تکاپوی آژانس‌داران برای خروج گردشگران از ایران به مصر

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تکاپوی آژانس‌داران برای خروج گردشگران از ایران به مصر
18 مهر 1389 00:00
0

خبرگزاری فارس: در پی انعقاد قرارداد مشترک «ایران - مصر» در برقراری خط هوایی تهران - قاهره، آژانس‌های خدمات گردشگری برای خروج مسافران از ایران به مصر به تکاپو افتاده‌اند در حالی‌که فراموش شده است این خط هوایی دو طرفه است.

حمید بقایی؛‌ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که 9 مهرماه به دعوت وزیر هوانوردی جمهوری عربی مصر به قاهره سفر کرده بود صبح روز یکشنبه 11 مهرماه موافقت‌نامه رسمی را پس از گذشت 30 سال بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر به امضا رساند.

در این سفر حمید بقایی؛ معاون رئیس جمهور و مارشال احمد شفیق؛ وزیر هوانوردی دولت مصر موافقت‌نامه همکاری‌های هوایی و برقراری خط پرواز قاهره - تهران را امضا کردند.

حسن محسنی؛ سخنگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس به تکاپوی برخی آژانس‌های خدمات گردشگری داخلی برای خروج مسافران از ایران به مصر اشاره کرد و گفت: برخی آژانس‌داران به محض امضای موافقت‌نامه همکاری‌های هوایی ایران و مصر پیگیر دریافت ویزا از مصر برای خروج مسافران ایرانی شده‌اند در حالی که ظاهراً فراموش شده است که این موافقت‌نامه دو طرفه است.

وی در ادامه افزود: متأسفانه برخی از آژانس‌داران داخلی راحت‌ترین و پرسودترین راه را برای تردد گردشگران استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند که تنها مسافر به خارج از کشور منتقل کنند.

سخنگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آژانس‌‌های خدمات گردشگری باید ذهنشان را درباره خروج مسافر از ایران تغییر دهند، گفت: آژانس‌داران باید حداقل نیمی از مسافرانی را که از ایران به خارج از کشور می‌فرستند، توریست خارجی وارد ایران کنند.

محسنی تأکید کرد: آژانس‌های خدمات گردشگری به جای اینکه در پی خروج مسافر به مصر باشند باید با تبلیغات لازم درباره ایران در مصر، توریست‌های مصر را راهی ایران کنند.

وی ادامه داد: مصر، گردشگران اروپایی بسیاری را سالانه جذب می‌کند که می‌توان با تبلیغات مناسب از جاذبه‌های ایران، علاوه بر مصری‌ها این توریست‌ها را نیز روانه ایران کرد.

به گفته سخنگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مصری‌ها تشنه زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) هستند.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.