زنی که دور دنیا را در 72 روز گشت

4.5
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این زن در 72 روز به دور دنیا سفر کرده است!
09 بهمن 1397 12:00
0

شاید شما هم آرزوی سفر به دور دنیا را در سر داشته باشید یا داستان‌هایی را در این زمینه خوانده باشید. امروز یکی از جهانگردان مشهور دنیا را به شما معرفی می‌کنیم که توانست در طی 72 روز به دور دنیا سفر کند.

نلی بلی Nellie Bly بانویی است که توانست این کار را انجام بدهد. او در سال 1864 میلادی به دنیا آمد و در سال 1922 نیز دار فانی را وداع گفت. نلی که اهل آمریکا بود به شغل نویسندگی و خبرنگاری مشغول بود اما به دلیل آن که توانست دور دنیا را در 72 روز طی کند شهرتی جهانی یافت و نامش را برای همیشه در دفتر تاریخ به ثبت رساند.

جالب است بدانید که الگوی نلی بلی برای سفر به دور دنیا کتاب معروف ژول ورن بود و در نهایت نیز توانست تمامی هم‌وطنانش را تحت تاثیر قرار بدهد تا آنجایی که در آمریکا برای او یک تمبر مخصوص نیز به چاپ رسید. در رمان ژول ورن، جهانگرد قصه توانست دور دنیا را در 80 روز طی کند اما نلی بلی با خود عهد کرد که می‌تواند این رکورد را بشکند و در زمان کمتری دور دنیا را بگردد.

دور دنیا در 72 روز

دور دنیا در 72 روز

هر روز سفر نلی بلی خود به اندازه‌ی کتابی قطور است اما برای آن که تا حدودی با سفر او آشنا شوید باید بگوییم که نلی در سفرهایش از قطار، کشتی، ارابه، قایق کوچک، اسب و حتی الاغ استفاده کرد. نلی سفر پرماجرای خود را در تاریخ  14 نوامبر 1889 میلادی آغاز کرد و پس از 72 روز نیز به خانه بازگشت. یکی از بزرگترین انگیزه‌های او از این سفر دور دنیا کسب تجربه‌های جدید بود با این که نلی پیش از این سفر هم مشهور بود و در پروژه‌های بسیاری شرکت داشت اما همواره در پی به دست آوردن تجربه‌هایی نو بود.

از دیگر نکاتی که در رابطه با سفرهای او ورد زبان‌ها شده این است که نلی یک میمون را خریداری کرد و به عنوان حیوان خانگی با خود به خانه برد که در آن زمان کار بسیار عجیبی محسوب می‌شد. همچنین بد نیست بدانید روزنامه‌ای که داستان سفرهای او را می‌نوشت توانست رکورد سال را بشکند و یک میلیون بار به چاپ برسد که در نوع خود تعداد زیادی بود.

دور دنیا در 72 روز

دور دنیا در 72 روز

شما به سفر علاقه‌مند هستید؟

آیا می‌دانید که در بخش سفرنامه‌ی لست سکند می‌توانید سفرنامه‌ها و تجربیات سفرهایتان را با ما در میان بگذارید؟

منتظر نظرها و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

منابع: ویکیپدیا، thevintagenews.com

 

 

زهرا میرزایی