10 مکان در جهان که به شکل قلب هستند!

4.5
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
آیا عشق متجلی شده در طبیعت می تواند جهان آشفته امروز را نجات دهد؟ +تصاویر
05 اسفند 1398 10:00
4

برخی از مردم قلب خود را در سانفرانسیسکو جا می‌گذارند، عده‌ای عاشق پاریس‌اند که شهر عشق است. اما مکان‌های قلبی شکل، چه با دست‌ ساخته شده باشند و چه به‌صورت طبیعی، به‌وضوح جذابیت نماد عشق را به تصویر می‌کشند. از پرواز پرفراز تپه‌های مرجانی قلبی شکل در استرالیا گرفته تا تاکستان‌های گل که شما را به یاد دبی می‌اندازند، این مناطق الهام‌بخشِ عشق، شور افلاطونی یا حداقل برخی عکس‌های داغ اینستاگرامی است.

  1. هوکایدو، ژاپن

در میان جاذبه‌های طبیعی این جزیره در ژاپن، دریاچه تویونی به‌صورت طبیعی در بخش جنوب شرقی شهر توماکومای شکل‌ گرفته است. می‌توان این دریاچه زیبا را از فراز کوه‌های ساروداک در نزدیکی توماکومای مشاهده کرد.

هوکایدو، ژاپن

 

  1. آتلانتیک

یک مرغ دریایی آتلانتیک بر روی تخته‌ سنگی به قلب شکل در لبه شرقی جزیره راک در ماین نشسته است. این جزیره سه هکتاری  و بدون درخت یکی از اولین مکان‌های سکونت مرغان دریایی آتلانتیک است که از سال 1933 مهاجرت به این جزیره را آغاز کردند.

آتلانتیک

 

  1. جوکولسارلون گلسیر لاگون، ایسلند

در غارهای یخی جوکولسارلون گلسیر لاگون، پنجره‌های نامنظم شکلی ایجاد شده‌اند که می‌توان از پایین و به‌ واسطه این پنجره‌ها آسمان را مشاهده کرد. تکه یخ‌های شناور زیادی در اطراف آب‌های آبی و آرام جوکولسارلون دیده می‌شود که هم‌مرز پارک ملی واتناجوکول در جنوب شرقی ایسلند هستند. در زمستان صدها خوک آبی به این نقطه سرازیر می‌شوند و در تالاب پر از ماهی آنجا جشن می‌گیرند.

جوکولسارلون گلسیر لاگون، ایسلند

 

4. بخش محافظت‌شده گواسا، اتیوپی

عنتر مذکری که میمون قلب خونی نیز نامیده می‌شود، در بالای دره بزرگ آفریقای شرقی در منطقه حفاظت‌شده گواسا ایستاده است. گواسا به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت‌شده در آفریقا خانه گونه‌های بومی زیادی نظیر عنترها و گرگ‌های در معرض انقراض اتیوپیایی است.

 بخش محافظت‌شده گواسا، اتیوپی

 

  1. غار بز کوهی بالایی، آریزونا

با صخره‌نوردی به سمت غار بز کوهی بالایی در آریزونا، صخره‌ای قلبی شکل مشاهده خواهید کرد که طی هزاران سال به‌واسطه فرسایش کوه در یک سنگ قرمز شکل‌ گرفته است. برای بازدید از غار بز کوهی بالایی و پایینی به یک راهنمای ناواجوئی نیاز دارید. این غار با وسعت 27هزار مایل مکعب در ایالات ناواجو آریزونا، یوتاه و نیومکزیکو قرار دارد.

غار بزکوهی بالایی، آریزونا

 

  1. صخره دریایی قلبی شکل، صخره مانع بزرگ، استرالیا

برای دیدن صخره قلبی شکل در صخره مانع بزرگ، باید از یک هلیکوپتر یا هواپیمای دریایی استفاده کنید. این صخره مرجانی با ارتفاع 56 فوت، منطقه‌ای حفاظت‌ شده است و کسی نمی‌تواند به سمت آن شنا کرده یا از آن بازدید کند.

صخره دریایی قلبی شکل، صخره مانع بزرگ، استرالیا

 

  1. تیرولین آلپ، اتریش

در ماه ژوئن و به مدت 10 روز ساکنین این منطقه شمع‌هایی را به شکل قلب و صلیب بروی کوه الفرسپیتس اتریش روشن می‌کنند. این مراسم بزرگداشت که یکی از چندین مراسم موجود در تیرولین آلپ در ایتالیا و اتریش است، از جشن کاتولیکی مسیح مصلوب الهام گرفته‌ شده و به یاد سالگرد حمله نافرجام ناپلئون بناپارت برگزار می‌گردد.

تیرولین آلپ، اتریش

 

  1. بازار محله، لندن

هنرمند خیابانی جیمی سی به احترام 8 فردی که در سال 2017 در حمله تروریستی در نزدیکی پل لندن کشته شدند این نقاشی دیواری را ترسیم کرده است.

بازار محله، لندن

 

  1. اسپیکنیک، اسلوونی

کمی از بهترین نوشیدنی‌های اسلوونی در اسپیکنیک را امتحان کنید، شهری کوچک که به خاطر جاده قلبی شکل و بادخیزش مشهور است. بهترین منظره از این جاده را می‌توان از بالای مزرعه دریزبنر استفکا مشاهده کرد.

اسپیکنیک، اسلوونی

 

  1. باغ جادویی دبی، امارات متحده عربی

هرساله از اواسط ماه نوامبر تا اواسط ماه می، باغ جادویی دبی محل شکوفایی بیش از 150 میلیون گل می‌شود که به شکلی زیبا و طاقی شکل و اشکال باورنکردنی تزیین‌شده‌اند. این باغ یک پیاده‌روی زیبا دارد که به شکل قلب تزیین‌شده است.

باغ جادویی دبی، امارات متحده عربی

 

منبع: nationalgeographic.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.