قیمت لباس در کیش چقدر است + مقایسه با تهران

4.6
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
خرید در کیش خرید، به صرفه یا ولخرجی؟
05 خرداد 1402 08:00
3

برای سال‌های متمادی، نام کیش با خرید گره‌خورده بود و بسیاری از مردم برای خریدهای متفاوتی پا به این جزیره می‌گذاشتند. قیمت لباس در کیش و همین‌طور تنوع و کیفیت اجناس متفاوت از دیگر شهرها بود و همین هم باعث می‌شد تا مردم از خرید در جزیره کیش استقبال کنند. اما واقعاً این روزها کسی به قصد خرید به سراغ کیش می‌رود؟ یا اصلاً قیمت لباس هنوز هم در کیش وسوسه‌انگیز است؟ در این بخش از مجله گردشگری لست سکند تصمیم داریم تا درمورد خرید لباس و قیمت لباس در کیش حرف بزنیم. 

 خرید در کیش

کیش یکی از زیباترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که به طبیعت علاقه دارند. از طرف دیگر، تفریحات آبی کیش به‌سادگی می‌تواند تمام زمانتان در طول سفر را پر کند و یک تعطیلات رویایی را برایتان فراهم کند؛ اما همه برای خوشگذرانی و گردش به این جزیره نمی‌روند؛ بسیاری از افراد، سال‌های سال است که به کیش به‌عنوان یک مقصد مناسب برای خرید نگاه می‌کنند. این جزیره یکی از اولین مناطق آزاد تجاری ایران به شمار می‌رفت که به لطف حضور برندهای جهانی و امکان برگزاری تورهای لوکسی مانند تور کیش هتل ترنج شهرت زیادی در میان مردم برهم زده بود و از طرف دیگر به شما این فرصت را می‌داد که  ارزان‌تر از دیگر نقاط کشور، در این جزیره خرید کنید. هرچند که به دلایل مختلفی، قیمت لباس کیش دیگر مانند سابق ارزان و به صرفه نیست. 

سفر-به-کیش-1.jpg
کیش جزیره ای لوکس برای علاقه‌مندان به سفر

تفاوت قیمت لباس در کیش با دیگر شهرهای بزرگ

 مهم‌ترین تفاوتی که قیمت لباس کیش با سایر شهرها دارد این است که با توجه به بحث معافیت مالیاتی، هزینه ارائه محصول برای فروشندگان پایین‌تر می‌آید و طبیعتاً قیمت نهایی آن هم ارزان‌تر می‌شود؛ اما باید توجه داشته باشید که در سال‌های اخیر کمتر شاهد حضور برندهای لباس مشهور خارجی در این جزیره هستیم و در حوزه لباس تعداد فروشگاه‌هایی که لباس ایرانی به فروش می‌رسانند، بیشتر است. پس طبیعتاً نباید انتظار تفاوت زیادی در قیمت لباس در بهترین مراکز خرید کیش با پاساژهای مشهور تهران داشته باشید. اما اگر اهل جستجو باشید و به سراغ بازارهای محلی بروید، ممکن است بتوانید کالاهای باکیفیتی را پیدا کنید که قیمت گرانی هم ندارد. فروشگاه‌هایی که محصولات استوک ارائه می‌کنند هم همیشه یک گزینه جالب به حساب می‌آیند. مثلاً قیمت کاپشن در کیش اگر از بین کالاهای استوک آن را پیدا کرده باشید، قطعاً به صرفه و مناسب است. 

کیش.jpg
یک فروشگاه برند خارجی در کیش

کم کردن هزینه خرید لباس در کیش

فکر می‌کنید خرید چه کالایی در کیش بیشتر به‌صرفه باشد؟ در بین محصولاتی مانند لباس، بیشتر سراغ کدامشان می‌روید؟ مثلاً فکر می‌کنید قیمت مانتو در کیش به صرفه باشد و ترجیح می‌دهید در این جزیره و پاساژهای بی‌شمارش  چنین محصولاتی را خریداری کنید؟ حقیقتش این است که اگر شما ساکن استان‌های جنوبی باشید، شاید خریدکردن در کیش ایده خوبی باشد. تنوع کالاها در این شهر زیاد است و هرچه را بخواهید، می‌توانید پیدا کنید. در غیر این صورت، برای خرید از کیش بهتر است کمی عاقلانه‌تر عمل کنید؛ مثلاً نیازی نیست به سراغ خرید لباس‌هایی بروید که دوخت آن‌ها در تهران یا شهرهای بزرگ دیگر انجام می‌شود. 

خرید از برندهای خارجی هم منطقی به نظر می‌آید؛ برندهایی مثل مانگو، کوتون و پوما از جمله برندهایی هستند که تا همین اواخر مردم از خرید در فروشگاه‌های رسمی آن در کیش لذت می‌بردند، هرچند که هنوز هم نه به شکل نمایندگی رسمی، بلکه به صورت خرده‌فروشی در مغازه می‌توانید نام‌های معتبر و جهانی را پیدا کنید و به این شکل، خریدی عاقلانه داشته باشید. البته اگر دغدغه هزینه را در سفر نداشته باشید و مثلا با تور کیش هتل داریوش به جزیره سفر کرده باشید، احتمالا قیمت مانتو در کیش یا حتی دیگر انواع پوشاک چندان زیاد و پرهزینه به نظر نمی‌رسد و حتی خرید در کیش را می‌توانید یک تفریح جذاب بدانید.

کیش.jpg
خرید پوشاک در مراکز خرید کیش

 مقایسه قیمت لباس در کیش و قشم

در میان جزیره‌های خلیج فارس به جز کیش جزیره دیگری هم وجود دارد که خرید در آن جزو فعالیت‌های محبوب مسافران حساب می‌شود. در قشم هم مراکز خرید خوبی می‌توانید، پیدا کنید و باید به این نکته توجه داشت که به صورت کلی قیمت لباس کیش بیشتر از قشم است و اگر نگران بالابودن هزینه‌ها در سفر هستید و حتی به تور اقساطی کیش فکر می‌کنید، بهتر است به جای انتخاب این جزیره برای خرید، به سراغ قشم بروید. اساساً پاساژهای قشم قیمت مناسب‌تری دارند و در بازارهایی مانند درگهان باقیمت‌های پایین‌تری می‌توانید پوشاک تهیه کنید.

کیش بهتر است یا قشم؟

مرکز_خرید_ارزان_در_کیش_اتاقک_-4.jpg
خرید از کیش، فعالیتی محبوب در سفر به جزیره

برای پیدا کردن بهترین قیمت لباس در کیش کجا برویم؟ 

 در مورد قیمت پوشاک در کیش برایتان گفتیم و حتی به این موضوع پرداختیم که قیمت مانتو در کیش ممکن است حتی کمی گران‌تر از تهران و سایر شهرهای بزرگ ایران باشد؛ اما هنوز یک موضوع مهم در خصوص قیمت لباس کیش باقی‌مانده است و آن هم اینکه برای خریدی با قیمت مناسب، کجا برویم؟ از میان بهترین مراکز خرید کیش، شما می‌توانید سری به مرکز خرید مروارید، پاندا، پانیذ و سارینا بزنید که جزو مراکز خرید خوش قیمت‌تر کیش محسوب می‌شوند. همچنین بازار صفین کیش هم حال و هوای سنتی‌تری دارد و محل مناسبی برای پیدا کردن یک محصول خوش قیمت است.

shakhes-min-2.jpg
بازار صفین (بازار عرب‌ها در کیش)

بهترین زمان خرید در کیش

 تصور کنید قیمت کاپشن در کیش را می‌دانید و قصد خرید هم دارید؛ اما شما برای داشتن یک تجربه خوب از خرید به فاکتور دیگری هم نیاز دارید  آن دانستن زمان مناسب برای خرید است. پیش از این در مطلب سفر ارزان به کیش به شما گفتیم که انتخاب یک زمان مناسب برای سفر به کیش، یکی از مهم‌ترین روش‌های کاهش هزینه در این جزیره است. برای خرید شما می‌توانید در زمان‌های حراج سری به جزیره بزنید؛ مثلاً پایان هر فصل زمان خوبی برای یک خرید به صرفه است مورد دیگری که می‌تواند در کاهش هزینه‌های خرید به شما کمک کند، خرید در فصل‌های کم گردشگر است؛ چرا که بسیاری از مغازه‌داران و فروشندگان برای جلب بیشتر مشتری، تخفیف‌های قابل توجهی را روی اجناسشان اعمال می‌کنند.

Carnival-of-Happiness-Kish-7.jpg
جشنواره تابستانی کیش

سخن آخر

کیش حتی اگر امروز یک مقصد لوکس به حساب بیاید، بازهم با وجود تنوع زیاد اجناس و قرار گرفتن در لیست مناطق آزاد، بازهم یک مقصد وسوسه‌انگیز برای مسافران است. اما پیش نیاز تجربه خوب از خرید و اقامت در جزیره انتخاب سخت‌گیرانه یک تور مناسب است. برای این کار می‌توانید اطلاعات مربوط به تورهای کیش را در صفحه تورهای لست‌سکند بخوانید و با هم مقایسه کنید.

نکته دیگری که در بحث خرید از کیش وجود دارد این است که برای یک انتخاب خوب بهتر است به خودتان زمان بدهید و با شتاب عمل نکنید، همچنین به این مسئله آگاه باشید که عملاً تفاوت چندانی میان قیمت لباس در کیش با دیگر شهرهای بزرگ وجود ندارد. هرچند که تنوع کالاها بسیار زیاد است؛ بنابراین در طول سفر اگر نمی‌دانید قصد خرید چه کالایی را دارید، نیازی نیست چندان نگران شوید، کافی است به خودتان فرصت گشت‌وگذار و جستجو بدهید. 

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.