این غذاهای کلاسیک فرانسوی نباید خورده شوند، باید درک شوند!

4.3
از 3 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
غذاهای عجیب و کلاسیکی که پیش از خوردن باید درک شوند! +تصاویر
12 مرداد 1399 10:00
0

فرانسه در جهان به غذاهایش معروف است و سرآشپزها در سراسر جهان برای الهام‌ گرفتن به آثار کلاسیک فرانسه نگاه می‌کنند. البته این پایان کار تمام غذاهای خوب جهان نیست اما روش فرانسه برای آماده کردن غذا مدت‌هاست که حامل استاندارد غذاهای زیبا است. با این وجود حتی برای دوستداران غذا هم آسان نیست که غذاهای فرانسوی را که با افسانه‌های امروزی مخلوط شده‌اند، نادیده بگیرند.

​​​​​​​​این غذاهایی که در این لیست توسط لست سکند ارائه شده، آثار کلاسیک فرانسوی هستند که شما باید آنها را بشناسید و بار دیگر که فرصت پیدا کردید، تست کنید.

 

راتاتویل

۷ غذاهای کلاسیک فرانسوی که باید سعی کنید غذاهای آن‌ها را درک کنید

یک ظرف با نامی که امروزه در آمریکا بیشتر با عنوان فیلم انیمیشنی با بازی یک موش شناخته می‌شود. راتاتویل (Ratatouille) یک خوراک گیاهی است که با هر مقدار از مواد اولیه انتخابی سرآشپز درست می‌شود. این مواد اولیه می‌تواند شامل گوجه‌فرنگی، پیاز، بادمجان، کدو، سیر و سایر سبزیجات فصلی باشد. دو گروه راتاتویل‌ساز وجود دارد: آن‌هایی که سبزیجات را قبل از اضافه کردن به خوراک می‌پزند و آن‌هایی که سبزیجات را با هم در یک ظرف خوراک می‌پزند. صرف‌نظر از اینکه هر نوع پختی در نهایت منجر به مخلوط سبزیجات و ادویه‌هاست، نحوه سرو اما یکسان است که با نان یا برنج سرو می‌گردد.

​​​​​​اعتقاد بر این است که پیشینه راتاتویل به کشاورزان منطقه پرووانس (Provence) در جنوب فرانسه به ویژه در اطراف نیس در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی برمی‌گردد. نام راتاتویل هیچ ربطی به موش ندارد اما پایان نام غذا touille از touiller فرانسوی می‌آید که به معنی پرتاب است.

 

کوک اوین

​​​۷ غذاهای کلاسیک فرانسوی که باید سعی کنید غذاهای آن‌ها را درک کنید

در ساده‌ترین حالت، کوک اوین (Coq au vin) یک مرغ پخته در نوشیدنی انگور با هویج، قارچ، پیاز، سیر و دیگر سبزیجات است. امروزه در کنار آن سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز سرو می‌شود.

افسانه این غذا به این شکل است که پخت کوک اوین به زمانی بر می‌گردد که ژولیوس سزار (Julius Caesar) ‏فرانسه امروزی‏ را فتح کرد. قبیله‌ای پرنده‌ای را به عنوان نمادی از شجاعت مردم منطقه فرستاد و سزار آن را در نوشیدنی انگور پخت و بازگرداند. این داستان همراه با بسیاری از داستان‌های کهن رومی از اعتبار کمی برخودار هستند. با این حال این یک حقیقت است که کوک‌اوین امروزه در مناطقی مانند بورگونی (Burgundy)، شامپین (Champagne) و دیگر نقاط فرانسه یک غذای کلاسیک به حساب می‌آید.

 

بروگ بورگوینون

​​​​​​​۷ غذاهای کلاسیک فرانسوی که باید سعی کنید غذاهای آن‌ها را درک کنید

بروگ بورگوینون (Bœuf bourguignon) نام خود را از بورگونی (Burgundy) (‏یا بورگونی (Bourgogne) به فرانسه)‏ گرفته ‌است. همانند بسیاری دیگر از غذاهای کلاسیک کشور، شامل گوشت پخته در نوشیدنی انگور است. در این مورد، این غذا از دو محصول معروف بورگونی به دست می‌آید: نوشیدنی انگور و گاو، به ویژه گاو چاروله (Charolais) که از منطقه‌ای کوچک به همین‌ نام تهیه می‌شود. گوشت گاو و نوشیدنی انگور به آهستگی با پیاز، سیر، قارچ و سبزیجات دیگر و همچنین با کمی آرد پخته می‌شوند تا سس آن غلیظ شود. وقتی آماده شد، ظاهر آن درست مانند یک سوپ می‌شود اما باید گفت یک غذای عالی با طعم بی‌نظیر در انتظار شماست.

 

بویلابیسه

۷ غذاهای کلاسیک فرانسوی که باید سعی کنید غذاهای آن‌ها را درک کنید

​​​​​​شما نباید مارسی را بدون امتحان کردن بویلابیسه (Bouillabaisse) ترک کنید. مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه از نظر جمعیت می‌باشد. این سوپ در اصل غذای ماهیگیران بوده که از پخت آرام غذاهای دریایی شامل ماهی، صدف و سخت‌پوستان به همراه ادویه‌‌ها، پیاز، سیر و دیگر سبزیجات تهیه می‌شد. تمام مواد اولیه در یک آب گوشت ماهی پر عطر و طعم سرو می‌شد.

امروزه این ترکیب از مواد اولیه برای ماهیگیران بسیار دور از دسترس است. بویلابیسه در حال حاضر یک سبک غذایی کلاسیک در آشپزی فرانسه می‌باشد و در بسیاری از مناطق فرانسه به ویژه سواحل مدیترانه استفاده می‌شود. هر رستوران این شیوه را با کمی تفاوت انجام می‌دهد اما به دلیل طیف گسترده‌ای از غذاهای دریایی، این غذا جزو غذاهای ارزان نیست. با این حال ارزش هر یورویی که بابت آن پرداخت می‌کنید را دارد.

 

مولس مارینیرس

۷ غذاهای کلاسیک فرانسوی که باید سعی کنید غذاهای آن‌ها را درک کنید

یک کاسه ساده از صدف به همراه نوشیدنی انگور، کره، آویشن و دیگر گیاهان خشک و سس که نباید وجود آن را در این غذا نادیده گرفت. مولس مارینیرس (Moules marinières) یک غذای سریع و ارزان است که به طور معمول در یک ظرف با کیفیت بالا طبخ می‌شود. سیب‌زمینی سرخ شده را هم کنار غذا داشته باشید.

​​​​​​​

بودین نویر

​​​​​۷ غذاهای کلاسیک فرانسوی که باید سعی کنید غذاهای آن‌ها را درک کنید

سوسیس خون در فرانسه مانند بسیاری از مناطق دیگر اروپا محبوب است. اعتقاد بر این است که بودین نویر(Boudin noir) از جنوب فرانسه آمده ‌است و معمولا با خون خوک، گوشت خوک، پیاز و ادویه درست می‌شود (‏گرچه دستور العمل‌های دقیق به قصاب بستگی دارد که آن را تهیه می‌کند)‏. برای سرو، گوشت اصلی در کنار نان که به سادگی برش داده شده یا سیب‌زمینی سرخ‌ شده، در یک بشقاب قرار داده می‌شود. سیب یکی دیگر از موارد رایج است که به همراه این غذا سرو می‌گردد.

 

 کونل

​​​​​۷ غذاهای کلاسیک فرانسوی که باید سعی کنید غذاهای آن‌ها را درک کنید

کونل (Quenelles) شبیه به توپ ماهی است. آن‌ها را می توان در مناطق مختلف فرانسه یافت اما شاید مشهورترین آن‌ها در لیون (Lyon) باشند. پایک (Pike) رایج‌ترین نوع ماهی مورد استفاده است که تکه تکه یا خورد می‌شود و با تخم‌مرغ، خامه و ادویه‌ها پوشانده می‌شود و در انتها در آرد غلتاندن می‌شود. تمام مواد طعم‌دار شده و سپس در سس خامه می‌پزند. در حالی که کونل هنوز به اندازه دیگر غذاهای کلاسیک فرانسه به سطح بین‌المللی نرسیده اما اهمیت این در فرانسه به ویژه لیون ارزش امتحان کردنش را نشان می‌دهد.

 

منبع: matadornetwork

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی