عروس دریایی سرنا در حال شنا در آب‌های زلال ونیز دیده شد!

3.3
از 17 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
از معجزات قرنطینه! موجودی زیبا در آب‌های زلال ونیز دیده شد! +تصاویر
13 اردیبهشت 1399 09:00
2

بعد از اینکه کروناویروس باعث کاهش آلودگی آب و زلال شدن آب رودخانه‌های اغلب شهرهای ایتالیا شد، عروس‌ دریایی صلح‌طلبی در فیلمی که از یک کانال در ونیز ضبط شده، دیده شد. عروس دریایی در حال شنا در یکی از کانال‌های این شهر بود که توسط فردی با دوربین شکار شد.

Te5FpSF04qDzeFFcnTmzRGd1mHWv51h1zoQq2rRq.jpg

 

قرنطینه و دیدن حیات وحش

دیدن عروس دریایی در حال شنا در کانال ونیز، ناشی از کاهش آلودگی آب‌های این شهر است. از زمانی که بحران کرونا ویروس در این شهر شروع شده، موجودات زیبایی بسیاری در میان آب‌های شفاف ونیز مشاهده گردید که در حال شنا بودند. بحران کروناویروس باعث شد که جمعیت این شهر به قرنطینه بروند و اجازه خروج از خانه را نداشته باشند، همچنین ونیز اجازه ورود به هیچ گردشگری را نمی‌دهد.

کاهش رفت و آمد قایق‌ها به این معنی بود که آب و جریان آب کمتر به‌هم می‌خورد این امر باعث زلال شدن آب در کانال‌های شد. برهم نخوردن سطح آب و ساکت مانند اطراف آب باعث پیدا شدن موجودات و جانورانی زیبا در آبراه‌ها و کانال‌ها گردید که به سادگی قابل مشاهده بودند.

2.jpg

در میان این حیات وحش زیبا، در یک فیلم یک عروس‌دریایی در حال شنا در کانال‌های ونیز ایتالیا دیده شده که احتمالا این موضوع نیز به علت کاهش رفت و آمد قایق‌های بر روی آب اتفاق افتاده است.

3.jpg

همانطور که جمعیت در سراسر جهان به شکل‌های مختلف برای کاهش شیوع ویروس کرونا در خانه حبس شده‌اند،‌ سفرهای غیرضروری به خارج از شهر و کشور نیز متوقف شده است به همین دلیل مقاصد گردشگری مهم مانند ونیز دیگر به مانند گذشته توریستی در خود نمی‌بیند.

​​​​​​​​ 4.jpg

سخنگوی دفتر شهرداری ونیز ماه گذشته به CNN گفت: در حال حاضر آب‌های کانال‌های و آبراه‌های ونیز بسیار شفاف و زلال شده زیرا ترافیک حرکت قایق‌های در این مکان‌های به شدت کاهش یافته و این امر باعث شده رسوبات و  آلودگی‌های سطح آب ته‌نشین شوند. در گذشته حرکت قایق‌ها بر روی آب باعث حرکت این رسوبات در سطح آب می‌شده است.

 

ثبت عروس‌دریایی در ونیز

این موجود زیبا توسط یک جانورشناس به نام اندریا مانگانی (Andrea Mangoni) هفته گذشته در نزدیکی پل بارتری (Bareteri) با دوربین ثبت شد. این اولین بار نیست که حیات زیر آب در ونیز متروک و بکر دیده می‌شود. کاربران توییتر نیز پیش‌تر از مشاهده تعداد زیادی ماهی و قو در کانال‌های ونیز به دلیل توقف حرکت قایق‌ها صحبت کردند.

5.jpg

در آبراه‌های اطراف ایتالیا نیز موجودات دیگری را ثبت شده از جمله دلفین‌ها در جنوب کشور. در صورتی که قرنطینه ادامه داشته باشد احتمالا حیات وحش چیزهای دیگری برای نمایش به انسان‌ها خواهد داشت.

 

منبع: classicfm 

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی