۹ نکته برای کار موفقیت‌آمیز از خانه در طول قرنطینه ویروس کرونا

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
با ۹ نکته برای کار موفقیت‌آمیز از خانه در طول قرنطینه ویروس کرونا آشنا شویم
11 آذر 1399 12:12
0

​​​​​با گسترش پاندمی ویروس کرونا، زندگی برای مردم سراسر جهان در حال تغییر است. برای بسیاری، این به معنای تغییرات اساسی در نحوه‌ی کار کردن آن‌ها است. با اینحال آن‌هایی که فریلنسر هستند و یا آن‌هایی که به طور مداوم از راه دور کار می‌کنند، ممکن است تاثیر زیادی بر روال روزانه خود نداشته باشند، اما این برای همه صادق نیست. وقتی دفاتر تعطیل می‌شوند و از کارمندان می‌خواهند که در خانه بمانند، میلیون ها نفر برای اولین بار از خانه کار کردن را تجربه می‌کنند.

این کار نیز مانند هر تغییر دیگری که در ابتدا که یک چیز جدیدی است، احساس غم و اندوه با خود همراه می‌آورد. محل کارتان در خانه کجا باید باشد؟ اصلا به خودتان زحمت می‌دهید که لباس بپوشید؟ چطور با همکاران خود ارتباط برقرار می‌کنید؟ اینها دغدغه‌های مهمی هستند.

در مجله مای مدرن مت (mymodernmet) ما عادت داریم از راه دور با کارکنان در سراسر ایالات متحده و اروپا کار کنیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم دور هم جمع شویم و چند نکته مفید در مورد نحوه مدیریت روزهای کاری خود به شما یاد بدهیم، به ویژه برای زمانی که در اداره نیستید و مجبورید از خانه کار کنید.

پانویس مترجم: لست سکند نیز سال‌هاست با کارکنان دورکار بسیاری فعالیت می‌کند و در نتیجه برخی از موارد با دخل و تصرف بیان شده است.

بنابراین آرام باشید. بعد از گفتن نکات خواهید دید که کار کردن در خانه تفاوت زیادی با کار کردن در اداره ندارد. با دنبال کردن توصیه‌ها و ترفند‌های گفته شده از طرف کسانی که تجربه کار از راه دور را دارند، شما هم خیلی زود می‌توانید کارتان را مدیریت کنید. در اینجا ۹ توصیه ساده برای اینکه کار کردن در خانه را به یک روتین تبدیل کنید، آورده شده‌است.

 کار در خانه

 ​​​​​​​​یک برنامه روتین داشته باشید

در ابتدا ممکن است تمایل داشته باشید مدت بیشتری بخوابید و شروع کار را به تعویق بیاندازید. یکی دو روز به خودتان فرصت بدهید و از این زمان ایجاد شده سوءاستفاده کنید تا بتوانید به یک روال عادی برگردید. در نظر داشته باشید شما در تعطیلات نیستید و اگر کارتان را انجام ندهید کاملا مشخص خواهد شد. با این تفکر می‌توانید به یک روال عادی برگردید. زنگ هشدار خود را به طور منظم تنظیم و برنامه عادی صبح خود (مانند آنچه در اداره داشتید) را دنبال کنید.

اگر به خوردن قهوه عادت دارید، شروع روزتان را به درست کردن یک قهوه در آشپزخانه‌تان اختصاص دهید. با ثابت نگه داشتن این شرایط در پایان روز خود را در تقلا نخواهید یافت تا کارها را با تاخیر تحویل دهید یا صبح ابتدا کارهای عقب‌افتاده روز قبل را انجام دهید.

 کار در خانه

 

لباس رسمی بپوشید

بخشی از کاری که باید به روال عادی روزانه شما تبدیل شود، پوشیدن لباس است. اگر پوشیدن لباس رسمی در خانه را انجام نمی‌دهید باید بگوییم این عادت را باید ترک کنید. شاید لازم نباشد کت و شلوار و کروات خود را بپوشید اما پوشیدن لباس غیر از پیژامه (لباس‌های راحتی) در صبح، حال روحی شما را برای کار آماده می‌کند. لازم نیست حتما در یک فضای خوب و عالی با میز و صندلی آنچنانی قرار بگیرید، همین که احساس کنید دیگر در خانه نیستید کافی است.

 ۹ نکته برای کار موفقیت‌آمیز از خانه در طول قرنطینه ویروس کرونا

 در تخت‌خواب (‏یا روی مبل یا کاناپه)‏ کار نکنید

اگر چه نشستن بر روی مبل‌تان و یا ماندن در تخت‌خواب با لپ‌تاپ‌تان می‌تواند وسوسه کننده باشد، اما در این تله نیفتید. ممکن است این وضعیت به نظر راحت‌تر برسد اما در دراز مدت خود را در وضعیتی خواهید یافت که دائما باید شرایط و وضعیت خود را تغییر دهید و همچنین در این شرایط میزان هوشیاری شما بسیار کم خواهد بود. نگه‌داشتن بهره‌وری بالا به این معنی است که یک محیط اختصاصی برای کارتان در خانه‌تان ایجاد کنید، این مکان بهتر است در یک مکان ساکت، نزدیک یک پنجره و پر نور باشد.

 برنامه ریزی

 

استراحت کنید!

بدون یک دفتر کار (و عوامل مزاحم دیگر) ممکن است در کار غرق شوید و زمان استراحت را فراموش کنید. این موضوع خیلی مهم است که مطمئن شوید در طول روز به خودتان زمان استراحت می‌دهید. در مورد استفاده از تکنیک‌ پرمودور(Pomodoro) فکر کنید، در این تکنیک از شما خواسته می‌شود روزکاری خود را به فواصل ۲۵ الی ۳۰ دقیقه تقسیم کنید و در میان آنها استراحت‌های کوتاه به خود دهید. هدف از اینکار افزایش تمرکز و اجازه دادن به ذهنتان برای ایجاد فرصت تمرکز کردن است، بنابراین استراحت کنید.

اگرچه می‌توانید از هر تایمری استفاده کنید اما برنامه‌های مختلفی نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به یک ریتم درست برسید.

 ۹ نکته برای کار موفقیت‌آمیز از خانه در طول قرنطینه ویروس کرونا

 
فعال بمانید

زمانی که در زمان استراحت هستید، تنها بر روی صندلی خود ننشینید و در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دیگر جستجو نکنید. در این مدت بلند شوید و فعال باشید. این به معنای این می‌باشد که در این زمان کمی نرمش کنید یا در اطراف خانه راه بروید و حتی می‌توانید برخی از کارهای روزمره را انجام دهید. در واقع یکی از مزایای کار کردن از خانه این است که می‌توانید کارهای زیادی در زمان‌های فراغتتان انجام دهید. فرقی هم نمی‌کند چه کاری می‌کنید، می‌توانید در یک جلسه یوگا آنلاین شرکت کنید یا لباس‌هایتان را داخل ماشین بیندازید و حتی می‌توانید غذا درست کنید.

 تکنولوژی

 

استفاده از تکنولوژی

​​​​​​​اینکه در خانه کار می‌کنید به این معنی نیست که تنها هستید. شما می‌توانید با تکنولوژی‌ با همکارانی که همیشه با آنها در ارتباط بودید، ارتباطتان را حفظ کنید. از اسکایپ تا واتساپ تکنولوژی‌های هستند که به شما کمک می‌کنند فرهنگ اداری که داشتید را حفظ کنید. البته برنامه‌های ویدئو کنفراس حتی فیس تایم می‌تواند صحبت کردن رو در رو در مورد مسائل مهم را آسان‌تر کند. از این راه‌ها می‌توانید استفاده کنید تا روابط انسانی خود را حفظ کنید به ویژه اگرتنها زندگی می‌کنید.​​​​​​​​

 ۹ نکته برای کار موفقیت‌آمیز از خانه در طول قرنطینه ویروس کرونا

 

ساکت نشینید

نمی‌توانید سکوت کنید؟ موسیقی، تلویزیون و پادکست‌های می‌توانند بهترین دوستان شما باشند. انتخاب شما بستگی به نوع کاری که انجام می‌دهید دارد و اینکه چقدر می‌توانید با وجود این صداها تمرکز خود را حفظ کنید. برخی افراد روشن بودن تلویزیون در زمان کار کردن را عادی می‌دانند و حتی گاهی برایشان آرام بخش است، در حالی که برخی با موسیقی شاد ترجیح می‌دهند روحیه خود را حفظ کنند. پادکست‌­ها همچنین راه‌های خوبی برای مشغول نگه‌ داشتن ذهن شماست. اگر آنها در طول روزکاری بیش از حد حواستان را پرت می‌کنند، در طول برنامه روتین قبل از شروع کار در صبح به آن‌ها گوش کنید درست مانند کاری که زمان رفتن به شرکت یا اداره انجام می‌دادید.

 ۹ نکته برای کار موفقیت‌آمیز از خانه در طول قرنطینه ویروس کرونا

 

همه سوار یک کشتی هستید

ممکن است در خانه همسر باشید، یا هم‌اتاقی داشته باشید یا فرزندانی که در شرایط ایجاد شده در کنار شما در خانه مانده‌اند. این مدت قرنطینه می‌تواند برای ارتباط با آنها زمان خوبی باشد اما شاید برای کار کردن نیاز به فضای ساکت داشته باشید. ممکن است سخت باشد. برای همین بسیار مهم است که همه افراد خانه بدانند شما در چه ساعتی از روز مشغول کار هستید و در این مدت زمان ساکت باشند.

برای کودکان کوچکتان می‌تواند برنامه متفاوتی داشته باشید و یک برنامه تنظیم کنید که مدتی شما مراقبت از کودکان را به عهده بگیرید و همسرتان کار کند و این فرآیند را دوباره در زمان مشخص برعکس کنید. اگر کودکانتان بزرگ‌تر هستند با آنها صحبت کنید تا کاملا آگاه شوند شما در چه زمانی مشغول کار هستید و نمی‌توانید کارتان را قطع کنید و بخشی از روز را برای بودن با آنها بگذارید. این زمان می‌توان وقت ناهار یا زمان‌های استراحت اختصاصی برای آنها باشد.

 ۹ نکته برای کار موفقیت‌آمیز از خانه در طول قرنطینه ویروس کرونا

 

زمان اتمام کار را مشخص کنید

هر کسی که از خانه کار می‌کند، مشخص کردن زمان اتمام کار را بسیار مهم و بنیادی می‌داند. زمانی که از منزل کار می‌کنید این خطر وجود دارد که مرز بین زندگی کاری و زندگی شخصی بهم بخورد. به همین دلیل بسیار مهم است که ساعاتی از روز را به کار اختصاص دهید و در زمان مشخص کار را تمام کنید. زمانی که به ساعت مشخص رسیدید، لبتاپ را ببندید و از میز کار خود دور شوید. درست همان کاری که همیشه در اداره انجام می‌دادید. مهم نیست چند ساعت وقت آزاد دارید. از وقت آزاد خود استفاده کنید چون اگر اینکار را انجام دهید، صبح روز بعد تمرکز بیشتری خواهید داشت.

 ۹ نکته برای کار موفقیت‌آمیز از خانه در طول قرنطینه ویروس کرونا 

 

منبع: mymodernmet

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی