گزارش تصویری از دنیای زیرِ زمین

4.4
از 37 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
پرده از راز عجایب اعماق زمین برداشته شد! +تصاویر واقعی
08 بهمن 1397 07:00
0

دنیای زیر زمین همواره بخشی از طبیعت بوده‌ است که بعضی‌ها به آن علاقه‌مند هستند و بعضی دیگر از آن وحشت دارند. غارها و تونل‌های زیرزمینی در طول تاریخ پناهگاه موجودات زنده‌ی گوناگون و بسیاری بوده‌اند و نباید ناگفته بماند که انسان‌ها نیز در تغییر شکل و شمایل آن‌ها و ایجادشان بی‌ تاثیر نبوده‌اند.

بعضی‌ها برای کشف دنیای زیرزمین به داخل غارها می‌روند و بعضی دیگر اهداف مالی دارند و برای دست یافتن به طلا و گنجینه‌های باارزش پا به دنیای زیرزمین می‌گذارند. گاهی غارها بر اثر رخدادهای طبیعی به وجود می‌آیند و بعضی وقت‌ها نیز ما انسان‌ها برای رسیدن به اهدافمان آن‌ها را می‌سازیم. بی‌تردید با ازدیاد جمعیت بر شمار غارها و تونل‌های زیرزمینی هم افزوده می‌شود و حتی امروزه انسان‌ها برای حمل و نقلشان هم به دنیای زیر زمین نفوذ کرده‌اند.

شاید جالب باشد که بدانید آمارها نشان می‌دهند که قاچاقچیان زیادی هم برای انجام امور غیرقانونی خود از راه‌های زیرزمینی کمک می‌گیرند. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به برخی از تونل‌ها و غارهای زیبا و در عین حال عجیب زیرزمینی در سراسر دنیا که برخی از آن‌ها ساخته‌ی دست انسان هستند، پس با لست‌سکند همراه باشید.

عجایب اعماق زمین

1-تصویر بالا در تاریخ 6 ژانویه‌ی سال 2016 میلادی به ثبت رسیده است و بخشی یخ زده از غار Ivai cave را نشان می‌دهد که بر فراز یکی از کوه‌های اسلوونی قرار دارد.

 

عجایب اعماق زمین

2-این عکس خانمی را به تصویر کشیده که در ایستگاه متروی زیرزمینی Fonvizinskaya در شهر مسکو در روسیه در حال قدم زدن است.

 

عجایب اعماق زمین

3-عکاس این تصویر عکسش را در حالی گرفت که با حدود 4000 خفاش محاصره شده بود. این غار پناهگاهی برای خفاشان است و بر فراز یکی از کوه‌های جزیره شیکوکو در کشور ژاپن قرار دارد.

 

عجایب اعماق زمین

4-در این تصویر یک خروجی ایستگاه زیرزمینی مترو را می‌بینید که Caojiawan نام دارد و در چین واقع شده است.

عجایب اعماق زمین

5-غواصی در حال غواصی کردن در غاری به نام Sac Actun بود که سوژه‌ی دوربین یک غواص دیگر شد. این غار در تگزاس قرار دارد.

عجایب اعماق زمین

6-در سال گذشته (2018) مدیر کمپانی خودرو سازی تسلا (آمریکایی) یکی از جدیدترین محصولاتش را در تونل زیرزمینی به نمایش گذاشت و اجازه داد تا خبرنگاران از آن تصویربرداری کنند.

عجایب اعماق زمین

7-در این عکس بازی رنگ‌ها را در میان رگه‌های سنگ‌های زیرزمینی مشاهده می‌کنید. تونلی که این تصویر در آن گرفته شده در روسیه است و تصویر نیز مربوط به 23 اکتبر 2018 می‌باشد.

 

عجایب اعماق زمین

8-گردشگران در این تصویر در حال تماشای زیبایی‌های غاری معروف در نیوزیلند هستند.

 

عجایب اعماق زمین

9-مردم در حال راه‌رفتن در داخل یک تونل زیرزمینی در شهر لندن هستند و همانطور که می‌بینید این کار بسیار عادی است و تونل را هم با چراغ‌هایی روشن کرده‌اند.

 

عجایب اعماق زمین

10-اینجا فضا نیست بلکه ابتکاری است که در غاری در رئونیون (جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس هند) انجام داده‌اند.

آیا فضاهای زیر زمینی برای شما هم جذاب هستند یا در محیط بسته و زیر زمین احساس خفقان می‌کنید؟ آیا برایتان جالب است بدانید چه اتفاقات دیگری در اعماق زمین و در دل غارها رخ می‌دهد؟

منبع: theatlantic.com

زهرا میرزایی