جاهای دیدنی ازمیر؛ معرفی ۱۶ جای دیدنی در ازمیر ترکیه

4.4
از 18 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی ازمیر ترکیه با عکس و آدرس
11 اسفند 1402 08:00
0

جاهای دیدنی ازمیر این شهر را به مقصدی جذاب در میان شهرهای توریستی ترکیه تبدیل کرده است. دیدنی های ازمیر به‌قدری جذاب‌اند که گاهی برای بازدید از آن‌ها در یک سفر کوتاه، وقت کم می‌آورید. هرچند ازمیر در مقایسه با دیگر شهرهای توریستی ترکیه، با استقبال کمتر مسافران مواجه شده است؛ اما ترکیب سفر به این شهر همراه با بازدید از شهرهای نزدیک مانند کوش آداسی، یک خاطره بی‌نظیر را در ذهن شما به جای خواهد گذاشت. ازمیر را اغلب به سواحل ماسه‌ای، کافه‌ها و درختان نخلش می‌شناسند. اگر قصد سفر به ازمیر را دارید، این مطلب از بلاگ لست‌سکند را دنبال کنید تا با جاهای دیدنی ازمیر ترکیه آشنا شوید و برنامه‌ریزی بهتری برای سفر به این شهر داشته باشید. 

بهترین جاهای دیدنی ازمیر ترکیه

شهر ازمیر، پر از جاهای دیدنی است که برای بازدید از همه آن‌ها در یک زمان محدود، به برنامه‌ریزی دقیق نیاز خواهید داشت. اگر به جاهای تاریخی علاقه دارید یا از گذراندن وقت در طبیعت لذت می‌برید، با کمی جست‌وجو، می‌توانید هرآنچه را به‌دنبالش هستید، بیابید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید. برای اینکه بدانید بهترین جاهای دیدنی ازمیر ترکیه کدام‌اند و برنامه سفرتان را طبق آن‌ها تنظیم کنید، فهرستی از این مکان‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم. به‌طور کلی بهترین مکان های دیدنی ازمیر عبارت‌اند از:

  • میدان کوناک ازمیر
  • برج ساعت ازمیر
  • قلعه کادیفه
  • آسانسور تاریخی ازمیر
  • سایت تاریخی آگورا
  • مسجد حصار ازمیر
  • سواحل ازمیر
  • بازار کمرآلتی

مشاهده تورهای ازمیر با قیمت‌های متنوع

فعالیت‌های پیشنهادی در ازمیر

برای اینکه بتوانید بهترین و پراهمیت‌ترین جاهای دیدنی ازمیر را در سفر به این شهر ببینید، برخی از فعالیت‌های پیشنهادی در ازمیر را نام می‌بریم تا با توجه به زمان سفرتان، بهترین برنامه را داشته باشید. این فعالیت‌های پیشنهادی شامل مکان‌هایی است که بازدید از برخی از آن‌ها نیازمند یک سفر کوتاه به اطراف شهر است و اگر همراه با تور ترکیه نوروز به ازمیر سفر می‌کنید به دلیل مناسب بودن آب‌و‌هوا، این سفرها آسان‌تر و البته جذاب‌تر خواهند بود. تور پاموکاله، بازدید از شهر تاریخی افسوس، بازدید از باغ وحش ازمیر، بازدید از فواره‌های تراژان، تور آلاچاتی، بازدید شهر چشمه و بازدید از محله آلسانجاک از فعالیت‌های پیشنهادی در ازمیر هستند.

lastsecond.ir-things to do in izmir.webp
شهر دیدنی آلاچاتی

جاهای دیدنی تاریخی ازمیر

شهر ازمیر و استان ازمیر پر از جاذبه‌های تاریخی است که حکایت از گذشته غنی و حکومت امپراتوری‌های مختلف بر این منطقه دارد. از بازارهای تاریخی عثمانی گرفته تا شهرهای باستانی بازمانده از دوران روم باستان، در ازمیر آثار تاریخی بسیاری وجود دارد که توجه علاقه‌مندان به تاریخ را جلب می‌کنند. در ادامه، مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر ازمیر را معرفی خواهیم کرد.

چرا به ازمیر سفر کنیم؟

میدان کوناک ازمیر (Konak Square)

میدان کوناک یا به زبان ترکی، کوناک میدانی، یک میدان مهم در شهر ازمیر محسوب می‌شود که در منطقه کوناک واقع شده است. این میدان شلوغ‌ترین بخش شهر هم به شمار می‌آید؛ چون بسیاری از توریست‌ها، بازدید از آن را اولین گزینه در برنامه سفرشان قرار می‌دهند. این میدان که توسط گوستاو ایفل طراحی شده است، به‌دلیل وجود ساختمان‌های دولتی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌هایش شهرت دارد. یکی از ویژگی‌های این میدان که توریست‌ها را جذب می‌کند، امکان غذا دادن به پرندگان است و معمولاً تعداد زیادی از این پرندگان را در میدان کوناک خواهید دید.

برخی از ساختمان‌های معروف در میدان کوناک، ساختمان شهرداری ازمیر، برج ساعت ازمیر، مسجد یالی و ایستگاه مرکزی اتوبوس است. اسکله کوناک که در انتهای شرقی میدان قرار دارد و مشرف به دریای اژه است، یک محل محبوب برای سوار شدن به کشتی و لذت بردن از مناظر ساحلی ازمیر است. در انتهای جنوبی میدان، مرکز فرهنگی دانشگاه اژه قرار دارد که شامل یک آکادمی موسیقی، خانه اپرا و موزه هنر مدرن است. می‌توان گفت که میدان کوناک یکی از بهترین جاهای دیدنی ازمیر ترکیه است.

  • آدرس میدان کوناک: ازمیر، منطقه کوناک، میدان کوناک
  • ساعت بازدید از میدان کوناک: 24 ساعته
  • قیمت بلیط میدان کوناک: رایگان

 

موقعیت میدان کوناک

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 2.jpg
میدان کُناک، از جاهای دیدنی ازمیر
lastsecond.ir-tourist attractions of izmir.jpg
تصاویری از شهر ازمیر ترکیه

برج ساعت ازمیر (İzmir Clock Tower)

برج ساعت ازمیر که به ترکی، ازمیر ساعت کولسی گفته می‌شود، یک برج ساعت کلاسیک است که در میدان کوناک واقع شده است. این نقطه از شهر با معماری عثمانی، از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر ترکیه است. برج ساعت در کنار دریا و بازار قرار دارد و به‌عنوان محلی برای پیاده‌روی میان مردم شهر شهرت دارد. برج ساعت ساختاری هشت‌ضلعی دارد که با سنگ مرمر ساخته شده و ارتفاعش 25 متر است. روی این برج چهار ساعت با قطر 75 سانتی‌متر قرار دارد. علاوه‌بر این، یک زنگ نیز در طبقه چهارم وجود دارد. معمار فرانسوی، شامی ریموند شارل پره، این برج را طراحی کرده است. ساخت برج ساعت در سال 1900 آغاز شد و به‌طور رسمی در بیست‌و‌پنجمین سالگرد تاج‌گذاری سلطان عبدالحمید دوم در سال 1901 افتتاح شد.

  • آدرس برج ساعت ازمیر: ازمیر، میدان کوناک
  • ساعت بازدید از برج ساعت ازمیر: 24 ساعته
  • قیمت بلیط برج ساعت ازمیر: رایگان

 

موقعیت دقیق برج ساعت ازمیر

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 4.jpg
برج ساعت ازمیر
lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 3.jpg
تصاویری از شهر ازمیر ترکیه و برج ساعت

قلعه کادیفه (Kadifekale)

قلعه باستانی کادیفه مشرف به خلیج زیبای ازمیر است. کادیفه که در ارتفاعات کوه پاگو قرار دارد، چشم‌اندازهای عالی از آب‌های آرام دریا و شهر شلوغ ازمیر را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. اکنون داخل قلعه نسبتاً خالی است؛ هرچند خرابه‌های مسجد و آب‌انبار در آن دیده می‌شود. قلعه کادیفه در حدود قرن سوم قبل از میلاد توسط جانشین اسکندر مقدونی ساخته شد. بیشتر خرابه‌های قلعه امروزی را می‌توان بازمانده‌ای از کارهای مرمتی که امپراتور عثمانی محمد دوم انجام داد، در نظر گرفت. در سال 2007 کار مرمت و بازسازی در این قلعه آغاز شد و در سال 2020 به یک سایت موقت میراث جهانی تبدیل شد. علاوه بر تماشای منظره خیره‌کننده خلیج ازمیر، در این قلعه انواع منسوجات و نان‌های محلی را نیز می‌توانید بیابید. 

  • آدرس قلعه کادیفه: ازمیر، منطقه کونای، کادیفکاله
  • ساعت بازدید از قلعه کادیفه: 8.5 صبح تا 6.5 عصر
  • قیمت بلیط قلعه کادیفه: رایگان

موقعیت قلعه کادیفه

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 5.jpg
قلعه کادیفه، از جاهای دیدنی ازمیر
lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 7.jpg
قلعه کادیفه

آسانسور تاریخی ازمیر (İzmir Historical Elevator Building)

آسانسور قدیمی ازمیر یک ساختمان قدیمی و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ازمیر ترکیه است که در محله کاراتاس واقع شده است. در مرتفع‌ترین نقطه این آسانسور، مناظر وسیعی از شهر و خط ساحلی ازمیر در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. دو آسانسور در داخل ساختمان و یک کافه، رستوران و تراس بالای آن قرار دارد. آسانسور ازمیر برای آسان شدن عبورومرور مردم از خط ساحلی به قسمت مرتفع‌تر و تپه‌مانند شهر ساخته شده است. این آسانسور در سال 1907 توسط یک بانکدار ثروتمند برای خدمات عمومی به ساکنان ازمیر ساخته شد. چندین کافه و رستوران در زیر و اطراف آسانسور وجود دارد که محلی برای تجمع گردشگران این شهر محسوب می‌شود.

  • آدرس آسانسور ازمیر: ازمیر، کوناک، خیابان نیهات بی، تورگات رئیس
  • ساعت بازدید از آسانسور ازمیر: 6 صبح تا 12 شب
  • قیمت بلیط آسانسور ازمیر: رایگان

 

موقعیت آسانسور تاریخی ازمیر

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 11.jpg
آسانسور تاریخی ازمیر
lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 025.jpg
عکس آسانسور تاریخی ازمیر

موزه روباز و سایت تاریخی آگورا (Agora Open Air Museum)

موزه فضای باز آگورا یکی از بهترین جاهای دیدنی ازمیر ترکیه است که ویرانه‌های بازار و مرکز شهر در دوران روم باستان را در خود جای داده است. آگورای ازمیر یکی از بهترین آگوراهای حفظ‌شده در جهان است. این مکان تاریخی به‌دلیل ساختار فرسوده، گرافیتی‌ها، نقاشی‌ها و کتیبه‌هایش شناخته شده است و قدمتش به قرن چهارم قبل از میلاد می‌رسد. آگورا در واقع به‌عنوان بازار مرکزی یونانیان و رومی‌ها عمل می‌کرده و بارها به‌دلیل زمین‌لرزه ویران شده است.

امروزه آگورای ازمیر، شامل سه عدد از چهار دروازه اصلی، چندین طاق کلاسیک، ستون‌های کورنتی، آبراه‌ها و زیرزمین است. همچنین ویرانه‌هایی از چندین مجسمه از خدایان و الهه‌های یونانی و مجسمه‌های مردم عادی در اطراف سایت وجود دارد. آگورا در ابتدا توسط اسکندر مقدونی ساخته شد و بعدها در حکومت مارکوس اورلیوس بازسازی شد. در کنار آگورا، بقایای یک قبرستان مسلمانان با چند سنگ قبر وجود دارد. 

  • آدرس سایت تاریخی آگورا: ازمیر، کوناک، نمازگاه، کوچه تاریک ساری
  • ساعت بازدید از سایت تاریخی آگورا: 8.5 صبح تا 5 عصر
  • قیمت بلیط سایت تاریخی آگورا: 50 لیر

 

موقعیت سایت تاریخی آگورا

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 8.jpg
سایت تاریخی آگورا
lastsecond.ir-tourist attractions of izmir85.jpg
آگورا، از جاهای دیدنی ازمیر ترکیه

موزه‌های ازمیر

یکی از پرطرف‌دارترین مکان های دیدنی ازمیر، موزه‌های این شهر هستند. هر موزه داستانی را روایت می‌کند و گردشگران با توجه به علایقشان، از میانشان انتخاب می‌کنند. با بازدید از موزه‌های ازمیر می‌توان با فرهنگ، هنر و علایق ساکنانش آشنا شد و در میان تاریخ غنی آن‌ها گشت‌و‌گذار کرد. در ادامه، برخی از موزه‌های مهم شهر ازمیر را معرفی می‌کنیم.

موزه تاریخ و هنر ازمیر (Izmir History and Art Museum)

موزه تاریخ و هنر ازمیر یک موزه هنری است که در پارک زیبای کولتور در منطقه Mimar Sinan واقع شده است. این نمایشگاه آثار منحصربه‌فردی از فرهنگ و هنر ترکیه را به‌همراه مجسمه‌های یونانی، وسایل تاریخی و سکه‌های قدیمی را به نمایش می‌گذارد.

موزه تاریخ و هنر ازمیر از سه بخش مختلف تشکیل شده است؛ بخش اول به مجسمه‌هایی اختصاص دارد که شامل آثار دوره‌های باستانی، رومی، هلنیستی و بیزانسی و از مکان‌های باستانی مختلف مانند Pergamon Smyrna ،Miletus ،Agora در ازمیر و غیره جمع‌آوری شده است؛ بخش بعدی، به هنر سرامیک یا سفال اختصاص دارد که مجموعه‌های غنی سرامیکی از دوره‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد؛ بخش سوم به آثار گرانبها از جمله سکه‌های عتیقه اختصاص دارد. ارزشمندترین آثار ازمیر و نواحی اطراف آن در بخش سوم وجود دارد. امروزه این موزه یکی از بهترین مکان های دیدنی ازمیر است.

  • آدرس موزه تاریخ و هنر: ازمیر، کوناک، معمار سینان، پارک کولتور
  • ساعت بازدید از موزه تاریخ و هنر: 8.5 صبح تا 6 عصر؛ درحال‌حاضر به‌طور موقت، تعطیل است.
  • قیمت بلیط موزه تاریخ و هنر: 90 لیر

 

موقعیت موزه تاریخ و هنر ازمیر

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 66.jpg
موزه تاریخ و هنر، از جاهای دیدنی ازمیر
lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 9.jpg
موزه تاریخ و هنر ازمیر

موزه کی (KEY Museum)

موزه کی، بزرگ‌ترین موزه اتومبیل در ترکیه است که در منطقه توربالی ازمیر واقع شده است. این موزه در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و اکنون مجموعه‌ای وسیع از ماشین‌ها و دوچرخه‌های کلاسیک بازسازی‌شده به‌همراه انواع مدل‌های خودرو را نمایش می‌دهد. بیش از 165 خودروی کلاسیک و مدرن بریتانیایی، آمریکایی و آلمانی از سال 1930 تا 1960 در این نمایشگاه وجود دارد.

موزه کی یک موزه سرپوشیده عظیم است که ماشین‌های مختلفی ازجمله مدل‌های مختلف فراری، پورشه، رولزرویس و کایسر دارین 1957 در آن قرار دارد. همچنین، یک نمایشگاه موتورسیکلت با مدل‌های سال‌های مختلف مانند دایملر رایت‌واگن، اولین مدل موتورسیکلت با احتراق داخلی نیز در این موزه دیده می‌شود. این موزه از جاهای دیدنی ازمیر ترکیه است که توجه بسیاری از گردشگران را جلب می‌کند.

  • آدرس موزه کی: ازمیر، توربالی، محله چاپاک، خیابان اوزگور کی
  • ساعت بازدید از موزه کی: 10 صبح تا 5 عصر
  • قیمت بلیط موزه کی: 100 لیر، برای دانش آموزان، معلمان و افراد بالای 65 سال، 50 لیر

 

موقعیت موزه کی

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 85.jpg
موزه کی، از جاهای دیدنی ازمیر
lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 785.jpg
موزه کی در ازمیر

موزه آتاتورک ازمیر (Ataturk Museum)

موزه آتاتورک ازمیر، نقاشی‌ها، آثار باستانی، مبلمان و سایر اقلام شخصی مرتبط با آتاتورک، اولین رئیس جمهور ترکیه را به نمایش می‌گذارد. این ساختمان در آلسانجاک، مرکز شهر ازمیر واقع شده است و در ساختمانی چهارطبقه به سبک نئوکلاسیک قرار دارد که تلفیقی از معماری عثمانی و شام است.

همه اتاق‌های موزه آتاتورک با گلدان‌ها، مجسمه‌های برنزی و نقاشی‌های رنگ روغن تزیین شده‌اند. درها و پنجره‌های بلند اجازه می‌دهند تا نور زیادی به این موزه وارد شود. این موزه تعدادی مجسمه مرمری، یک آینه سنگی قیمتی، نیم‌تنه آتاتورک و... را نیز در مجموعه خود دارد. این موزه در نوزدهمین سالگرد ورود آتاتورک به ازمیر، یعنی 11 سپتامبر 1941، برای عموم مردم افتتاح شد.

  • آدرس موزه آتاتورک: ازمیر، کوناک، مله آسلانجاک، خیابان گوندوئودو، پلاک 242
  • ساعت بازدید از موزه آتاتورک: 8.5 صبح تا 5 عصر
  • قیمت بلیط موزه آتاتورک: رایگان

موقعیت موزه آتاتورک ازمیر

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 65.jpg
موزه آتاتورک، از جاهای دیدنی ازمیر
lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 85.jpg
موزه آتاتورک

جاهای دیدنی مذهبی ازمیر

به‌دلیل حکمرانی امپراتوری‌های متنوع بر این منطقه و همچنین مهاجرپذیری این شهر، در گوشه‌وکنار آن می‌توان انواع اماکن مذهبی را یافت. تعدادی از این بناها علاوه بر اینکه محلی برای عبادت ادیان مختلف هستند، از جاهای دیدنی ازمیر ترکیه محسوب شده و جنبه جاذبه گردشگری نیز دارند. در ادامه دو بنای مذهبی معروف شهر ازمیر را معرفی می‌کنیم.

مسجد حصار ازمیر (Hisar Mosque)

مسجد حصار یا مسجد قلعه یک مسجد باستانی در ازمیر و بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مکان برای اجتماعات اسلامی در این شهر است. شهرت این مسجد به‌دلیل طراحی داخلی زیبا و سبک معماری عثمانی است. مسجد حصار، با سنگ مرمر سفید ساخته شده است. در این مسجد، یک گنبد مرکزی بزرگ وجود دارد و سه گنبد در پشت گنبد میانی است. علاوه‌بر این، مجموعه‌ای از هفت گنبد در طرفین صحن وجود دارد. اگرچه مسجد در میان بازار واقع شده است، اما محیطی آرام دارد و از دیدنی های ازمیر محسوب می‌شود.

  • آدرس مسجد حصار: ازمیر، کوناک، کوچه کوناک 904، پلاک 52
  • ساعت بازدید از مسجد حصار: 24 ساعته
  • قیمت بلیط مسجد حصار: رایگان

 

موقعیت مسجد حصار

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 11.jpg
مسجد حصار، از جاهای دیدنی ازمیر
lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 60.jpg
زیبایی مسجد حصار ازمیر

کلیسای سنت پلیکارپ ازمیر (Aziz Polikarp's Church)

کلیسای سنت پلیکارپ واقع در ازمیر، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ترکیه و یکی از دیدنی های ازمیر است. کلیسا از بیرون بسیار ظریف و ساده به نظر می‌رسد. بااین‌حال، فضای داخلی آن به‌زیبایی تزیین شده است. نقاشی‌های دیواری رنگارنگ و معماری دیوارها و ستون‌ها، محیط آن را شگفت‌انگیز و آرامش‌بخش کرده است. کلیسای سنت پلیکارپ در سال 1625 ساخته شده و در طول سال‌ها، در اثر زلزله و سپس آتش‌سوزی آسیب دیده و بازسازی شده است.

  • آدرس کلیسای سنت پلیکارپ: ازمیر، کوناک، آکدنیز، بلوار نجاتی بی
  • ساعت بازدید از کلیسای سنت پلیکارپ: یکشنبه‌ها 5 تا 5.5 صبح
  • قیمت بلیط کلیسای سنت پلیکارپ: رایگان

 

موقعیت کلیسای سنت پلیکارپ

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 25.jpg
کلیسای سنت پلیکارپ، از دیدنی های ازمیر

مسجد سلپچی اوغلو (Salepcioglu Mosque)

مسجد سلپچی اوغلو یکی از زیباترین مساجد ازمیر با معماری سبک باروک است. این بنا در کنار میدان کوناک واقع شده است و با نمای بیرونی مرمر سبزرنگ، یک مناره و یک گنبد اصلی بزرگ در کنار سه گنبد کوچک‌تر، یکی از جاهای دیدنی ازمیر محسوب می‌شود. باغ یا حیاطی در مجاورت مسجد وجود دارد که به زیبایی این مسجد افزوده است. معمولاً در روزهای جمعه، مسجد به‌دلیل برگزاری نماز شلوغ است. مسجد سلپچی اوغلو در سال 1905 ساخته شده است.

  • آدرس مسجد سلپچی اوغلو: ازمیر، کوناک، خیابان دکتر فایک موتیهین
  • ساعت بازدید از مسجد سلپچی اوغلو: 8 صبح تا 6 عصر، یکشنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط مسجد سلپچی اوغلو: رایگان

موقعیت مسجد سلپچی اوغلو

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 456.jpg
مسجد سلپچی اوغلو، از جاذبه‌های ازمیر
lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 4815.jpg
مسجد سلپچی اوغلو

جاهای دیدنی شهری ازمیر

ازمیر شهر نخل‌ها و سواحل ماسه‌ای است. این شهر زیبا آنقدر دیدنی است که کافی است کفش‌هایتان را به پا کنید و در خیابان‌هایش قدم بزنید. مسلما ازمیر به دلیل موقعیت خوب، آب‌و‌هوای مناسب و البته جاذبه‌های شهری فراوانش می‌تواند از سفرتان یک خاطره خوب بسازد. اگر اهل گردش هستید، در ادامه چند جای دیدنی ازمیر را معرفی می کنیم که می‌توانید بدون پرداخت هزینه از آن‌ها لذت ببرید.

پارک حیات وحش ازمیر (Izmir Wildlife Park)

پارک حیات وحش ازمیر یکی دیگر از جاهای دیدنی این شهر است که در سفرتان باید از آن بازدید کنید. این پارک که توسط درختان سرسبز و گل‌های زیبا احاطه شده است، یکی از بهترین مکان های دیدنی برای علاقه‌مندان به حیات وحش و همچنین دوستداران طبیعت محسوب می‌شود. این باغ وحش حدود 425 هزار متر مربع وسعت دارد و یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌های ازمیر است. در این پارک می‌توانید کمیاب‌ترین گونه‌های پرندگان، گیاهان نادر و حیوانات گرمسیری را ببینید. حیوانات در باغ وحش ازمیر در قفس نیستند و آزادانه در زیستگاه طبیعی‌شان زندگی می‌کنند. در این باغ وحش حدود پانزده هزار حیوان از 120 گونه مختلف مانند گورخر، آهو، شیر، ببر، میمون، اسب آبی، شتر و شترمرغ زندگی می‌کنند.

  • آدرس پارک حیات وحش ازمیر: ازمیر، چیئلی، خیابان احمد پیریشتینا
  • ساعت بازدید از پارک حیات وحش ازمیر: 9 صبح تا 5 عصر
  • قیمت بلیط پارک حیات وحش ازمیر: 30 لیر

موقعیت پارک حیات وحش ازمیر

lastsecond.ir-things to do in izmir 2.jpg
 پارک حیات وحش ازمیر، از جاهای دیدنی ازمیر ترکیه
lastsecond.ir-things to do in izmir 3.jpg
 پارک حیات وحش، از دیدنی های ازمیر

سواحل ازمیر (Izmir Beaches)

ازمیر، مروارید دریای اژه، سواحل و خلیج‌های مسحورکننده‌ای دارد که برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی بسیار عالی به نظر می‌رسند. این سواحل، محلی عالی برای گذراندن اوقات‌فراغت اهالی این شهر و از مهم‌ترین جاهای تفریحی ازمیر است و البته در فصل‌های پرگردشگر، میزبان توریست‌های فراوانی است که برای لذت از سفر و دسترسی به تفریحات آبی به آنجا می‌روند. خط ساحلی دریای اژه در شهر ازمیر، سواحل شنی زیادی دارد. برخی از این سواحل در فاصله دوری از شهر قرار دارند و برخی نزدیک‌ترند. سواحل Fuchsia Beach ،Put blue ،Boyalik Beach ،Ayurvedic bay ،Dikili Beach ،Ilyas Beach ،Diamond Beach از سواحلی هستند که در شهر ازمیر و اطراف آن قرار دارند و از مناطق گردشگری ازمیر محسوب می‌شوند. اگر با تور ازمیر نوروز سفر می‌کنید، بازدید از این سواحل را در برنامه سفرتان قرار دهید.

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 44.jpg
عکس ازمیر و سواحلش

بازار کمرالتی (Kemeralti Market)

بازار کمرالتی بازاری قدیمی و پرجنب‌وجوش در شهر ازمیر است که به‌دلیل وجود عتیقه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های زیبایش، شهرت فراوانی دارد. این بازار در خیابان آنافارتالار قرار دارد و از میدان کوناک تا موزه آگورا امتداد دارد. بازار کمرالتی که در قرن هفدهم تأسیس شد، فروشگاه‌های مختلف، کافه‌ها، کارگاه‌های صنعتگران محلی، مساجد و سایر مکان‌های عبادت را در خود جای داده است و از جاهای دیدنی ازمیر محسوب می‌شود. بازار کمرالتی به‌دلیل حضور صدها مغازه و غرفه فروش موادغذایی، ادویه‌جات، شیرینی، لباس، کفش، جواهرات، صنایع‌دستی محلی، لوازم الکترونیکی و سایر اقلام نیز شهرت دارد و شما می‌توانید در این بازار، انواع سوغات ترکیه را بخرید.

چندین رستوران غذاهای دریایی خوب نیز در این بازار وجود دارد. از ویژگی‌های برجسته بازار کمرالتی می‌توان به کافی‌شاپ‌های بین کیزلارآسی هانی و مسجد حصار اشاره کرد. این کافی‌شاپ‌ها قهوه معروف شهر به‌نام fincanda pişen Türk kahvesi به‌معنی قهوه ترکی جوشانده‌شده در فنجان را سرو می‌کنند. همچنین در داخل بازار کمرالتی کاروان‌سراهای متعددی وجود دارد؛ اما کیزلارآسی هانی (Kızlarağası Hani) یکی از بهترین کاروان‌سراهای دوران عثمانی است که در دو طبقه با یک حیاط بزرگ در این بازار قرار دارد. 

  • آدرس بازار کمرالتی: ازمیر، کوناک، خیابان آنافارتالار 
  • ساعت کاری بازار کمرالتی: همه‌روزه از 8 صبح تا 7 عصر، یکشنبه‌ها تعطیل

 

موقعیت بازار کمرالتی

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 88.jpg
بازار کمرالتی، از دیدنی های ازمیر
lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 999.jpg
بازار کمرالتی

منطقه تفریحی و گردشگری کوردون (Kordon Alsancak Izmir)

کوردون بویو در واقع نمادی از شهر، یکی از مناطق دیدنی ازمیر و یک گردشگاه ساحلی معروف این شهر است که در جنوب از اسکله کوناک تا میدان کوناک و از شمال از میدان جمهوری تا آلسانجاک امتداد دارد. در این تفرجگاه، مسیرهای کاملاً چمن‌شده برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری وجود دارد. همچنین مکان ایدئالی برای لذت بردن از مناظر زیبای ساحل و تماشای غروب خیره‌کننده شهر ازمیر محسوب می‌شود. در امتداد لبه شرقی کوردون کافه‌ها و رستوران‌ها قرار دارند که با توجه به قیمت غذا در ترکیه و بودجه سفرتان می‌توانید ساعاتی را در آنجا بگذرانید. در منطقه کوردون، برخی از دیگر مراکز دیدنی ازمیر ازجمله مرکز هنری آرکاس، موزه آتاتورک و کشتی موزه زبیده خانم وجود دارد که می‌توانید به آنجا بروید و از آن‌ها نیز بازدید کنید. اغلب آخرهفته‌ها کنسرت‌های زنده و نمایش‌های موسیقی بداهه نیز در این جای دیدنی ازمیر برگزار می‌شود.

  • آدرس منطقه گردشگری کوردون: ازمیر، منطقه کوناک

موقعیت تفرجگاه کوردون

lastsecond.ir-tourist attractions of izmir 90.jpg
منطقه کوردون، از دیدنی های ازمیر 

اسکله کوناک (Konak Pier)

یکی دیگر از جاهای تفریحی ازمیر، اسکله کوناک است. اسکله کوناک یک اسکله زیبا در کنار دریاست که به یک مجموعه شامل رستوران، مرکز خرید و سینما تبدیل شده است تا گردشگران بتوانند ساعت‌ها در آنجا سرگرم باشند. این مجموعه اکنون به مرکز تفریحی اصلی شهر تبدیل شده است که در آنجا می‌توانید انواع فعالیت‌ها مانند تماشای کنسرت، امتحان کردن غذاهای متنوع و تهیه سوغاتی را انجام دهید. این بنا توسط معمار معروف، گوستاو ایفل، طراحی شده است و اکنون یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی ازمیر است.

  • آدرس مجموعه تفریحی اسکله کوناک: ازمیر، منطقه کوناک، خیابان آتاتورک، مجموعه کوناک پیر
  • ساعت کاری مجموعه تفریحی اسکله کوناک: 10 صبح تا 10 شب

موقعیت مجموعه تفریحی اسکله کوناک

lastsecond.ir-things to do in izmir 4.jpg
مجموعه تفریحی اسکله کوناک
lastsecond.ir-things to do in izmir 5.jpg
مجموعه تفریحی اسکله کوناک، از جاهای دیدنی ازمیر ترکیه

خرید تور ازمیر از لست‌سکند

بهترین و آسان‌ترین روش سفر به شهر زیبای ازمیر، سفر با تور است. تورها پکیجی از پرواز، هتل، خدمات ترانسفر، لیدر و بیمه را در اختیارتان قرار می‌دهند و خیالتان را بابت این موارد راحت می‌کنند. برای بررسی تورهای ازمیر از نظر قیمت، شب‌های اقامت و خدمات می‌توانید به صفحه تور ازمیر در وبگاه لست‌سکند بروید و پکیج مد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین اگر پرداخت کل هزینه تور به‌صورت یکجا در هنگام خرید برایتان دشوار است، گزینه تور اقساطی به شما کمک می‌کند تا با پرداخت تنها بخشی از هزینه، سفرتان را بدون نگرانی آغاز کنید و رفته‌رفته به‌صورت قسطی، بقیه هزینه‌اش را بپردازید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین و برجسته‌ترین جاهای دیدنی ازمیر ترکیه را به شما معرفی کنیم و اطلاعات مفیدی از ساعت بازدید و قیمت بلیطشان را در اختیارتان قرار دهیم. شناخت این جاذبه‌ها می‌تواند در برنامه‌ریزی سفرتان بسیار مؤثر باشد و کمک کند تا شما نهایت لذت را از مدت محدود اقامتتان در این شهر ببرید. اگر قصد دارید به ازمیر سفر کنید و سری به شهرهای اطراف آن بزنید، آلاچاتی را از قلم نیندازید. خواندن راهنمای سفر به آلاچاتی می‌تواند شما را برای این سفر کوتاه و هیجان‌انگیز آماده کند. اگر تاکنون به ازمیر سفر کرده‌اید، بازدید از کدام دیدنی های ازمیر را پیشنهاد می‌کنید؟

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!