ایران در رتبه پنجم مرگ و میر تصادفات رانندگی دنیا

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ایران در رتبه پنجم مرگ و میر تصادفات رانندگی دنیا
05 دی 1389 00:00
0

فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه ایران از لحاظ تعداد تصادفات جرحی و فوتی در مقام پنجم دنیا قرار دارد، گفت: این رقم بسیار تکان دهنده است.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ محسن بیگی، فرمانده پلیس‌راه کشور در مراسم اجرای طرح توسعه و تقویت شبکه امداد کشور با بیان اینکه هلال احمر بازوی طرح زمستانی پلیس است، بیان کرد: همیشه و در هنگام بروز حوادث وجود امدادگران هلال احمر پشت گرمی برای ماموران پلیس است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد تصادفات جاده‌ای افزود: به ظن و گمان برخی از افراد تعداد تصادفات جاده‌ای رو به افزایش است، در حالی که واقعیت امر این چنین نیست و باید تعداد تصادفات جاده‌ای را با توجه به تعداد خودروهای کشور، تعداد سفرهای برونشهری و تعداد رانندگان بی‌تجربه محاسبه کرد.

وی با بیان اینکه هر ساله 5/1 میلیون خودرو جدید در کشور شماره‌گذاری می‌شوند، ادامه داد: تعداد وسایط نقلیه، جمعیت و سفرها باید ملاک ارزیابی و مقایسه تعداد تصادفات باشد.

بیگی با تاکید بر اینکه سالانه 300 هزار تن در تصادفات مجروح یا کشته می‌شوند، اضافه کرد: هر ساله 23 هزار تن از هموطنان جان خود را از دست داده و دیگران نیز مجروح می‌شوند.

وی با بیان اینکه ایران از لحاظ تعداد تصادفات جرحی و فوتی در مقام پنجم دنیا قرار دارد، گفت: این رقم بسیار تکان دهنده است.

فرمانده پلیس‌راه با تاکید بر اینکه 49 درصد از فوت‌شدگان در صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند، گفت: 51 درصد از فوت‌شدگان نیز در مراحل انتقال و در مراحل بعدی درمان جان خود را از دست می‌دهند

منبع: chn.ir

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.