کشف مقبره‌ای عجیب از اینکاها در پرو

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کشف مقبره‌ای عجیب از اینکاها در پرو
08 آبان 1389 00:00
0

باستان‌شناسان در جنگل‌های جنوبی پرو موفق به کشف مقبره بزرگ و عجیبی متعلق به دوره اینکاها شدند.

به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ در اطراف این مقبره که درون قلعه‌ای باستانی موسوم به کوئلاپ کشف شده، سرامیک‌هایی زیبا که از هدایای اهدا شده به امپراطور اینکاها بوده است نیز دیده شد.

آلفردو ناراوز، سرپرست تیم تحقیق با اشاره به کشف نمونه‌هایی مشابه از این گون اشیا در کاوش‌های شهر سوسکو افزود،‌ این مقبره از ابعادی نامتعارف برخوردار بوده و با مهارت بسیار بالایی طراحی و بنا شده است. به گونه‌ای که هیچ نمونه مشابهی از آن در دیگر کاوش‌های این کشور دیده نشده است.

به گفته وی،‌ مقبره‌های پیشین،‌ تنها شواهد و آثاری از لوازم و فعالیت‌های خانگی را در خود جای داده بودند اما مقبره کنونی به دلیل کار و طراحی‌های منحصر به فرد خود از ویژگی خاصی برخوردار است.

وی همچنین خاطر نشان کرد، کاوش‌های آینده گروه‌های باستان‌شناسی مطمئنا جزییات تازه تری از این مقبره را برملا کرده و نشان خواهد داد که این مقبره به چه دلیل ایجاد شده و چه چیزهایی را درخود جای داده است.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.