براساس آخرین ارزیابیهای انجام شده ازسوی سازمان گردشگری آسیا و اقیانوسیه هماکنون از هر 10 چینی 7 نفر به وبسایتهای گردشگری دسترسی دارند و از هر 10 نفر مدیران تورها نیز 6 نفر از منابع اطلاعاتی و نشستهای آن لاین استفاده میکنند.
به گزارش میراث آریا(CHTN)، آخرین ارزیابیهای گردشگری خارجی چین نشان میدهد روشهای سنتی و بهرهگیری از اطلاعات گردشگری از طریق رسانهها، روزنامهها و مجلات در جایگاه دوم و بعد از منابع اینترنتی قرار گرفتهاند و شهروندان چینی بیشتر اطلاعات گردشگری یعنی حدود 63 درصد را از طریق وبسایتها دریافت میکنند.
دکتر "گریس پن" سرپرست مرکز تحقیقات تفریحی و گردشگری چین در این باره گفت: امروز گردشگری خارجی چین به یکی از کلیدیترین بازارهای گردشگری تبدیل شده و میزان رشد آن در صدر دیگر کشورهای آسیایی قرار دارد.
وی با تأکید بر اهمیت جلب رضایتمندی مسافران و نیز بالا بردن سطح فرهنگی مسافران گفت: هماکنون گردشگران سه شهر مهم چین تقریباً تمام مراحل سفر خود را از طریق اینترنت آماده میکنند، اما هنوز در بسیاری از مناطق از شیوههای سنتی استفاده میشود.
وی افزود: با توجه به رشد سریع گردشگری خارجی باید سطح اطلاعرسانی و استفاده از فنآوریها نیز هم راستا با این سفرها افزایش یابد و استفاده از اینترنت تبدیل به اصلیترین راه اطلاعرسانی و انجام مراحل سفر ازجمله رزرو بلیت و هتل شود.