کلیسای نوتردام در آتش سوخت

4.8
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
آخرین گزارش از کلیسای نوتردام که در آتش سوخت! +تصاویر مستند
27 فروردین 1398 10:00
0

عصر روز گذشته، به تاریخ 26 فروردین ماه سال 98، اولین جرقه‌های آتش در کلیسای حدود 800 ساله‌ی نوتردام پاریس که در سال 1163 میلادی ساخت آن آغاز شده بود، ظاهر شد. کلیسای نوتردام، نه تنها قلب پاریس بود، بلکه سالیان سال برای جهانیان، نماد یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین کلیساهای جهان نیز به شمار می‌رفت. کلیسایی که در داستان‌ها و افسانه‌های زیادی هم حضور داشت و به نوعی میراث جهانی به شمار می‌رفت. آتش سوزی عصر دوشنبه شروع شد، پنجره ها و دیگر ساختارهای چوبی داخل را سوزاند و سپس سقف و منار مخروطی آن را نابود کرد. در این عملیات حدود ۵۰۰ مامور آتش نشانی برای جلوگیری از ریختن برج ناقوس کلیسا تلاش کردند.

notre-dame-church-fire.jpg

به گزارش گروه بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از خبرگزازی فرانسه، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه این آتش‌سوزی را یک تراژدی واقعی و وحشتناک توصیف کرد و اظهار داشت که به لطف تلاش‌های صورت گرفته، بنای اصلی ساختمان فرو نریخته است. البته آثار تاریخی داخل کلیسا به احتمال زیاد از بین رفته است.

notre-dame-church-on-fire.jpg

کلیسای نوتردام از محبوبترین نقاط گردشگری در فرانسه بود که سالانه بیش از ۱۳ میلیون بازدید کننده داشت و پیش از برج ایفل، نماد فرانسه به شمار می‌رفت.

notre-dame-church .jpg

علت آتش سوزی هنوز معلوم نیست، اما مقام ها می گویند می‌تواند ناشی از عملیات مرمت کلیسا بوده باشد که بعد از ترک خوردن بدنه‌ی کلیسا شروع شده بود. آتش‌نشانی پاریس هم اعلام کرده احتمال می‌رود که آتش‌سوزی «مرتبط» با عملیات بازسازی در این کلیسا باشد. اطراف کلیسای نوتردام داربست‌هایی برپا شده بود که مربوط به پروژه‌ای شش میلیون یورویی برای مرمت آن بود.

notre-dame-is-on- fire .jpg

به گفته کارشناس فرانسوی، رساندن آب به قسمت های فوقانی کلیسای نوتردام که ارتفاع زیادی دارد، کار بسیار پیچیده‌ای است. گزارشگر شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار نیز گزارش داد: پلیس اطراف کلیسای جامع نوتردام را تخلیه کرده است. رئیس پلیس پاریس از مردم خواسته برای تسهیل عبور و مرور خودروهای امدادی از حضور در این منطقه خودداری کنند.

notre-dame.jpg

جهانیان با چشم‌های نگران، سوخته شدن این نماد تاریخی عظیم را نظاره‌گر هستند و امیدوارند که بتوان بخش قابل توجهی از این بنا را حفظ کرد.

notre-dame-church-accident.jpg

notre-dame-church-on-fire-accident.jpg

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما، باشگاه خبرنگاران جوان

نسیم اسلامپور
نسیم اسلامپور