دفاتر مسافرتی ناتوان در جذب گردشگر ورودی جریمه می‌شوند

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دفاتر مسافرتی ناتوان در جذب گردشگر ورودی جریمه می‌شوند
13 تیر 1389 00:00
0

مبالغ جریمه آژانس ها به صندوقی واریز می شود تا در حوزه تبلیغات برای رونق صنعت گردشگری کشور هزینه شود.

ایرنا نوشت:

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جریمه کردن دفاتر و آژانس های مسافرتی ناتوان در جذب گردشگر و ایجاد تعادل بین گردشگران ورودی و خروجی خبر داد.   

"رضا موسوی"اظهار داشت: 2 هزار و 500 آژانس مسافرتی در کشور وجود دارد که بیشتر در زمینه خروج گردشگر ایرانی به سایر کشورها فعالیت می کنند که این روند هیچ نوع ارزآوری برای کشور ندارد. وی افزود: به همین منظور به آژانس ها اعلام شده است که در ازای خروج هر 100 نفر گردشگر موظف هستند 30 گردشگر وارد کشور کنند. چراکه گردشگری صنعتی ارزآور در دنیا محسوب می شود و برای رونق آن در ایران ضروری است، آمار ورودی ها افزایش یابد تا به رونق صنعت گردشگری ما که قرار است طبق چشم انداز 20 ساله جایگزین صنعت نفت شود، منجر شود.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه صندوقی با نام "صندوق توسعه گردشگری کشور" به زودی برای همکاری با بخش خصوصی تشکیل خواهد شد، گفت: اعضای هیات امنای این صندوق، از بخش خصوصی و دولتی خواهند بود و مبالغ جریمه آژانس ها به این صندوق واریز می شود تا در حوزه تبلیغات برای رونق صنعت گردشگری کشور هزینه شود. موسوی از میزان جریمه درنظر گرفته شده برای این امر سخن نگفت.

 موسوی همچنین از حذف "بخش علایق ویژه" که شامل تورهای مسافرتی با موضوعات "سلامت"،" مذهبی"؛ "مناسبتی" وغیره است از مجوز بند ب برای دفاتر و آژانس هایی که تورهای مسافرتی دارند، خبر داد و گفت: پیش از این، مجوز بند ب با علایق ویژه باعث می شد آژانس های برگزارکننده تور با محدودیت مواجه شوند. وی افزود: بمنظور ایجاد شرایط آسانتر برای برگزاری تورهای مسافرتی، این بخش حذف شده است تا برگزارکنندگان بدون محدودیت به فعالیت بپردازند.

 معاون گردشگری کشور گفت: برای رفاه حال مسافران و گردشگران از این پس تورهای ورودی و خروجی درجه بندی می شوند.

موسوی اظهار داشت: هم اکنون آژانس های مسافرتی قیمت تور را در قالب یک بسته تبلیغاتی به گردشگران ارایه می کنند اما در مورد نوع خدمات خود در طول برگزاری تور هیچ نوع اطلاعاتی به مسافر نمی دهند. وی افزود: آژانس ها باید قراردادهای شفافی با مسافران و گردشگران منعقد و در آنها نوع و درجه هتل،‌ نوع هواپیما، مدت اقامت، تعداد راهنما،‌ نوع خودرو برای تردد در مقصد و به طور کلی تمامی خدمات را به روشنی مشخص کنند و یک نسخه از قرارداد را به مسافران بدهند.

موسوی با بیان اینکه با درجه بندی تورها درپی اعلام دقیق خدمات آژانس های برگزار کننده، تلاش داریم در زمینه احقاق حقوق گردشگران گام برداریم، گفت: با انجام این درجه بندی، مسافران براساس توان مالی و خدمات اعلام شده، اقدام به شرکت در تورها خواهند کرد و اگر مشکلی پیش آید، دیگر جای شکایت باقی نمی ماند.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.