مرز پاتایا به روی گردشگران باز شد + شرایط سفر

3.6
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
پاتایا آزاد شد + شرایط دقیق سفر
04 بهمن 1400 15:30
1

کشورها با گسترش واکسیناسیون یک به یک مرزهایشان را باز می‌کنند. امّا با توجه به موج‌های پشت سر هم کرونا، این بازگشایی مرز نمی‌تواند بی‌مهابا و بدون احتیاط باشد، لذا همراه با بازگشایی مرز، شرایطی هم برای سفر اعلام می‌کنند که به صورت کنترل شده‌تری مرزهایشان را باز کنند. حالا بعد از مدّتی انتظار، خبر باز شدن مرز پاتایا از راه رسیده و دولت تایلند شرایط ورود به پاتایا را اعلام کرده است که در این خبر لست سکند به آن می‌پردازیم.

در تاریخ 20 ژانویه 2022 مرکز مدیریت وضعیت covid-19 در تایلند (CCSA) تائید کرد که طرح ورود مسافران بدون نیاز به قرنطینه از سر گرفته خواهد شد. این طرح که با نام "Test & Go" شناخته می‌شود، این امکان را به تمامی مسافران خارجی می‌دهد که تحت شرایط بخصوصی بتوانند بدون نیاز به سپری کردن قرنطینه به برخی از شهرهای تایلند سفر کنند. در ادامه درباره شرایط سفر به تایلند بدون نیاز به قرنطینه بیشتر صحبت می‌کنیم.

شرایط سفر به پاتایا

پیش‌تر در لست سکند از شرایط جدید سفر به تایلند صحبت کردیم و از  طرح سند باکس صحبت کردیم که به واسطه آن گردشگران واکسینه شده می‌توانستند به برخی از استان‌های این کشور چون پاتایا، بانکوک و پوکت سفر کنند. اکنون طرح Test & Go بخشی جدید از برنامه سند باکس است که شرایط مخصوص به خود را دارد و از تاریخ 1 فوریه (12 بهمن) در پاتایا و جزیره کو چانگ اجرا می‌شود. بنابراین پس از آزاد شدن ورود گردشگران به تعدادی از شهرهای تایلند، حالا نوبت به پاتایا رسیده که از 12 بهمن درهایش را به روی گردشگران بگشاید.

طبق طرح Test & Go گردشگرانی به طور کامل واکسینه شده‌اند می‌توانند به مقصد پاتایا سفر کنند اما پیش از آن باید مسافران پیش پرداخت 5 شب اقامت جداگانه در یکی از هتل‌های مورد تائید دولت را تهیه کرده باشند. همچنین مسافران باید هزینه دو تست PCR که در روز اول و روز پنجم از آن‌ها گرفته می‌شود را از پیش پرداخت کنند. پیش پرداخت روز نخست شامل هزینه‌های محل اقامت، هزینه آزمایش تست کرونا و هزینه حمل و نقل آن‌ها از فرودگاه به هتل که از پیش تعیین شده است می‌شود.

مسافران می‌توانند دو هتل مختلف برای اقامت خود و همراهانشان تهیه کنند اما از زمان ترانسفر به هتل تا 5 روز باید در یک هتل اقامت داشته باشند، سپس در روز پنجم و منفی شدن جواب دومین تست کرونا مسافران‌ می‌توانند در هتل یا اقامت دیگری اقامت داشته باشند، هرچند در این طرح قرنطینه اجباری وجود ندارد.

Thailand-COVID-19-1200.jpg
بازگشایی مرز پاتایا

برقراری دوباره تورهای پاتایا

با توجه به آزاد شدن ورود گردشگران به پاتایا، پکیج های تور پاتایا با هواپیمایی ماهان به زودی به روز خواهند شد. در پکیج‌های تور پاتایا با توجه به شرایطی که برای مسافران اعلام شده این موارد الزامی است: ۲ تست (روز اول و روز پنجم) + حداقل 5 شب اقامت 

 اگر قصد سفر با تور پاتایا را داشتید، از این به بعد می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید و نرخ‌هایش را در سایت ببینید. 

سخن آخر

 پاتایا از آن مقاصد محبوب ایرانی‌هاست که بسیاری منتظر بازگشایی مرزش بودند. دولت تایلند اعلام کرده که در این مرحله از اجرای طرح سندباکس، پاتایا برای ورود مسافران آزاد شده ولی شرایطی هم برای آن در نظر گرفته که بتواند همچنان شرایط را کنترل کند. اگر منتظر باز شدن پاتایا پس از کرونا بودید، حالا وقت برنامه‌ریختن برای سفر است.

 

منبع:tatnews

 

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.