این نقشه نشان می‌دهد که شهر شما همچنان روی زمین در حال جابجایی است!

4
از 17 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
نقشه ای که نشان می دهد شهر شما همچنان روی زمین در حال جابجایی است! +تصاویر
31 شهریور 1399 10:00
2

یک نقشه تعاملی جدید به همه این امکان را می‌دهد تا بتوانند مکان کنونی خانه خود را  طی تاریخچه چند میلیون سالی زمین ردگیری نمایند. استفاده از این نقشه در سایتی با نام "زمین قدیمی" بسیار آسان است. کاربران مکان انتخابی خود را در نقشه پین می‌کنند، و سپس با انتخاب دوره زمانی حتی تا 750 میلیون سال قبل می‌توانند نحوه جابجایی مکان مورد نظر، ترکیب و جدا شدن قاره‌ها را مشخص کنند.

NYC-90-million-years-ago.jpg

علاوه بر این کاربران می‌توانند تغییرات میلیون‌ها سال پیش زمین را هم مشاهده کنند. این زمین سه‌بعدی مانند گوگل ارث است، و می‌توان همه‌ چیز را به‌صورت کامل در آن مشاهده کرد. کاربران حتی می‌توانند ابرهای روی سطح زمین را هم کنار بزنند تا نمای بهتری از مکان مورد نظر داشته باشند.

این نقشه نشان می‌دهد که چگونه شهر محل زندگی‌تان طی میلیون‌ها سال روی زمین جابجا شده است

این برنامه که بسیار برای دانش آموزان و معلمان مفید است، اجازه یافتن نقاط تاریخی را هم برای کاربران فراهم می‌کند. مثلاً اولین گیاهان 430 میلیون سال قبل و در دوره نقره در زمین پدیدار شدند. در این دوره انقراض دسته‌جمعی بی ‌مهرگان دریایی را تهدید می‌کرد. سپس 120 میلیون سال بعد، اولین گل‌ها در زمین پدیدار شدند اما نه در همه بخش‌های آمریکای امروزی. ایالت فلوریدا و ساحل گلف تا حدود 35 میلیون سال پیش هنوز زیر آب بودند.

این نقشه نشان می‌دهد که چگونه شهر محل زندگی‌تان طی میلیون‌ها سال روی زمین جابجا شده است

نقشه‌های مربوط به پراکندگی زمین و دریاها توسط زمین‌شناس کریستوفر اسکاتز تهیه شد. سپس لان وبستر به‌عنوان دانشمندی کامپیوتر و دیرین‌شناس این نقشه‌ها را با استفاده از برنامه Gplates تصویرسازی کرد. او گفت" این نقشه‌ها نشان می‌دهند که محیط ما پویا بوده و مدام در حال تغییر است. تاریخچه زمین بسیار بیشتر از تصور ماست و شکل قرارگیری قاره‌ها و دریاها به‌صورت تصادفی و طی زمان شکل‌گرفته است. شکل زمین در آینده کاملاً تغییر خواهد کرد.

کاربران می‌توانند از 750 میلیون سال پیش به‌راحتی وقایع را ردگیری کرده  و به‌راحتی به هر نقطه‌ای که می‌خواهند سرک بکشند!

 

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.