دریاچه ناترون، دریاچه ای که حیوانات در آن به سنگ تبدیل می شوند!

4.8
از 15 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
راز دریاچه‌ی عجیب و مخوفی که حیوانات را به سنگ تبدیل می‌کند، فاش شد!
17 مهر 1398 07:00
2

دریاچه ناترون دریاچه‌ای نمکی - قلیایی است که در شمال تانزانیا قرار گرفته است. اتفاقاتی در این دریاچه رخ‌ داده است که ذهن هرکسی را درگیر می‌کند. همه می‌گویند رمز و رازی در دریاچه ناترون وجود دارد! چه رمز و رازی در آنجاست که خفاش‌ها، فلامینگوها و حتی گاومیش‌هایی با جثه بزرگ را طعمه خود کرده است. حقیقت این ماجرا چیست؟ اگر به کشف این حقیقت جذاب و دیدنی علاقه دارید، با ما در لست سکند همراه باشید.

دریاچه ناترون، دریاچه ای که حیوانات در آن به سنگ تبدیل می شوند!

در سال 2011 عکاسی به نام نیک برانت (Nick Brandt) به مناطق شرقی آفریقا سفر می‌کند و از طریق مسیری انحرافی راه دریاچه ناترون تانزانیا را در پیش می‌گیرد. او فکر می‌کرد دریاچه ناترون محلی عالی برای عکاسی از حیوانات وحشی است اما بعد از سفر متوجه شد این دریاچه‌ی معروف حیوانات را خشک کرده و به‌ نوعی انگار این حیوانات تبدیل به سنگ شده‌اند.

او می‌گوید: «وقتی اولین بار این موجودات را در دریاچه دیدم، غافلگیر شدم» و «سعی کردم موقعیت قرار گرفتن آن‌ها را به‌گونه‌ای شبیه به موقعیت زندگی عادی تغییر دهم و سپس از آن‌ها عکس پرتره بیندازم». در اینجا مجموعه‌ای از عکس‌های نیک برانت را که در آن زندگی و مرگ حیوانات را در اطراف و درون دریاچه ناترون به تصویر کشیده است می‌توانید ببینید. بعد از انتشار این عکس‌ها اخبار هولناک داستان این دریاچه در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شد؛ اما کشف نشدن رمز و راز این اتفاق باعث ترس مردم شده بود.

دریاچه ناترون، دریاچه ای که حیوانات در آن به سنگ تبدیل می شوند!

بنابراین دانشمندان سریعا دست‌ به‌ کار شدند تا علت این واقعه‌ی عجیب‌ و غریب را کشف کنند و این حادثه‌ی غیر قابل توضیح را توضیح دهند. این دریاچه مانند دریاچه نمک (Salt Lake) در یوتا با بستری قلیایی پوشانده شده است. بعد از تبخیر آب در ناترون، این دریاچه ترکیبی از مواد شیمیایی طبیعی مانند کربنات سدیم و جوش‌شیرین را در خود جای‌ داده می‌دهد؛ بنابراین با توجه به شوری منطقه و باقیمانده‌های نمکی، همه اشیاء بی‌جان از جمله حیوانات مرده به‌ صورت مجسمه‌هایی شبیه به مجسمه سنگی درآمده‌اند.

دریاچه ناترون، دریاچه ای که حیوانات در آن به سنگ تبدیل می شوند!

البته باوجوداینکه در اینجا دلیل شکل سنگی آن‌ها توضیح داده می‌شود، ولی دلیل مرگ آن‌ها بدون توضیح باقی می‌ماند. شوری بالای دریاچه طوری وانمود می‌کند که انگار دریاچه خشک است و این به دلیل خاصیت ظاهری است که در این دریاچه به دلیل شوری بالا ایجاد شده است. به همین دلیل پرندگان هنگام فرود متوجه این موضوع نمی‌شوند و سپس با سطح آبی که PH بسیار بالایی دارد برخورد می‌کنند. این موضوع اصلاً برای آن‌ها مناسب نیست. علاوه بر این دمای دریاچه معمولاً بالای 40 درجه سانتی‌گراد است که این موضوع هم اصلاً برای پرندگان مطلوب نیست. بنابراین این دو عامل نیز به‌عنوان عوامل اصلی مرگ حیوانات بیان شدند. به‌هرحال این دریاچه مرموز نیست و فقط باید هنگام رفتن به آنجا کمی احتیاط کنید.

نظر شما درباره سفر به چنین مناطقی چیست؟ علاقه دارید به چنین دریاچه‌ای سفر کنید؟

منبع: wowamazing.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی