10 شهر برتر برای بازدید و تماشا در شبه جزیره عربستان

4.2
از 31 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
شهرهای عجیب و زیبایی که در دو قدمی ایران قرار دارند! +تصاویر
10 فروردین 1398 12:00
0

شبه جزیره عربستان، کم‌کم به‌عنوان یک منطقه ویژه در‌حال‌رشد، برای گردشگران شناخته می‌شود و بسیاری از جهانگردان به این اطمینان می‌رسند، که باید این گوشه کوچک دنیا را برای سفرهای آتی، در فهرست خود جا بدهند. از شهر باستانی مسقط گرفته، تا قطب تجاریی مانند جده، این بار درباره ۱۰ شهر صحبت خواهد شد که در زمانِ سفر به شبه جزیره عربستان، باید آنها را دید.

 

دبی، امارات متحده عربی

یکی از معروف‌ترین شهرها، نه تنها در منطقه، بلکه در سراسر جهان، که به‌خاطر خط آسمان آینده‌گرایانه و بزرگ ترین مراکز تجاری و پارک‌های تفریحی‌اش شهرت دارد، دبی است؛ یکی از مکان‌هایی که باید آن را ببینید. زمانی که در دبی هستید، برای تجربه تمام و کمال زندگی، حتما و حتما شانس گشت و گذار در بیابان‌های پیرامون آن را از دست ندهید.

10-cities-arabian-peninsula-1.jpg

 

ابوظبی، امارات متحده عربی

ابوظبی به‌عنوان پایتخت امارات متحده عربی، تلفیقی است از سنت و مدرنیته. مسجد بزرگ شیخ زاید، یکی از زیباترین آثار معماری در تمام کشور است و هر‌وقت که سخن از خارج شهر در میان باشد، می‌توانید از تماشای جاده کورنیشِ (Corniche) خیره‌کننده، سنترال مارکت و یا جزیره معروف یاس (Yas Island) لذت ببرید.

10-cities-arabian-peninsula-2.jpg

 

ریاض، عربستان سعودی

به احتمال زیاد، یکی از محافظه‌کارترین شهرهای واقع در محدوده خلیج فارس، که ممکن است گذرتان به آنجا بیفتد، ریاض است؛ شهری که برای درک و داشتن تجربه کاملی از زندگی در شبه جزیره عربستان، باید به آن سفر کنید. در ریاض، می‌توانید با امتحان غذاهای فوق‌العاده عربی، حسابی خوش بگذرانید، در پارک ملک عبدالله گشتی بزنید، در قصر المصمک یا کاخ مربع به سراغ بخش‌هایی از تاریخ عربستان بروید.

10-cities-arabian-peninsula-3.jpg

 

جده، عربستان سعودی

شهر ساحلیِ واقع در بخش غربی عربستان سعودی، که تاریخچه‌ای رنگارنگ و طولانی در زمینه تجارت با شرق آفریقا دارد. اگر می‌خواهید شبه جزیره عربستان را از سمت دریای سرخ ببینید و تجربه کنید، جده همان جایی‌ست که باید به آن سفر کنید. در جده می‌توانید در حاشیه اقیانوس درخشان قدم بزنید، یا به‌سادگی مهمانِ فرهنگ پر‌طراوت و منحصر به‌فرد غذایی منطقه حجاز شوید.

10-cities-arabian-peninsula-4.jpg

 

مسقط، عمان

پایتخت عمان، یک نقطه رو به رشد برای مسافران است و اگر می‌خواهید صحت و سقم زیبایی مسقط را قبل از هجوم دیگر گردشگران، تجربه کنید، همین حالا بهترین زمان برای این کار است! با ساختمان‌های تاریخی سفیدپوش، بازارهای رنگارنگ و چشم‌اندازی زیبا از اقیانوس درخشان، مسقط کاری می‌کند که کمی بیشتر در شبه جزیره عربستان بمانید.

10-cities-arabian-peninsula-5.jpg

 

صلاله، عمان

صلاله، واحه‌ای پرآب و سرسبز در انتهایی‌ترین گوشه کشور عمان است، که از دیرباز پناهگاه اهالی عمان و همینطور ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس، در بازگشت به دل طبیعت بوده است. دمای پایین‌ترِ هوا، جنگل‌های انبوه و چشمه‌های آب تازه، باعث می‌شود که صلاله، ارزش بازدید را داشته‌باشد. علاوه‌ بر‌ این، اینجا تنها جایی‌ست که می تواند تصویری دقیق، از شبه جزیره عربستانِ هزاران سال پیش را، در برابر دیدگان شما مجسم کند.

10-cities-arabian-peninsula-6.jpg

 

عدن، یمن

با وجود تصاویری که در سال‌های اخیر از یمن نشان داده می‌شود، که نمایانگر جنگی وحشتناک است، اما همچنان این امید وجود دارد که این کشور روزی دوباره روی صلح را ببیند. با این‌حال، شهر تاریخی و ساحلی عدن، ارزش توجه و بازدید را دارد. به دریای سرخ نگاه کنید؛ قدمت این شهر پر‌جنب و جوش و رنگارنگ، به پیش از قرن هفتم هجری می‌رسد.

10-cities-arabian-peninsula-7.jpg

 

منامه، بحرین

پایتخت جزیره بحرین، اغلب تحت‌الشعاع نام همسایه‌های باشکوه‌تر خودش، یعنی دوبی یا دوحه قرار می‌گیرد، اما منامه به‌خاطر فرهنگ و تاریخ اصیل و ریشه‌دارش، ارزش سفر کردن دارد. مردم بحرین، با خونگرمی و مهمان‌نوازیی که از خود نشان می‌دهند، قلب گردشگران را جذب کرده و ترک منامه را برای هر مسافری، سخت تر می کنند.

10-cities-arabian-peninsula-8.jpg

 

دوحه، قطر

درست در میانه بحران‌های سیاسی بین کشورهای منطقه خلیج فارس، دوحه، همان جایی است که برای تجربه هیجان ناشی از رونق یک شهر و شنیدن شایعات سیاسی در خیابان ها، باید به آن سفر کرد (البته نگران نباشید، چون سفر به قطر کاملا امن است). تنها مشکل احتمالی، این است که به علت وجود بعضی تحریم‌های سیاسی از سوی سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، فقط عمان و کویت به قطر پرواز دارند؛ به‌همین خاطر، از شرایط پرواز اطمینان حاصل کنید، تا احتمالا با اتفاقات ناخوشایند و پیش‌بینی نشده‌ای در مرز کشورهای تحریم‌کننده قطر، رو‌به‌رو نشوید.

10-cities-arabian-peninsula-9.jpg

 

کویت، کویت

علی‌رغم بسیاری از درگیری‌ها و جنگ‌ها، این کشور کوچک، در شمالی‌ترین گوشه شبه جزیره عربستان، بهترین مکان برای سفر آنهایی ا‌ست که قصد دارند، دانسته‌هایشان درباره تاریخ و سیاست این منطقه را گسترش بدهند. اینجاست که می توانید ضمن گشت و گذار در زندگی مدرن جاری در یکی از شهرهای پر‌جمعیت منطقه خلیج فارس، یعنی کویت، میراث مردم کویت را درک کنید یا درباره جنگ با عراق و نقش آمریکایی‌ها در این میان، بیشتر بدانید.

10-cities-arabian-peninsula-10.jpg

آیا به نظر شما هم شبه جزیره عربستان، کشور مناسبی برای سفر کردن هست؟ این منطقه در اولویت چندم شما برای سفر قرار دارد؟

 منبع: theculturetrip

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.