توریسم فضایی روسیه سه سال دیگر ازسر گرفته می‌شود

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
توریسم فضایی روسیه سه سال دیگر ازسر گرفته می‌شود
17 مهر 1389 00:00
0

مقامات آژانس فضایی فدراسیون روسیه اعلام کردند که از سال 2013 به بعد، فضا پیمای سایوز روسیه را با دو توریست فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی ISS اعزام می کند.

بنا به همین گزارش این طرح تحت نظارت « روسو کاسموس» و «کمپانی ماجراجویی های فضایی امریکا» در دست اقدام است اما پرواز اصلی تا پایان سال 2013 انجام نخواهد نشد.

مقامات سفرهای فضایی روسیه همچنین اعلام کرده اند که به منظور شرکت در همایش آژانس های سفرهای فضایی و انجام برخی مطالعات ویژه در واشنگتن شرکت خواهند کرد.

ریا نوستی همچنین گزارش داده است که دو توریست نیز خدمه تیم فرماندهی تخصصی روسیه را همراهی خواهند کرد.

روسیه از سال گذشته به دلیل افزایش تعداد خدمه فعال در ایستگاه فضایی بین المللی از سه به شش نفر که به هیات فضانوردان روسی و شناسان خارجی و روسی اختصاص داده بودند، اعزام توریست به فضا را متوقف کرده بود.

طبق ریا نوستی مقامات بخش مهندسی ایستگاه فضایی فدرال روسیه اخیرا اعلام کرده اند که ظرفیت خود را جای ساخت چهار سفینه سایوز به ساخت پنج سفینه ارتقا داده اند.

انتشار این خبر بدان معناست که یکی از سفینه های سایوز می تواند در آینده با هدف های توریستی مورد استفاده قرار بگیرد.

افزایش تقاضا برای سفرهای گردشگری فضایی با هزینه های نجومی، آژانس فضایی روسیه را بر آن داشت تا دست به هر اقدامی برای اعزام گردشگران فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی بزند .

اما کمبود جا در کپسول های روسی برای سفرهای فضایی، سبب شده بود که روسیه درسال 2009 از حضور توریست های فضایی در طرح های خود خودداری کند.

رئیس آژانس فضایی روسیه سال گذشته گفته بود درصورتی که مدل های علمی و تحقیقاتی اروپا و ژاپن به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شوند، جایی برای گردشگران فضایی در این ایستگاه باقی نمی ماند.

این مقام روسی اظهار نگرانی کرده بود که این موضوع سبب پایان توریسم فضایی روسیه درسال 2009 شود.

توریست های فضایی برای نخستین بار از سال 2001 برنامه های سفر به فضا را اغاز کرده اند.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ میترااسدنیا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.