اعلام اسامی دفاتر و سایت‌های غیرمجاز، که نباید از آنها تور خرید

4.3
از 16 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
14 آبان 1392 00:00
13

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری 53 آژانس‌ و سایت‌ گردشگری را که بدون مجوز فعالیت می‌کردند، برای پلمپ شدن به نیروی انتظامی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیته‌ی سامان‌دهی دفاتر خدمات مسافرتی که به‌تازگی در دفتر امور مراکز خدمات گردشگری در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده است، در نخستین مرحله‌ی پیمایش خود با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران، اسامی تعدادی از سایت‌ها، اشخاص و دفاتر گردشگری را که بدون داشتن مجوز رسمی و قانونی از این سازمان به برگزاری تور اقدام می‌کنند، مشخص و به نیروی انتظامی اعلام کرد تا برخوردهای قانونی لازم را انجام دهد.

علی لطفی - مدیر امور مراکز خدمات گردشگری - در این‌باره گفت: برای ما کاملا مسجل و مستند است که این 53 سایت و دفتر گردشگری بدون داشتن مجوز بند «ب» (اجرای تورهای گردشگری) به برگزاری تور اقدام می‌کنند.

این سایت‌ها و دفاتر گردشگری معمولا با فرستادن ایمیل و پیامک یا در نشریات تخصصی و عمومی و همچنین صفحات فیسبوک، به تبلیغ تورهای خود می‌پردازند. محتوای بیشتر این تورهای گردشگری، طبیعت‌گردی، کوهنوردی، عکاسی و نجوم است که البته برخی از آن‌ها، سایت‌ها یا گروه‌های تخصصی در زمینه‌ی عکاسی یا نجوم هستند که معمولا تورهای آموزشی را در این زمینه اجرا می‌کنند. برخی از این اشخاص بدون داشتن مکان خاصی، صرفا با داشتن یک شماره‌ی تماس، با مشتریان خود در ارتباط هستند.

برخورد با سایت‌ها و اشخاصی که بدون مجوز، تور اجرا می‌کنند و تعداد آن‌ها نیز هر روز در حال افزایش است، همواره درخواست صریح فعالان و آژانس‌های مجاز گردشگری بوده تا با ناهنجاری‌ها برخورد، قیمت‌ها کنترل و تورها نیز سامان‌دهی شود.

بررسی‌های کمیته‌ی سامان‌دهی دفاتر خدمات مسافرتی برای شناسایی دفاتر، اشخاص و سایت‌های اینترنتی غیرمجازی که به برپایی تورهای گردشگری بدون مجوز رسمی و قانونی اقدام می‌کنند، هم‌چنان ادامه دارد.

اسامی این سایت‌ها، گروه‌ها و دفاتر گردشگری غیرمجاز که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آن را در اختیار ایسنا قرار داده، به این شرح است:

نسیم طبیعت ایران، طبیعت ایران، کلوان، البرز، Group Iran Alive، آوا استار، دوربین دات‌نت، باران کوه، گروه پرواز، گروه گردشگری آنوبانینی، ساده سفران، زیگورات، گروه فرود، هرمینا گروپ، گاتا گروپ، ژیوار، گروه ژابیز، تور گردشگری (تبلیغ در فیسبوک)، گروه طبیعت‌گردی شانای، ریوار،‌ چیلیک، جانستون، گروه مینورام، مجله‌ی کوه (به‌دلیل انتشار تبلیغ تورهای غیرمجاز)، دماوند، اسپهبدان، سیمرغ کوه پارس، آواتا، شیوار کوهستان، گروه گاندو، گروه ققنوس، گروه نقش کوه پرشیا، گروه لوتوس، گروه ساتراپ، تورهای طبیعت‌گردی، گروه گردشگری طبیعت، سهندتور، کلارنگ، آفاق تور، تور گردشگری، توران تور، سروشت تور، هم‌هوای آفتاب و ایده‌های نو از استان تهران.

باشگاه ققنوس از اصفهان. هرم تبریز، اطهر، آذرجوان و آذرکوه از تبریز
.

منبع : ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.