تصادف جاده‌ای،‌ تهدید شماره یک گردشگران

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تصادف جاده‌ای،‌ تهدید شماره یک گردشگران
14 مهر 1389 00:00
0

براساس مطالعات بنیاد ایمنی جاده‌ای بریتانیا،‌ تصادفات جاده‌ای،‌ عامل شماره یک مرگ و میر گردشگران در جهان شناخته شده است.

به گزارش میراث آریا(Chtn)،‌ این آمار که بر چهار دلیل عمده همچون، جاده‌های خطرناک، اتومبیل‌های غیر استاندارد، رانندگی‌ پرخطر و مسافران دست پاچه استوار شده حاکی از آن است که شمار تلفات گردشگران با سرعتی زیاد در حال افزایش است.

بر این اساس، طبق گزارش بنیاد موسسه بین المللی اتومبیل رانی و کمپین ایمن سازی جاده‌ها ،‌ سالانه نزدیک به 25 هزار تلفات جاده‌ای برای گردشگران در سراسر جهان رخ می‌دهد که ایم میزان تا سال 2020 به 45 هزار مورد و تا سال 2030 به 75 هزار مورد خواهد رسید.

کارشناسان اعلام کردند، خطر تلفات جاده‌ای بر جان گردشگران به مراتب بیشتر از تروریسم، سوانح هواپیمایی و حتی بیماری‌های واگیر دار است اما به رغم این دامنه وسیع خطر هشدار و آگاهی کمتری از سوی سازمان‌های بین المللی گردشگری به گردشگران داده شده و مشکلات ایمنی جاده‌ها در کشورهای مختلف اطلاع داده نمی‌شوند.

دیوید وارد، دبیر کل سازمان بین المللی اتومبیل رانی گفت:‌گردشگران و مسافران بین المللی هنگام سوار شدن در هواپیماها خواهان بالاترین استانداردهای ایمنی در زمان مسافرت خود هستند اما به محض ترک صندلی‌های خود، در محیطی کاملا خطرناک وبدون حامی رها می‌شوند.

وی افزود: جاده‌های ناایمن، رانندگان تعلیم ندیده و وسایل حمل و نقل مستعمل که حتی کمربند ایمنی هم ندارند،‌واقعیت‌های هستند که در بسیاری از مقصدهای پر جمعیت گردشگری جهان دیده می‌شوند.

این گزارش به همین منظور تغییرات اساسی را برای بالابردن ایمنی در سفرها خواستار شده که از آن جمله می‌توان به ایمن سازی و مدیریت جاده‌ها و راه اندازی پروازهای چارتر ایمن بین المللی نام برد. همچنین تمامی آژانس‌های مسافرتی موظف شدند تا تاکسی‌هایی مجهز به کمربند ایمنی با رانندگانی مجرب را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.