مرتفع ترین رستوران های دنیا در کدام کشورها واقع شده اند؟

4.5
از 26 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اگر از ارتفاع وحشت دارید، پایتان را در این رستوران‌ها نگذارید! +تصاویر
15 خرداد 1398 08:00
0

تجارت رستوران و رستوران داری در سال‌های اخیر‌، به لحاظ قیمت و سود، ترقی چشمگیری کرده است، به طوری که برای موفقیت در این صنعت، فقط سرو کردن یک غذای خوشمزه و با کیفیت، کافی نیست. رستوران دارها در تلاش برای از میدان به در کردن هم، به ارائه ایده‌های خلاقانه‌ای روی آورده‌اند که بتواند تجربه یک وعده غذایی عالی را برای مشتریان رقم بزند. اکثر این تلاش‌های اخیر، به شکل گیری رستوران‌هایی در ارتفاع بسیار زیاد ختم شده است؛ مکان‌هایی با دکوراسیون زیبا، که به من و شما اجازه می‌دهد تا دور از هیاهوی شهر و ضمن تماشای یک منظره نفس گیر، از خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ، لذت ببریم.

در ادامه، فهرستی آماده کرده‌ایم از مرتفع‌ ترین رستوران‌ های دنیا، که تجربه‌ای بی نظیر را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند:

  • سیروکو

سیروکو، سندی محکم بر شهرت بین‌المللی و به حقِ زندگی شبانه در بانکوک است. رستورانی که در ارتفاع ۲۴۵ متری واقع شده و یکی از مرتفع‌ ترین رستوران های دنیا به شمار می‌رود که روباز است و ضمنا در هر ۴ شاخه غذا، نوشیدنی، خدمات و فضا و محیط، از منتقدان، کلی تقدیرنامه دریافت کرده است. گروه‌های موزیک جاز، پای ثابت سیروکو هستند و اغلب به نوازندگی مشغولند. زیباییِ بی عیب و نقص فضای شهر، علی ‌الخصوص به هنگام شب، چشم اندازی بی نظیر را به مشتریان هدیه می‌دهد. سرآشپز مجموعه "سباستین پینسون"، به مشتری‌ها این اطمینان را می‌دهد که تک تکِ آنها، با تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین نمونه غذاهای سنتی و مدیترانه‌ای، پذیرایی خواهند شد.

سیروکو

سیروکو

 

  • رستوران بام دنیا

غذا خوردن در ارتفاع ۲۵۳ متر بالاتر از سطح دریا، همراه با دید پانوراما بر فراز لاس وگاس، چیزی مثل خواب و رویاست، اما رستوران بام دنیا، واقع بر بام هتل و برج  Stratosphere، این رویا را به حقیقت مبدل می کند. رستوران، با چرخشی ملایم (که هر دورِ‌ آن ۸۰ دقیقه زمان می‌برد)، منظره پیش چشم مشتریان را مدام عوض می‌کند. در کنار در خروجی، امکانات حمل و نقل، آن هم به شکلی جذاب و سرگرم کننده، در انتظار شماست. منوی غذاها و نوشیدنی‌، از بهترین‌ها انتخاب شده و سرآشپزهایی مثل "ریک گیفن" و "کلود گَتی"، در این مجموعه حضور دارند.

رستوران بام دنیا

رستوران بام دنیا

 

  • کلاب متروپولیتن

کلاب متروپولیتن، یکی از مرتفع ترین رستوران های دنیا، در ارتفاعی در حدود ۲۹۱ متر، طبقات ۶۶ و ۶۷ برجِ ویلیس را اشغال کرده و از آن بالا به تماشای شهر شیکاگو نشسته است و همین منظره شهر را که نظیر آن را هیچ کجا ندیده‌اید، به مهمانان خود نیز پیشکش می‌کند. این رستوران، چکیده‌ای از کلیت غذاخوری‌های خوب آمریکایی به شمار می‌رود. مشتری‌ها، با یک حق اشتراک ماهانه، که از پایه ۱۷۰ دلار شروع می‌شود، می‌توانند به بوفه‌ی ناهار دسترسی داشته باشند و در مراسم تست غذای سرآشپز شرکت کنند. این ایده مبتکرانه، که بسیار هم قابل توجه است، توسط مدیریت کلاب و به منظور تفکیک سه حیطه فعالیتی مجزا برای کلاب در نظر گرفته شد؛ اول، چارچوب کاری (فضایی که شبانه روزی باز باشد)- دوم، طراحی (فضای کاری که به منظور همکاری هر چه بیشتر طراحی شده بود) و سوم، نیروی کار حرفه‌ای (برای ایجاد یک تجربه پذیرایی لوکس).

کلاب متروپولیتن

کلاب متروپولیتن

 

  • رستوران آسمان

رستوران آسمان در تیان‌جینِ چین، در هفتاد و دومین طبقه از مرکز مالی و اعتباری جهانی تیان‌جین و ارتفاع ۳۰۳ متری از سطح زمین واقع شده است. چشم انداز مقابل، چیزی از واژه استثنائی کم ندارد. با تجربه‌ای پر افتخار و چند ساله در زمینه پذیرایی، غذاهایی که برای مشتریان سرو می‌شود، همگی لذیذ هستند و روند آماده سازی و تهیه غذا توسط سرآشپزها کاملا بررسی می‌شود. قیمت‌ها در مقایسه با سایر رستوران‌های مشابه، مناسب است و خدمات، دکوراسیون و فضای رستوران هم از سوی مسئولان انجمن منتقدان غذای چین و جامعه بین‌المللی غذا مورد تقدیر قرار گرفته است.

رستوران آسمان

رستوران آسمان

 

  • کلوپ قصر و چائو - جیانگ

رستورانِ کلوپ  قصر، یکی دیگر از مرتفع ترین رستوران های دنیا، در کائوشیونگِ چین، در ارتفاع ۳۱۰ متری، طبقه هفتاد و هفتم آسمان خراش تان‌تکس را به خود اختصاص داده است، یک منظره چشمگیر و تاثیرگذار و نمایی از خط آسمان شهر را به رخ مشتریان خود می‌کشد. دکوراسیون و تزئینات رستوران در همان حال و هوای ساده و سنتی نگه داشته شده است و فضاهای موجود در آن وسیع و بزرگ هستند؛ فضاهایی خلوت و خصوصی که شکل و کیفیتِ امکانات موجود در آن، با رزرو قبلی، توسط مشتری‌ها قابل سفارش دادن هستند. کیفیت غذاها هم توسط افراد محلی و هم گردشگران، تایید و تحسین شده است، ضمن اینکه کارایی و رفتار بسیار مناسب تمام کارکنان، از امتیازات این رستوران به حساب می‌آید. قیمت غذاها، معقول و منطقی است طوری که نه سیخ بسوزد و نه کباب.

کلوپ قصر و چائو - جیانگ

کلوپ قصر و چائو - جیانگ

 

  • رستوران Signature Room

رستوران Signature Room در طبقه نود و پنجم مرکز جان هنکاک در شیکاگو و در ارتفاع ۳۱۶ متری واقع شده است. از همان اول که ایده تاسیس آن در سال ۱۹۹۳ شکل گرفت، این رستوران و خواهرش Signature Lounge، که در طبقه‌ی بالاتر همین برج قرار داشت، طوری مدیریت شدند، که با ارائه غذاهای مدرن آمریکایی،  هم ساکنان شهر و محلی‌ها را به خود جذب کنند و هم گردشگران را به اینجا بکشانند. فکر و خلاقیتی که پشت طراحی و تهیه این غذاها در یکی از مرتفع ترین رستوران های دنیا وجود دارد و امکان تجربه‌ای جادویی و شگفت انگیز را در اختیار شما می‌گذارد، همگی از سوی یکی از بهترین سرآشپزهای کشور به نام "کاردل رِید" اعمال می‌شود. رستوران Signature Room  تجسم واقعی این شعار است که می‌گوید: «اینجا رستورانی است که کل شیکاگو به آن خیره خواهد شد!»

رستوران Signature Room

رستوران Signature Room

 

  • کلوپ Mid-America

یکی دیگر از گنجینه‌های موجود در شیکاگو، با دید پرنده‌ای (دید فراگیر از بالا و نقطه‌ای مرتفع) که خیلی هم به آن می‌نازد، در ارتفاع سرگیجه آورِ ۳۲۲ متری از سطح زمین واقع شده است. این کلوپ، در طبقه هشتاد و هشتم Aon Center ، و در مرکز شهر قرار دارد. Mid-America علاوه بر اینکه در میان لیست مرتفع ترین رستوران های دنیا می‌درخشد، مرتفع‌ترین کلوپ در کل ایالت و تنها غذاخوریِ سطح بالای شیکاگو نیز هست، که هم دید پانوراما بر فراز شهر دارد و هم قیمت منوی آن که از ۳۱ دلار تا ۵۰ دلار متغیر است، از همین رو، در مقایسه با نمونه‌های مشابه، معقول و منطقی به نظر می‌رسد. افراد با عضویت اختصاصی در این کلوپ، از مزایای خاصی بهره‌مند می‌شوند، همچنین این کلوپ خدمات مرتبط و متنوعی را هم در اختیار اعضا قرار می‌دهد.

کلوپ Mid-America

کلوپ Mid-America

 

  • رستوران 360 درجه

رستوران 360 در تورنتو، یکی دیگر از مرتفع ترین رستوران های دنیا، منظره‌ای به سمت این شهر زیبای کانادایی دارد، که حقیقتا مثل یک آسمان پر ستاره، درخشان است و آن منظره چیزی نیست جز چشم اندازی که از ارتفاع ۳۴۵ متری دیده می‌شود. برجِ CN هنوز هم رکورد مرتفع‌ترین ساختمان نیم‌کره غربی زمین را حفظ کرده است و این رستوران در راس آن قرار دارد. درست شبیه رستوران بام دنیا، این رستوران هم گردان است، اما زمان هر دور آن ۷۲ دقیقه در نظر گرفته شده است، تا هیچ لحظه‌ای از تماشای منظره از دست نرود. مهمانان، می‌توانند پس از اینکه خوردن غذای فوق‌العاده‌شان را تمام کردند، در این طبقه شیشه‌ای بمانند و از تماشای چشم انداز زیبای شهر، لذت ببرند. منو، طیف گسترده‌ای از غذاهای خوشمزه و لذیذ را در بر می‌گیرد.

رستوران 360 درجه

رستوران 360 درجه

 

  • رستوران دینگ ژیان 101 (Ding Xian)

ساختمان تایپه ۱۰۱، یکی از مشهورترین و ستایش‌شده ترین آثار معماری مدرن تایوان است؛ ساختمانی که رکورددارِ بزرگ‌ترین ساختمان سبز بین‌المللی است، که در طبقه هشتاد و ششم خود و در ارتفاعِ ۳۶۴ متری، میزبان رستوران دینگ ژیان شده است. دینگ ژیان، در نظر مردم تایوان، علاوه بر اینکه یکی از مرتفع ترین رستوران های دنیا ست، به عنوان یک رستوران سطح بالا نیز ثبت شده که در زمینه طبخ غذاهای سنتی تایوانی، جزو بهترین‌هاست، علی الخصوص اینکه به خاطر تنوع بسیار زیاد غذاهای دریایی‌اش، که تحت مراقبت شدید سرآشپزهای صاحب نام و بین‌المللی تهیه می‌شود، بسیار شناخته شده است. خدمات درست و مفید، و دکوراسیونِ خاص دینگ ژیان هم به اندازه کیفیت غذاهای آن، معروف است.

رستوران دینگ ژیان 101 (Ding Xian)

رستوران دینگ ژیان 101 (Ding Xian)

 

  • رستوران کچ (Catch)

رستوران کَچ، در هتل چهار فصلِ (Four Seasons) گوانگ‌ژو و در ارتفاع ۴۰۲ متری واقع شده است، پس بی دلیل نیست که در لیست مرتفع ترین رستوران های دنیا جای گرفته است. فضاهای غذاخوری رستوران، همه از پنل‌های شیشه‌ای هستند و منظره‌ای درخشان از رودخانه پرل (Pearl) را برای لذت بردن مهمانان، به نمایش می‌گذارند. کچ، همینطور برای غذاهای دریایی‌اش بسیار معروف است. رزرو قبلی به مشتریان اجازه می‌دهد که بتوانند از فضاهای غذاخوری خصوصی استفاده کنند. خدمات کامل و بی عیب و نقص کارکنان رستوران، باعث شده که کچ، یک رستوران گرم و صمیمی، با خدمات و غذای با کیفیت و سطح بالا باشد. دکوراسیون رستوران هم قطعا بسیار پر زرق و برق و زیباست و به دقت مراقبت می‌شود که فضای داخلی آن خیلی شلوغ و تنگ نشود.

رستوران کچ (Catch)

رستوران کچ (Catch)

 

  • رستوران توسکا

توسکا با 413 متر ارتفاع، مرتفع ترین رستوران هنگ کنگ است. این رستوران در طبقه صد و دوم ساختمان ریتز کارلتون (Ritz Carlton) قرار دارد و در آن، غذاهای معروف ایتالیایی، مخصوصا غذاهای مناطق جنوب ایتالیا سرو می‌شود. این رستوران، به خاطر سرو غذا در سه وعده معروف است؛ غذاهایی که میانگین قیمتشان، تقریبا ۵۵۸ دلارِ هنگ کنگ است. منو هم به صورت عادی و هم لا کارته تدارک دیده شده است. منوی ناهار، با توجه با تنوع و تغییرات فصلی، و به این خاطر که غذاها فقط از مواد اولیه تازه و طبیعی تهیه می‌شوند، متغیر است. توسکا، دید عالیی به خط آسمان شهر دارد: به خصوص منظره بندر هنگ کنگ.

رستوران توسکا

رستوران توسکا

 

  • بوفه غذاهای مدیترانه‌ایِ Twist

این رستوران، در طبقه صد و ششم ساختمان کانتون و در ارتفاع ۴۱۶ متری از سطح زمین قرار دارد؛ ساختمانی که به نوبه خودش، یک شاهکار معماری، در گوانگجوی چین به حساب می‌آید. این رستوران، علاوه بر اینکه یکی از مرتفع ترین رستوران های دنیاست، رکورددار مرتفع ترین رستوران گردان در کل دنیا نیز هست. منوی غذاها، شامل غذاهای کلاسیک مغربی، مدیترانه‌ای و چینی است. همه غذاها، توسط سرآشپزهای برجسته، از سراسر دنیا، با سال‌ها تجربه فعالیت در رستوران‌های بزرگ و پر طرفدار تهیه می‌شوند.

بوفه غذاهای مدیترانه‌ایِ Twist

بوفه غذاهای مدیترانه‌ایِ Twist

 

  • رستوران ایتالیایی اِلبا

هنوز یک رستوران ایتالیایی در فهرست ما باقی مانده، که مدعی حضور در میان مرتفع ترین رستوران های دنیا است؛ رستوران ایتالیایی اِلبا در شن‌ژنِ چین. در رده بندی مرتفع ترین رستوران‌های دنیا، با ارتفاع ۴۱۹ متر از سطح دریا، رتبه دوم و مجموعه‌ای عالی از پیتزاها و پاستاها را در خود دارد، که طبق روش‌های معتبر آشپزی ایتالیایی تهیه شده‌اند. مثلا پیتزای Peking Duck که به شکل هنرمندانه‌ای عطر و طعم های محلی چین را با نان کلاسیک ایتالیایی ترکیب کرده است و چیزی که به دست آمده، به شدت پر طرفدار است. رستوران ایتالیایی اِلبا، در واقع ویترینِ هتل معروفِ سنت رِجیس به حساب می‌آید. ضمنا این رستوران، امکان رزرو و استفاده از فضاهای غذاخوری خصوصی را هم در نظر گرفته است.

رستوران ایتالیایی اِلبا

رستوران ایتالیایی اِلبا

 

  • رستوران at.mosphere

جدّ بزرگِ همه آسمان خراش‌های دنیا، یعنی برج الخلیفه در دبی، گویی مترادف ارتفاع و تشریفات است. رستوران At.mosphere، با قرار گرفتن در طبقه صد و بیست و دوم این برج و ارتفاع چشمگیرِ  ۴۳۵ متری، مرتفع ترین رستوران دنیاست. مشتریان می‌توانند به طور همزمان پرزهای چشایی، غدد مربوط به حس بویایی و بینایی‌شان را به کار بگیرند و از اتاق‌های تمام شیشه‌ای رستوران، که منظره‌ای بهشتی از این شهر زیبا را به نمایش می‌گذارند، به بیرون خیره شوند تا آبیِ آرامِ خلیج فارس را تماشا کنند. منوی رستوران، طیف وسیعی از انتخاب‌های دو یا سه وعده‌ای را در اختیار مهمانان می‌گذارد، که همگی از تازه‌ترین سبزی و ادویه‌جات تهیه شده‌اند.

رستوران at.mosphere

رستوران at.mosphere

رستوران‌ها تنها یکی از جلوه‌های تفریح و سرگرمی هستند، که امروزه، هم افزایش چشمگیری داشته اند و هم به مکان ها مرتفع نقل مکان کرده اند. به غیر از رستوران ها، سر و کله کبابی‌ها، کافه‌ها و ... هم دیگر در این فضاهای مرتفع پیدا شده است. چند نمونه دیگر از اینجور مکان‌ها که هم غذای خوبی سرو می‌کنند و هم بعضا چشم اندازهایی کُشنده دارند، به شرح زیر است:

  • رستوران Altitude 360 ، برجِ میل‌بانک، لندن: هیچ چیزی به اندازه جشنواره‌ای از غذاهای کلاسیک انگلیسی، در کنار نمایی از پایتخت و برج و ساعت بیگ بن نمی‌تواند نمایانگر روح و سرشت انگلستان باشد.
  • رستوران گریل در Grand Hyatt ، شانگهای: ترکیب جاذبه و غذای عالی، در ارتفاع زیاد، چیزهایی است که در شرق آسیا رشد بسیاری کرده است.
  • رستوران ال‌منتها (Al Muntaha)، برج العرب، دبی: این هتل، در کنار داشتن منظره‌ای پر جاذبه و زیبا، یکی از معدود هتل‌های دنیاست که به رتبه ۷ ستاره دست پیدا کرده است.

صنعت جانبی و زیر شاخه‌ای که در حاشیه سنت رایج غذاخوردن در ارتفاع شکل گرفته، الهام اصلی خود را از مهمانی‌هایی گرفته که در پنت هاوس برج‌ها برگزار می‌شد و افراد در فضای باز غذا می‌خوردند. پس این مقوله، هرگز نمی‌تواند خودش را از غذای لوکس جدا کند، و نتیجه این امر این می‌شود، که تجربه حضور در اینجور رستوران‌ها، فقط برای بخش خاصی از افراد جامعه میسر است.

از آنجا که به نظر نمی‌رسد محبوبیت رستوران‌های مرتفع، به این زودی‌ها فروکش کند، ضرورت وجود آنها در جا‌های مختلف دنیا، به مردم سراسر جهان اجازه می‌دهد، که از ایده "غذا خوردن ضمن تماشای منظره" نمونه برداری و آن را به اشکال مختلف تکرار کنند.

منبع: hotelyouwant.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.