ایرانی‌های مقیم خارج کشور از ایران دیدن می‌کنند

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ایرانی‌های مقیم خارج کشور از ایران دیدن می‌کنند
13 تیر 1389 00:00
0

به گزارش مهر:

21 هزار ایرانی مقیم خارج کشور در یک پروژه بلند مدت گردشگری از هفت شهر توریستی ایران برای نخستین بار دیدن می کنند.

مجتبی قرائیان، مدیرعامل شرکت بین المللی بازرگانی حدیقه گفت: نیمه سال 88 کار تجهیز و آماده سازی تور ورود ایرانیان خارج از کشور را شروع کردیم که به این منظور شرکت هواپیمایی ایران، وزارت خارجه و نهادهای دیگر همکاری لازم را انجام دادند. همچنین از ابتدای سال 89 نیز برنامه های اجرایی مانند تکمیل پکیج تور بازدید از ایران را در دستور کار قرار دادیم.

قرائیان افزود: 80 درصد این گردشگران ایرانیان مقیم خارج کشور در رده سنی 17 تا 28 سال و تبعه کشورهای آمریکای شمالی و کانادا هستند که تا به حال ایران را ندیده اند.

قرائیان گفت: برنامه سفر ایرانیان به خارج کشور به این صورت است که هر گروه به مدت 15 روز از هفت استان مهم گردشگری ایران بازدید می کنند.

وی توضیح داد: گردشگران ایرانی علاقه زیادی دارند از کشورشان بازدید کنند اما متاسفانه به خاطر تبلیغات منفی علیه ایران، تصور می کنند به هنگام ورودشان به کشور باید یک گارد ویژه آنها را همراهی کند. بنابراین قصد داریم با ورود این افراد به کشور به آنها نشان دهیم می توان با خیال راحت از سرزمین پدریشان دیدن کنند و فریب اخبار و تبلیغات کشورهای بیگانه را نخورند.

قرائیان تصریح کرد: ورود این21 هزار گردشگر ایرانی را در زمان طولانی تقسیم بندی کردیم تا پرواز بین دو کشور کانادا و ایران از نظر فنی، امنیتی و اجرایی امتحان و بررسی شود.

مدیرعامل شرکت بین المللی بازرگانی حدیقه که راه اندازی خطوط هوایی تهران - تورنتو را نیز در دستور کار دارد بیان کرد: در 50 سال گذشته هیچ پرواز مستقیمی از ایران به کانادا وجود نداشت اما برای ورود گردشگران کانادایی و آمریکای شمالی با همکاری هواپیمایی ترنس پورت کانادا و ایرکانادا پرواز مستقیم از تورنتو به تهران راه اندازی می کنیم.

وی افزود: امیدوارم با همکاری مسئولان کشوری به ویژه شورای عالی ایرانیان خارج کشور، سازمان مناطق آزاد و شرکت هواپیمایی ایران مشکلی برای ورود این تعداد گردشگر به کشور پیش نیاید.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.