10 جاده خطرناک در سراسر جهان که رانندگی در آن ها جرات می خواهد!

4.4
از 40 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
باید از جانتان سیر شده باشید که قدم به این جاده‌ها بگذارید! +تصاویر
15 آبان 1398 11:00
5

جاده‌هایی در جهان وجود دارند که باید پیش از راهی شدن به سمت آن‌ها، خودتان را آماده‌ی بدترین اتفاقات کنید! این جاده‌ها آنقدر خطرناک هستند که باید از جانتان سیر شده باشید که بخواهید هیجان عبور از آن‌ها را تجربه کنید. در ادامه، لیستی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان را پیش روی شما قرار خواهیم داد و شما را به این چالش دعوت خواهیم کرد که آیا حاضر هستید پا به یکی از آن‌ها بگذارید؟

  1. جاده کوهستانی تیانمن، چین

این جاده که بانام "جاده منتهی به بهشت" یا "جاده دروازه بزرگ" نیز نامیده می‌شود، یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان در چین است. این جاده که در سال‌های 1998-2206 ساخته‌ شده از ارتفاع 200 متری تا 1300 متری سطح دریا و به طول 11 کیلومتر به سمت بالا کشیده شده و دارای 99 پیچ تند است. کسانی که دلشان نمی‌خواهد در این جاده رانندگی کنند می‌توانند از طریق تراموا از شهر ژانجیاجی به بالای این کوه بروند.

جاده کوهستانی تیانمن، چین

 

  1. میلااو ویادوکت، فرانسه

این شاهکار مهندسی یکی از بلندترین پل‌های جهان است که هریک از پایه‌های آن 343 متر است. هزینه ساخت این پل که بروی دره رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد، 400 میلیون یورو بوده است و در دسامبر 2004 بازگشایی شد و از آن زمان به بعد یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های مهندسی زمان تلقی می‌شود.

میلااو ویادوکت، فرانسه

 

  1. جاده اقیانوس اطلس، نروژ

مطمئناً یکی از خیره‌کننده‌ترین جاده‌ها در جهان جاده اقیانوس اطلس است که میان شهرهای نروژی کریستین ساند و مولد قرار دارد که پل‌های ارتباطی زیادی میان این دو جزیره قرار دارند. پل استورسیساندنت بلندترین پلی است که در آب‌وهوای بد، حالت خفگی به انسان دست می‌دهد اما در آب‌وهوای مساعد می‌توان شاهد وال‌ها و خوک‌های آبی بود.

جاده اقیانوس اطلس، نروژ

 

  1. ترولیستیگن، نروژ

نردبان ترول یا ترولیستیگن دومین پل نروژی در لیست ماست. این جاده کوهستانی نمایشی پس از 8 سال در سال 1936 گشوده شده و مکانی توریستی و جذاب است. جاده شامل 11 پیچ تند است و فقط در فصل‌های تابستان و بهار می‌توان به آن سفر کرد. به خاطر شرایط آب و هوایی در فصول پاییز و زمستان جاده بسته می‌شود.

ترولیستیگن، نروژ

 

  1. جاده تونلی گولیانگ، چین

روستای گولیانگ که در کوهستان‌های تایهانگ در چین واقع‌ شده، از مابقی دنیا جدا شده است و برای دسترسی به آن باید از دل برخی غارهای حفر شده در داخل کوه گذر کرد. در سال 1972 گروهی از روستاییان تصمیم گرفتند که جاده‌ای تونلی در داخل کوه حفر کنند که فقط به‌صورت دستی قابل انجام بود. ساخت جاده 5 سال طول کشید و یک نفر نیز کشته شد و امروزه تبدیل به مکانی جذاب برای افراد جویای هیجان شده است.

جاده تونلی گولیانگ، چین

 

  1. پل اجیما، ژاپن

با وجود این حقیقت که برخی از تأثیرات پل اجیما به خاطر زوایای عکاسی آن است، اما این پل همچنان یک پل مسحور کننده است. پل که در سال 2004 ساخته شد به‌قدری با ارتفاع ساخته شد که کشتی‌های 500 تنی بتوانند از زیر آن عبور کنند. رانندگان آن را به یک ترن هوایی تشبیه کرده‌اند که درشیب تند کاملاً حال انسان را دگرگون می‌کند.

پل اجیما، ژاپن

 

  1. پل جورج رویال، آمریکا

اگر حالت خفقان و تپش قلب چیزی است که می‌خواهید، پس این پل جایی است که باید از آن بگذرید. این پل که در پارک جورج رویال کلرادو واقع‌ شده، در ارتفاع 291 متری رودخانه آرکانزاس قرار دارد. اتومبیل‌ها می‌توانند روی این پل حرکت کنند اما در ابتدا این پل برای استفاده عابران پیاده بود.

پل جورج رویال، آمریکا

 

  1. جاده استلویو، ایتالیا

جاده استلویو در شمال ایتالیا در ارتفاع 2757 متری از سطح دریا قرار گرفته و دومین جاده کوهستانی مرتفع جهان در کوه‌های آلپ است. برای رانندگی در این جاده باید از 48 پیچ تند کوهستانی و یک رودخانه یخی عبور کنید.

جاده استلویو، ایتالیا

 

  1. پل 7مایلی، آمریکا

این پل یکی از آشناترین‌ها در لیست است اما همچنان قابل‌توجه است. تاریخچه این پل به سال 1909 بازمی‌گردد اما سبک امروزی آن بین سال‌های 1978-1982 ساخته شد. این پل بزرگ‌ترین مورد در فلوریداست و در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها استفاده‌ شده است، مانند حکم قتل، دروغ‌های واقعی، سریع و خشن 2 و مأموریت غیرممکن 3.

پل 7مایلی، آمریکا

 

  1. جاده سانی، آفریقای جنوبی و لسوتو

این جاده خیره‌کننده از ارتفاع 1544 متری از سطح دریا آغاز شده و به ارتفاع 2876 متری می‌رسد. برای رانندگی در این جاده که به طول 9 کیلومتر میان آندربرگ، کوازولو-ناتال در آفریقای جنوبی و موخوتلونگ در لسوتو کشیده شده است، نیاز به یک ماشین و مهمتر از آن حتی، یک حواس‌جمع دارید. در کنار جاده می‌توانید شاهد لاشه ماشین‌هایی باشید که رانندگان آن‌ها قربانی خطرات جاده شده‌اند. در حقیقت این خطر بالقوه جاده است، در سال 2014 اعلام شد که جاده برای افزایش ایمنی و سهولت در مسیریابی باید آسفالت شود.

جاده سانی، آفریقای جنوبی و لسوتو

 

آیا حاضرید این جاده‌ها را امتحان کنید؟

 

منبع: atlasandboots.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.