بررسی لغو اعزام گردشگران ایران به امارات در کمیته تورهای خروجی

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بررسی لغو اعزام گردشگران ایران به امارات در کمیته تورهای خروجی
24 تیر 1389 00:00
0
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به اینکه اخبار بسیار بدی از نوع برخورد تحقیرآمیز اماراتی‌ها با شهروندان ایرانی وجود دارد، باید تورهای مسافرتی به امارات تعطیل شوند.

خبرگزاری فارس نوشت:

 

 معاون گردشگری کشور با اشاره به برخوردهای تحقیرآمیز اماراتی‌ها با شهروندان ایرانی از بررسی لغو اعزام گردشگران ایران به امارات در کمیته تورهای خروجی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.

 

رضا موسوی  اظهار داشت: موضوع لغو اعزام گردشگران ایران به امارات در کمیته تورهای خروجی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت که پس از تشکیل این جلسه اعلام نظر نهایی خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به اینکه در کمیته تورهای خروجی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نمایندگان اکثر دستگاه‌ها حضور دارند، گفت: نمایندگان وزارت امور خارجه، پلیس گذرنامه، پلیس ناجا، وزارت کشور، بهداشت و درمان، دیوان عدالت اداری، بخش خصوصی و... از اعضای این جلسه خواهند بود.

 

کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز با توجه به برخوردهای تحقیرآمیز اماراتی‌ها با شهروندان ایرانی، خواستار تعطیلی تورهای مسافرتی به مقصد این کشور شد. وی در خصوص اظهارات ضد ایرانی سفیر امارات در آمریکا اظهار داشت: نمی‌دانم این اظهارات چقدر صحت دارد اما امیدواریم دولت امارات سریع‌تر در این خصوص اظهار نظر و این اظهارات را تصحیح کند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهارنظرهای تند، سخیف و دریده گویی در شأن امت اسلام و کشورهای اسلامی نیست و مماشات دستگاه دیپلماسی با امارات موجب شده کشورهای کوچک و فاقد تاریخ در منطقه دریده‌گویی کنند. جلالی افزود: برخی دولتمردان امارات باید بدانند در همین شرایط که با بحران اقتصادی مواجه هستند سفرهای ایرانیان به کشورشان اقتصاد بحران‌زده آنها خصوصا دوبی را از وضعیت بدتر نجات داده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اخبار بسیار بدی از نوع برخورد تحقیر آمیز اماراتی‌ها در مبادی ورودی و خروجی این کشور با شهروندان ایرانی وجود دارد، باید در جهت دفاع از حیثیت ایران و ایرانی، تورهای مسافرتی به امارات تعطیل شوند.

 

جلالی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی سفر معنوی عمره را به خاطر برخوردهای نادرست برخی مسئولان سعودی تعطیل کرد و تعطیلی تورهای مسافرتی به امارات نیز با توجه به برخورد توهین آمیز آنها با هموطنانمان و اظهار نظرهای سخیفانه و غیر مسئولانه مقامات آن کشور، بسیار ضروری است. وی افزود:‌ دولت باید با جدیت موضوع تعطیلی سفرهای سیاحتی به امارات را پیگیری کند و اگر لازم باشد مجلس نیز آمادگی تصمیم‌گیری در این خصوص را دارد.

منبع : khabaronline.ir

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.