ها و تفریحات دبی در کویرها و طبیعت این شهر کاملاً معقول و بدیهی است. در این فعالیت تفریحی دبی می‌توانید درس‌های مهمی از دنیای عقاب‌ها و شاهین‌ها بگیرید و بیشتر با فرهنگ بادیه‌نشینی آشنا شوید. این تفریح در قالب سافاری انجام می‌شود و هزینه رفت‌وآمد هم نظر گرفته می‌شود.

  • ساعت قوش‌پرانی در دبی: از 10 صبح تا 7.5 شب
  • قیمت بلیط قوش‌پرانی در دبی: حدود 600 درهم
  • آدرس محل قوش‌پرانی در دبی: کویرهای دبی
falconry-in-Dubai.jpg
قوش‌پرانی در دبی

پاساژهای دبی

بخش دیگری از تفریحات دبی را می‌توان به پاساژگردی اختصاص داد. برای آشنایی بیشتر با آن‌ها، باید مطلب مربوط به مراکز خرید دبی را که به‌طور اختصاصی برای این موضوع نوشته شده است، بخوانید. پاساژهای دبی کم نیست. به همین علت، بهتر است به‌شکلی جداگانه جزئیاتشان را بررسی کنید. از معروف‌ترین پاساژهایی که معمولاً مسافران به آن‌ها سر می‌زنند، می‌توان به دبی مال، وافی مال، بازار ابن‌بطوطه و نخیل مال اشاره کرد که هرکدام، جذابیت‌های خاص خود را دارد.

پاساژهای دبی
پاساژهای دبی

سفر به دبی با تور

دبی با جاذبه‌های فراوان و تفریحات متنوع، یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. اگر پس از آشنایی با تفریحات دبی، مشتاق شده‌اید تا از این شهر درحال توسعه بازدید کنید، می‌توانید با انتخاب تور دبی از وبگاه لست‌سکند به این شهر سفر کنید و از تفریحات هیجان‌انگیز در دبی لذت ببرید. لست‌سکند، به شما این امکان را می‌دهد که از بین تورهای مختلف با قیمت‌های متنوع، هرکدام را که تناسب بیشتری با شرایطتان دارد، انتخاب کنید و از سفرتان لذت ببرید. علاوه‌بر تنوع قیمت، تنوع مدت اقامت در دبی نیز دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد.

قیمت تور دبی 4 شب و 5 روز

سخن آخر

شهر دبی از ابتدای برنامه توسعه خود، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را جلب کرده است و طی چند سال، توانسته در بسیاری از بخش‌ها به‌‍ویژه تفریحات و سرگرمی، یکی از سرآمدترین شهرهای دنیا باشد. تفریحات دبی ازنظر تنوع و بهره‌مندی از استانداردها، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. به‌جز تفریحاتی که توسط انسان‌ها ساخته شده‌اند، دبی تفریحات طبیعی هم دارد. درمجموع می‌توان گفت که این شهر، یک مجموعه کامل از جاذبه‌های مختلف است که هر شخص با هر سلیقه‌ای را جذب می‌کند. اگر تاکنون به دبی سفر کرده‌اید، کدام‌یک از فعالیت های پیشنهادی در دبی، توجه شما را بیشتر جلب کرده است؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!