مرز زمینی ایران و ترکیه (‌گذرگاه مرزی رازی ) باز گشایی شد

2.8
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مرز زمینی ایران و ترکیه باز شد + شرایط تردد
27 شهریور 1400 16:00
5

ترکیه از پرطرفدارترین مقاصد برای ایرانیان است که در دوران کرونا به جز چند موردی که مرزها به کلی بسته شدند، تقریبا به تنها انتخاب ایرانیان برای سفر خارج از کشور هم تبدیل شد. امّا این مدّت تمام سفرها به صورت پرواز انجام میشد و مدت‌ها بود که خبری از سفر زمینی به ترکیه نبود. امّا حالا با رو به بهبود بودن شرایط کرونا و واکسیناسیون هم در ایران و هم تمام کشورها دنیا، خبر باز شدن مرز ایران و ترکیه بعد از مدت‌ها به گوش می‌رسد. در این خبر به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

باز شدن مرز ایران و ترکیه به چه صورت است؟

از 24 مارس 2020 تا کنون، مسیر زمینی از گذرگاه کاپی‌کوی (رازی) در شهرستان سرای استان وان ترکیه به روی تردد مسافران و خودروها بسته شده بود امّا از 25 شهریور 1400 دوباره این مرز بازگشایی شد و قرار است به صورت عمومی و گسترده هم باز شود. امّا شرایط گذر از مرز زمینی ترکیه چیست؟

گفته شده فعلا این مرز به صورت محدود باز شده و برای گذشتن نیاز به نتیجه تست منفی آزمایش PCR کرونا است. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، بعضی شهروندان ایرانی توانستند از بامداد 17 سپتامبر (26 شهریور) با ارائه آزمایش کرونا عبور کنند.

باز شدن مرز ایران و ترکیه به صورت زمینی بعد از 2 سال موجب خوشحالی بسیاری از ایرانیان شده زیرا منتظر بودند به صورت زمینی به ترکیه سفر کنند و با بهتر شدن اوضاع مرزها به صورت گسترده باز می‌شود. بدون شک هزینه سفر به صورت زمینی بسیار کمتر از پرواز است و بعضی افراد به دلیل کاهش هزینه‌ها این سبک سفر را انتخاب می‌کنند و تا کنون منتظر مانده بودند تا مرز زمینی ترکیه و ایران باز شود.

بنابراین چیزی نمانده به عادی شدن شرایط. چه طرفدار تور ترکیه هوایی باشید چه زمینی، به راحتی می‌توانید به انجام مراحل آن سفر کنید.

turkey border in corona.jpg
گذرگاه کاپی‌کوی (رازی) در شهرستان سرای استان وان ترکیه

طی تماس تلفنی لست سکند با مسئولین استان آذربایجان غربی و کارگزاران سفر زمینی، خبر فوق تایید شده است و امیدواریم به زودی مرز به صورت رسمی و عمومی باز شود تا عبور مسافران ایرانی به مقصد ترکیه مانند گذشته تسهیل شود. شما مرز زمینی یا هوایی را برای رزرو تور وان ترکیه ترجیح می‌دهید؟

 

منبع: خبرگزاری آناتولی

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.