اگر مجبور به سفر شدید، چگونه این کار را مسئولانه انجام دهید؟

5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اگر مجبور به سفر شدید، چگونه این کار را مسئولانه انجام دهید؟
26 مرداد 1399 10:00
0

در دنیای امروز ممکن است سفر یک فکر ترسناک باشد، اما راه‌هایی مثل رعایت پروتکل های سفر برای اطمینان از سطح ایمنی وجود دارد. بدون انکار، امروزه سفر به دلیل بیماری همه‌گیر ویروس کرونا کمی نامطمئن است. درحالی‌که خطوط هوایی روش جدیدی را برای افزایش اقدامات ایمنی اتخاذ کرده‌اند، برخی از مردم هنوز هم سؤال می‌کنند که آیا چیز به‌ظاهر ساده‌ای مانند بیرون از خانه غذا خوردن، بی‌خطر است. مشکل این است که وضعیت همه‌گیری این بیماری در سراسر جهان در حال نوسان است و در پاسخ به این شرایط، همه شهرستان‌ها، شهرها، ایالت‌ها و کشورها مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و قوانین مختلف را دنبال می‌کنند.

این مسئله سفر را سخت‌تر می‌کند و بدون داشتن یک نقشه تعیین نقاط کانونی بیماری و نیز دستورالعمل‌های قرنطینه، تقریباً غیرممکن است که بدانید چه چیزی بی‌خطر است و چه چیزی نیست. خوشبختانه، اقدامات مفیدی وجود دارد که مسافران هنگام برنامه‌ریزی سفر و رزرو برای تعطیلات می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اگرچه هیچ‌چیز 100 درصد نیست، اما این قوانین انگشت‌شمار و اقدامات ساده می‌توانند به مسافران کمک کنند تا به هنگام عبور از مرزهای ایالتی و سوارشدن هواپیماها آسودگی خاطر داشته باشند.

 

محدودیت و ممنوعیت سفر را بررسی کنید

01.jpg

هر سفر برنامه‌ریزی‌شده باید با ساده‌ترین اقدامات آغاز شود، وب‌سایت مقصد را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ‌گونه ممنوعیت و محدودیتی درزمینهٔ سفر وجود ندارد. برخی از کشورها مرزهای خود را به روی ایالات ‌متحده بسته‌اند، درحالی‌که برخی دیگر اجازه مسافرت مجدد با رعایت کامل پروتکل‌ها را می‌دهند.

درحالی‌که مرزهای کانادا برای سفرهای غیرضروری به ایالات‌متحده بسته شده است، برخی ایالت‌ها وجود دارند که به‌ندرت اجازه مسافرت را به آن‌ها می‌دهند. بااین‌حال، هر مکان دستورالعمل‌های خاص خود را دارد و دانستن این موضوع می‌تواند تا جایی که ایمنی پیش می‌رود، دنیای متفاوتی ایجاد کند.

 

از قبل آزمایش دهید و دو هفته قبل آماده شوید

02.jpg

یک ‌قدم مفید که مسافران می‌توانند برای داشتن امنیت بیشتر بردارند، آزمایش است. حتی کسانی که هیچ علامتی ندارند هم می‌توانند در بسیاری از مکان‌ها به‌منظور دریافت تأییدیه سلامت، رایگان آزمایش دهند. اثبات این امر می‌تواند در هنگام اقامت و همچنین خرید بلیط هواپیما به شما کمک کند.

برای کسانی که می‌خواهند به تعطیلات بروند، دو هفته قبل از تاریخ تعطیلات آماده‌سازی خود را شروع کنند. از فعالیت‌های پرخطر و تعامل نزدیک خودداری کنند و فاصله اجتماعی سالم یک و نیم متری را از دیگران حفظ کنند. اجتناب از رفتن به مکان‌های شلوغ و مراکز تفریحی دو هفته قبل از سفر می‌تواند این اطمینان را دهد که یک مسافر از سلامتی خوبی برخوردار است و درزمینهٔ پیگیری افراد ناقل احتمالی کمک می‌کند.

 

ماسک صورت و محلول ضدعفونی‌کننده دست به همراه داشته باشید و اقدامات ایمنی را انجام دهید.

03.jpg

وقتی شک دارید، ماسک بزنید! از هم‌اکنون، در 41 ایالت مردم برای حضور در عموم و هنگامی‌که رعایت فاصله اجتماعی امکان‌پذیر نیست باید ماسک بزنند. بسیاری از کشورها از این قاعده پیروی می‌کنند و احتمالاً کسی بدون ماسک اجازه ورود به هواپیما را ندارد. همیشه در شرایطی که نمی‌توان  فوراً ماسک را شستشو داد یک یا دو عدد ماسک اضافی به همراه داشته باشید.

به همراه داشتن محلول ضدعفونی‌کننده دست نیز بسیار مهم است، به‌خصوص هنگام عبور از فرودگاه‌ها و برخورد با سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی. هنگام حضور در فرودگاه‌ها حتماً فاصله ایمن را از دیگران حفظ کنید و در مورد صندلی‌های هواپیما و همچنین پروتکل‌های مربوط به محل اقامت سؤال کنید – برای مثال هتل مرییات (Marriott) میهمانان خود را موظف به پوشیدن ماسک کرده است، بنابراین همیشه خوب است که از قبل برنامه هتل را بدانید.

 

در صورت لزوم قرنطینه شوید.

04.jpg

یکی از نگرانی‌های مسافران قرنطینه دو هفته‌ای است. درحالی‌که بعضی جاها باز هستند و به بازدیدکنندگان اجازه ورود می‌دهند، ممکن است آن‌ها به یک دوره قرنطینه دوهفته‌ای در هتل یا جایی که مسافران در آن اقامت دارند نیاز داشته باشند. بااینکه این امر برای بعضی از افراد ناراحت‌کننده است اما به‌احتمال‌زیاد به‌ این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد - بعضی از مکان‌ها به حداقل یک هفته قرنطینه نیاز دارند، پس قبل از رزرو هر چیزی این مورد را بررسی کنید.

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.