لیست بهترین پارک های آبی دبی + عکس و قیمت

4.4
از 13 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
پارک های آبی دبی که باید امتحان کنید
10 تیر 1402 08:00
1

از نظر بسیاری از گردشگران، بهترین تفریحی که گرمای امارات را از تن بیرون می‌کند، آب‌تنی در پارک های آبی دبی باشد؛ خصوصاً اگر بدانیم در این مراکز تفریحی، هیجان همیشه چاشنی آب‌بازی می‌شود. از نظر قیمت، امکانات و فضا، هر کدام از پارک های آبی دبی ویژگی خود را دارند قبل از انتخاب یکی از آن‌ها بد نیست کمی دربارشان بخوانید. در این مطلب از بلاگ لست سکند قرار است معروف‌ترین و بهترین پارک آبی های دبی را به همراه اطلاعاتی مثل آدرس و قیمت بلیط به شما معرفی کنیم.

14.jpg

بهترین پارک های آبی دبی کدامند؟

به طور کلی، پارک آبی وایلد وادی، آکواونچر، لاگونا، آکوافان و جانگل بای بهترین پارک های آبی دبی هستند. بعضی از این پارک‌های آبی به شکل یک مجموعه جداگانه فعالیت دارند و بعضی دیگر قسمتی از یک مجموعه بزرگتر مثل لگولاند هستند. وسعت یک پارک آبی در دبی ممکن است به 17 هکتار هم برسد و یک تفریح حسابی در آن‌ها یک روز کامل وقت ببرد؛ ازاین‌رو در سفر با تورهایی مثل تور دبی 5 شب و 6 روز، می‌توانید یک‌ششم از وقت خود را برای تفریح در این مراکز بگذارید. از طرفی یک سری از این اماکن وسعت چندانی ندارند و فقط مناسب یک آب‌تنی و سرسره‌بازی هستند.

پارک آبی وایلد وادی در دبی (Wild Wadi Water Park Dubai)

به عقیده بسیاری از گردشگران و مردم بومی، وایلد وادی بهترین پارک آبی دبی است. همچنین بر اساس نظر سنجی‌های سایت تریپ ادوایزر، در میان تمام تفریحات دبی، رتبه یازدهم را از آن خود کرده است. اما این راز موفقیت در چیست؟ وایلد وادی نه تنها در نوع خودش بسیار خاص است، بلکه در یکی از مهم‌ترین بخش‌های توریستی دبی، یعنی در نزدیکی برج عرب واقع شده است. در هر گوشه از این پارک آبی یک جاذبه شگفت‌آور وجود دارد.

بلندترین و سریع‌ترین سرسره آزاد بیرون از آمریکا، در پارک والد وادی است. بیش از 100 وسیله بازی در این پارک آبی وجود دارد که برای تمام افراد خانواده با هر جنس و سنی مناسب است. از سرسره، تفنگ آب‌پاش، دیوار صخره‌نوردی گرفته تا بزرگ‌ترین ساحل خروشان در خاورمیانه و امکانات، همگی در وایلد وادی فراهم شده است. لازم به ذکر است، این پارک در زمان اوج مسافرت گردشگران، معمولاً شلوغ است.

  • ساعت بازدید از پارک آبی وایلد وادی: از ساعت 10:00 تا 18:00
  • قیمت بلیط پارک آبی وایلد وادی: افراد بالای 110 سانتی متر، 299 درهم و افراد کوتاه‌قدتر 249 درهم
  • آدرس پارک آبی وایلد وادی: ام سقیم دبی، برج عرب، خیابان جمیرا

موقعیت پارک آبی وایلد وادی

وایلد وادی دبی
پارک آبی وایلد وادی
پارک آبی دبی
سرسره‌های بزرگ پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure Water Park)

آکواونچر یکی از بهترین پارک های آبی دبی و صد البته در جهان است که تفریحات آبی هیجان انگیزی را در یک فضای 17 هکتاری به نمایش می‌گذارد. بد نیست بدانید که طولانی‌ترین سرسره جهان در آکواونچر ساخته شده است. در بین تمام پارک های آبی دبی، آکواونچر بیشترین هیجان را برای گردشگران فراهم می‌کند؛ اما علاوه بر هیجان فعالیت‌های آرام‌بخش مختلفی نیز در آن وجود دارد.

فراموش نکنید که آکواریوم لاست چمبر در نزدیکی این پارک آبی قرار دارد که در آن می‌توانید با زندگی انواع موجودات آبزی که تعدادشان به بیش از 65 هزار مورد می‌رسد، آشنا شوید. اگر عاشق زیپ‌لاین هستید، آکواونچر طولانی‌ترین زیپ‌لاین خاورمیانه را دارد. این پارک آبی بسیار بزرگ است، اگر بلیط تمام قسمت‌ها را خریده‌اید، باید کمی عجله کنید تا بتوانید از تمام بخش‌های آن لذت ببرید. در جای جای این پارک کارکنان و راهنمایانی وجود دارند که شما را در تفریحات همراهی می‌کنند تا خطری تهدیدتان نکند.

گرچه عده‌ای از گردشگران وایلد وادی را بهترین پارک آبی دبی می‌دانند، اما اگر از حق نگذریم، پارک آبی آکواونچر امکانات و وسعت بیشتری دارد و در کل برای هر قشری با هر سلیقه‌ای مناسب است. در کل، اگر اسم پارک های آبی دبی را جست‌وجو کنید، بیشتر مواقع نام این مکان را در اولین خط مقالات می‌بینید. با این حال موقعیت وایلد وادی، نسبت به آکواونچر در دسترس‌تر است و به همین دلیل، برای کسانی که زمان برایشان مهم است، گزینه بهتری به شمار می‌رود. اگر شما هم زمان‌بندی و رفت و آمد در سفر برایتان دغدغه است، با مطالعه مطلب حمل و نقل در دبی بسیاری از سوالاتتان برطرف خواهد شد.

  • ساعت بازدید از پارک آبی آکواونچر: از ساعت 9:30 تا 18:00
  • قیمت بلیط پارک آبی آکواونچر: بلیط روزانه برگسالان 299 و کودکان 249 درهم امارات
  • آدرس پارک آبی آکواونچر: خیابان الهلال دبی، آتلانتیس دِ پالم

موقعیت ساحلی پارک آبی آکواونچر روی نقشه

9-Aquaventure-Waterpark-Atlantis-The-Palm-Dubai-UAE-3200x700-c.jpg
نمایی از آکواونچر، از بهترین پارک های آبی دبی
caption.jpg
سرسره‌های پارک آبی آکواونچر

پارک آبی لاگونا (Laguna Water Park)

لاگونا در بین پارک آبی های دبی جدیدترین ساختار را دارد و تجهیزات آن کاملاً مدرن هستند. لاگونا یکی از معدود پارک های آبی دبی است که در کنار ساحل ساخته شده و در قلب ساحل لامر قرار گرفته است. این پارک آبی به قسمت‌های مختلف تقسیم شده که شامل آب‌های مواج، قسمت سرسره‌ها، بخش تفریحات آرام‌بخش و... می‌شود. یکی از پرطرفدارترین بازی‌های لاگونا، شبیه ساز امواج دریا است و علاوه بر آن، سقوط آزاد نیز مورد علاقه گردشگران است.

در لیست پارک های آبی دبی، لاگونا بهترین مورد برای خانواده‌هایی است که کودک و نوجوان دارند. این پارک آبی به ساحل دسترسی دارد و برای افرادی که قیمت پارک های آبی دبی برایشان مهم است گزینه‌ای ایده‌آل است؛ چراکه بلیطش کمی ارزان‌تر از بلیط سایر پارک های آبی دبی است. البته در نظر داشته باشید که این پارک آبی نسبت به سایر پارک های آبی دبی فضای کوچک‌تری دارد و از آن‌جایی که موقعیتش در پالم جمیرا قرار گرفته، ممکن است در برخی از روزهای هفته شلوغ شود. اگر صرفاً برای مسائل مالی می‌خواهید برنامه تفریحات سفرتان را تغییر دهید، دست نگهدارید. با خرید تور اقساطی دبی، دستتان برای هزینه‌های سفر بازتر می‌شود و در پی آن، می‌توانید تفریحات بهتری را تجربه کنید.

  • ساعت بازدید از پارک آبی لاگونا: از ساعت 9:30 تا 18:00
  • قیمت ورود به پارک آبی لاگونا: 210 درهم امارات بزرگسالان و افراد زیر 120 سانتی‌متر 140 درهم امارات
  • آدرس پارک آبی لاگونا: جمیرا 1، لامر

موقعیت پارک آبی لاگونا روی نقشه

لاگونا دبی
لاگونا، از بهترین پارک های آبی دبی

پارک آبی لگولند (LEGOLAND Water Park)

پارک آبی لگولند که قسمتی از پارک موضوعی لگولند است به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر لذت بردن از تفریحات آبی با لگو، هر آن‌چه را که می‌خواهید بسازید و به جرئت می‌توان گفت برای خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند، از بهترین پارک های آبی دبی است. قایق‌های بادی این پارک آبی یک پایه ستون از لگو دارند که با استفاده از آن می‌توانید هر شکل اتاقکی را که دلتان می‌خواهد در قایقتان بسازید و در رودخانه لگولاند پارو بزنید.

پارک آبی لگولند به بهترین شکل ممکن، تفریحات خود را در دو فضای سرپوشیده و بدون سقف تقسیم کرده است و به همین دلیل حتی در گرم‌ترین روزهای سال هم می‌توانید به راحتی در این پارک تفریح کنید. باید به اطلاع شما برسانیم که اگر قصد دارید از کل مجموعه لگولند دیدن کنید، ممکن است زمان کافی برای بازدید از پارک آبی لگولند را نداشته باشید. همچنین تفریحات این پارک آبی برای افراد نوجوان و بزرگسال چندان جذاب نیست.

  • ساعت بازدید از پارک آبی لگولند: از ساعت 10:00 تا 17:00
  • قیمت ورود به پارک آبی لگولند: 295 درهم امارات (ورود کودکان زیر 3 سال رایگان)
  • آدرس پارک آبی لگولند: جاده شیخ زاید

موقعیت پارک آبی لگولند

لگولند دبی
پارک آبی لگولند
پارک آبی لگولند
ساختن قایق در پارک آبی لگولند

پارک آبی جانگل بای (Jungle Bay Dubai)

جانگل بای آخرین پارک آب ساخته شده در لیست پارک های آبی دبی است که در سال 2021 درهای خود را به روی گردشگران گشود. تفریحات این پارک آبی برای تمام سنین طراحی شده‌اند. کابین‌های خانوادگی کوچک مختلفی در جانگل بی وجود دارد. رستوران این مرکز تفریحی نیز غذاهای سبک و فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند. اگر قیمت پارک های آبی دبی برای شما مهم است، باید بدانید که این پارک آبی نسبت به تعداد سرسره‌هایی که دارد قیمت بلیطش کمی گران است. ضمن اینکه بازی‌های پارک آبی جانگل بای نسبت به سایر پارک های آبی دبی هیجان کمتری دارد.

  • ساعت بازدید از پارک آبی جانگل بای: از ساعت 10:00 تا 18:00
  • قیمت ورود به پارک آبی جانگل بای: 200 درهم برای بزرگسالان و 100 درهم برای کودکان
  • آدرس پارک آبی جانگل بای: ساحل لمریدین مینا سیاهی 

موقعیت پارک آبی جانگل بای

پارک آبی جانگل بای
پارک آبی جانگل بای
جانگل بای دبی
سرسره‌های پارک آبی جانگل بای

پارک آبی آکوا فان (Aquafun)

آکوا فان جلوه‌ای کاملاً متفاوت از پارک های آبی دبی را به نمایش می‌گذارد و به دلیل خلاقیتی که در طراحی آن به کار رفته است، برنده جوایز مختلفی شده است. این مرکز تفریحی از موانع بادی وسیعی تشکیل شده که روی آب‌های آزاد شناور هستند و وسعتشان به 2700 متر می‌رسد. در این موانع محوطه بادی، بیش از 110 بازی طراحی شده است که در کنارشان می‌توانید از چشم‌اندازهای زیبای ساحل جمیرا لذت ببرید. نکته‌ای که به هنگام بازی در این مرکز تفریحی ممکن است به آن پی نبرید، این است که وقتی از بالا به پارک آبی آکوافان نگاه کنید در می‌یابید که این مرکز تفریحی به شکل کلمه «Dubai» طراحی شده است.

  • ساعت بازدید از پارک آبی آکوافان: از ساعت 10:00 تا 18:45
  • قیمت بلیط پارک آبی آکوا فان: 155 درهم امارات (به همراه جلیقه نجات)
  • آدرس پارک آبی آکوافان: دبی ساحل جمیرا

موقعیت پارک آبی آکوافان روی نقشه

پارک آبی آکوا فان
پارک آبی آکوا فان
آکوا فان دبی
تفریحات پارک آبی آکوا فان

پارک آبی اسپلش پد (Splashpad)

برخلاف بسیاری از موارد لیست پارک های دبی، پارک آبی اسپلش پد کاملاً به کودکان 1 تا 12 سال اختصاص دارد. فضای اسپلش پد توسط نجات غریق‌های خبره کنترل شده و اسباب‌بازی‌های آن کاملا ایمن هستند. همچنین برای کارهایی مثل تولد گرفتن و برپایی بسیاری از مراسم خانوادگی مناسب است. سیستم گرمایش آب این پارک آبی کاملا اتوماتیک است، همچنین در سراسر آن بازی‌های هیجان‌انگیز بسیاری مثل، انواع آب‌پاش، سطل آبریز، آبنما و سرسره وجود دارد. اگر کودک خانواده شما هوس آب‌بازی کرده، اما شما می‌خواهید در دبی گشت و گذار کنید، می‌توانید کودک خود را به کارکنان این مرکز بسپارید و سری به بازارها و سایر جاهای دیدنی دبی بزنید.

  • ساعت بازدید از پارک آبی اپلش پد: از ساعت 9:00 تا 17:00
  • قیمت بلیط پارک آبی اسپلش پد: کودکان زیر 13 سال 20 درهم و بزرگسالان 25 درهم امارات
  • آدرس پارک آبی اسپلش پد: خیابان الممشی، روبه‌روی سینما روکسی

موقعیت پارک آبی اسپلش پد روی نقشه

پارک آبی اسپلش پد
پارک آبی اسپلش پد از پارک های آبی دبی
اسپلش پد دبی
بازی کودکان در اسپلش پد

بهترین زمان برای رفتن به پارک‌های آبی دبی

اوایل متن اشاره کردیم که در فصول پربازدید، بیشتر پارک‌های آبی دبی شلوغ هستند، اما در فصل تابستان این شلوغی کمتر می‌شود و قیمت‌ها هم کمی افت می‌کند. اگر قصد دارید تور دبی تیر بخرید، رفتن به پارک‌های آبی دبی یکی از بهترین روش‌ها برای دور شدن از گرمای طاقت‌فرسا است، اما از آنجایی که بیشتر بخش‌های یک پارک آبی، معمولاً روباز هستند، حواستان به آفتاب تندوتیز دبی باشد و سعی کنید عینک آفتابی و لباس شنای پوشیده‌تری به همراه داشته باشید. 

خرید تور برای سفر

کسانی که با تور دبی به نیویورک آسیا سفر می‌کنند، خیالشان از بسیاری از هماهنگی‌های سفر راحت می‌شود و معمولاً زمان و انرژی بیشتری برای سرزدن به اماکن تفریحی این شهر دارند. فرقی نمی‌کند که در چه روزی از سال هوس سفر دارید، در هر صورت لست‌سکند، دنیایی از پیشنهاد را پیش روی شما می‌گذارد. در صفحه تورهای این سایت می‌توانید قیمت انواع تور را مقایسه کنید و در کمترین زمان یکی از آن‌ها را بخرید و سفرتان را آغاز کنید.

سخن آخر

تفریحات آبی در سرزمین گرم دبی بسیار دلچسب است. شاید تنها مانع استفاده از این پارک‌های آبی، کمبود زمان و قیمت بلیط پارک های آبی دبی باشد. به همین دلیل با توجه به آدرس و قیمت‌هایی که ذکر کردیم به راحتی تشخیص می‌دهید که کدام پارک آبی برای شما مناسب‌تر است. برخی از پارک های آبی دبی به حدی بزرگ هستند که تفریح در آن‌ها وقت زیادی لازم دارد. از طرفی نمونه‌های کوچک‌تر نیز ممکن است آن‌طور که باید و شاید جذاب نباشند. اگر در شرف سفر به دبی هستید و سوال‌های زیادی در مورد پیچ و خم‌های سفر دارید، سری به راهنمای سفر به دبی بزنید تا از تمام جزئیات و نکاتی که باید بدانید، با خبر شوید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.