دیوار بزرگ چین در حال ویرانی است

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دیوار بزرگ چین در حال ویرانی است
14 مهر 1389 00:00
0

حفاظت و نگهداری از دیوار بزرگ چین به دلیل انبوه جمعیت گردشگران و گروه‌های بازدید کننده آن، با خطری جدی روبرو است.

به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ برگزاری مراسم و جشن‌های مختلف و پرجمعیت در بخش‌های مختلفی از دیوار بزرگ چین که همراه با پخش زباله و صدمه و خسارت وارد آوردن بر این بنای باستانی است، تنها گوشه ای از تهدیدهایی را شامل می‌شوند که همه روزه ماندگاری این اثر تاریخی را به خظر می‌اندازند.


به گفته یکی از نگهبانان بازنشسته دیوار بزرگ چین، در میان سنگ‌های دیوار چین میخ‌هایی کلفت یافت می‌شد که مخصوص چادرهایی بود که توسط گردشگران مورد استفاده قرار می‌گرفتند. 

ویلیام لیندسی، یک محقق بریتانیاییی که نزدیک به ربع قرن در موضوع حفاظت از دیوار فعالیت می‌کرده معتقد است‌: اجازه چادر زدن گردشگران در کنار دیوار بزرگ باید به سادگی "‌ غیر قابل قبول"‌ شود.

وی افزود: درحال حاضر بیش از یک چهارم دیوار بزرگ کاملا ناپدید شده و باقیمانده آن نیز درحال فروپاشی است. یادگاری‌ها بسیاری را می‌توان به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی روی سنگ‌های دیوار مشاهده کرد. بنایی که مرکز برگزاری مسابقات پرش موتور و مکانی برای فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی شده است.

اگرچه اقداماتی همچون تخریب جایگاه پارکینگ اتومبیل و منع ساخت و ساز تا فاصله 500 متری ازدیوارها از سوی مقامات مسئول برای حفاظت از این بنا انجام شده، اما باز هم حضور و هجوم گسترده گردشگران، همچنان خطرات خود را در تخریب این میراث جهانی حفظ کرده است.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.