ارس می‌تواند مقصد جدید گردشگری شود

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ارس می‌تواند مقصد جدید گردشگری شود
17 مهر 1389 00:00
0

ا فعالیت‌های انجام شده در حوزه گردشگری منطقه آزاد ارس این منطقه می‌تواند به مقصد جدید گردشگری تبدیل شود.

به گزارش میراث آریا (chtn) عباس رنجبر؛ مدیر عامل منطقه آزاد در سیزدهمین نشست کمیته گردشگری طرح ملی ساماندهی روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران در حوزه خلیج‌فارس و مناطق آزاد با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: این استان با ایجاد منطقه آزاد ارس زمینه جذب سرمایه‌گذاران را در نقاط مرزی و خود استان افزایش داده است.

وی متذکر شد: به لحاظ ارتباطات فرهنگی و قومی که این استان با کشورهای همسایه دارد از ظرفیت‌ مناسبی برای توسعه روابط به ویژه در حوزه گردشگری برخوردار است و این ارتباطات امکان استفاده از ظرفیت‌های موجود را تشدید می‌کند.

رنجبر با بیان اینکه منطقه آزاد ارس با توجه به ظرفیت‌های موجود یکی از مأموریت‌های اصلی خود را فعالیت در حوزه گردشگری قرار داده و بر این اساس نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است، افزود: مدعی هستیم منطقه آزاد ارس از سازمان‌هایی است که برنامه‌ریزی عملیاتی انجام می‌دهد و تمام برنامه‌هایی که در بودجه این سازمان تعریف می‌شود، در راستای اهداف توسعه‌ای منطقه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این بودجه‌ریزی عملیاتی موجب شده است در شورای عالی مناطق آزاد منطقه ارس در میان سایر مناطق آزاد کشور بیشترین رتبه را در شاخص‌های جذب درآمد، تعریف پروژ‌ه‌های زیرساختی و عدم انحراف از بودجه با 280 امتیاز کسب کند.

این مقام مسئول همچنین در تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری این منطقه یادآور شد: در حوزه گردشگری نیز با تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، به طوریکه دو سال پیاپی است به عنوان سازمان برتر در حوزه گردشگری مناطق آزاد شناخته شده‌ایم.

رنجبر خاطر نشان‌کرد:برنامه‌ریزی‌های کمیته گردشگری خلیج‌فارس و مناطق آزاد ما را در پیشبرد اهدافمان بیش از پیش کمک خواهد کرد.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.