محدود‌ کردن سفر به برخی کشور‌ها تا کنون نتیجه‌ی مطلوبی نداشته است

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
محدود‌ کردن سفر به برخی کشور‌ها تا کنون نتیجه‌ی مطلوبی نداشته است
01 مرداد 1389 00:00
0

به گزارش ایسنا:

عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: در کاهش روابط و تبادل گردشگر با برخی کشور‌ها که رفتار درستی با ایرانی‌ها ندارند، مشکلی وجود ندارد؛ اما در این زمینه باید از سیاست و روش‌های نوین اجرایی مناسبی استفاده شود.

رضا خادم‌الرضا با اشاره به برخورد‌های نامناسبی که در برخی کشور‌ها از جمله امارات با ایرانی‌ها می‌شود، اظهار کرد: بستن و محدود ‌کردن مسیر چنین کشور‌هایی، کاری بوده که تا کنون انجام داده‌ایم؛ اما نتیجه‌ی مطلوبی به‌دست نیامده است. اگر در مناطقی از ترکیه یا امارات، ایرانی‌ها به هر دلیل سیاسی یا رفتاری با مشکل مواجه شوند، مسؤولان کشور نخست باید به مسأله‌ی فرهنگ‌سازی در این حوزه توجه کنند، چون در هر صورت، مردم را از سفر‌ کردن نمی‌توان باز داشت.

وی ادامه داد: گاهی وقتی مشکلی برای ایرانی‌ها در کشوری پیش می‌آید یا اتفاقی در مقاصد هدف گردشگران ایرانی رخ می‌دهد، مسؤولان یک‌باره برای بستن و متوقف کردن سفرهای آن مسیر تصمیم می‌گیرند، در حالی که آژانس‌ها برنامه‌ی تورهای خود را یک‌باره تنظیم نکرده‌اند که یک‌باره آن را لغو کنند. از سوی دیگر، مسافران هم معمولا برنامه‌ی خود را لغو نمی‌کنند و تلاش می‌کنند، حتما آن را اجرا کنند.

او معتقد است: برخورد‌های نامناسبی که در برخی کشور‌ها با ایرانی‌ها می‌شود، پایه‌یی است و باید از طریق روابط دیپلماسی و در سطح کلان حل شود.

خادم‌الرضا هم‌چنین گفت: گاهی میان ورود و خروج گردشگر تعادل برقرار نیست و مسؤولان تصمیم می‌گیرند، دیگر به آن منطقه مسافری فرستاده نشود، در حالی که آژانس‌ها خدمات تورهای مربوط به آن مقصد را از مدت‌ها پیش خریده و مسافران هم برنامه‌ریزی کرده‌اند و این تصمیم‌های یک‌باره فقط به آژانس‌ها و مردم خسارت می‌زند. بنابراین اگر در کشوری مشکلی داریم، باید برای آن، راه حلی سنجیده در نظر گرفته و اجرا شود.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.