دفتر کار محمدرضا پهلوی در نیاوران به زودی بازگشایی می‌شود

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دفتر کار محمدرضا پهلوی در نیاوران به زودی بازگشایی می‌شود
08 آبان 1389 00:00
0

به زودی دفتر کار محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی، تاریخی نیاوران بازگشایی می‌شود.

به گزارش میراث آریاchtn)) به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی، تاریخی نیاوران؛ در حال حاضر عملیات مرمت و بازسازی اشیای دفتر کار محمد رضا پهلوی در مراحل پایانی است.

پس از پایان مرمت، چیدمان اتاق بر اساس اسناد و مدارک موجود به منظور حفظ اصالت چیدمان آثار انجام می‌شود.

تعمیر کف (پارکت) اتاق، نقاشی دیوار، در و کمدها، تعمیر پرده‌ها و دیوارکوب‌ها، مرمت و پاکسازی اشیاء، ایجاد فضا و مسیر مناسب بازدید، پژوهش و کسب اطلاعات در مورد اشیای متعلق به این اتاق برای تهیه زیرنویس و اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان از دیگر کارهایی است که برای بازگشایی این اتاق انجام شده است.

کاخ اختصاصی نیاوران آخرین بنای سلطنتی مجموعه فرهنگی، تاریخی نیاوران است که محل اصلی سکونت محمد رضا پهلوی و خانواده‌اش محسوب می‌شد.

مجموعه فرهنگی، تاریخی نیاوران یکی از کاخ موزه‌های شمال شهر تهران است و بناهای این مجموعه متعلق به دوران قاجار و پهلوی است.

اکنون محوطه کاخ شامل کاخ نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمدشاهی، موزه و نگارخانه جهان نما، باغ کتیبه‌ها، کتابخانه اختصاصی، گلخانه‌ها و مدرسه اختصاصی پهلوی است.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.