جزیره وایت، جایی که شب ها همه چیز در آن تکان می خورد!

3.5
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در این جزیره همه چیز به طرز عجیبی در شب تکان می خورد! +تصاویر
04 مهر 1399 07:00
0

جزیره وایت به دلیل زیبایی و به دلیل اینکه در انگلستان بسیار مورد بازدید قرارگرفته، مشهور است، اما نه به دلایلی که ممکن است بسیاری به آن فکر کنند. علاقه به طالع بینی و افسون در این منطقه باعث شد تا در دهه 1970 موردتوجه قرار بگیرد و از آن زمان به بعد این مکان مقصد همه ‌کسانی است که مجذوب اتفاقاتی هستند که در شب رخ می‌دهد.

این جزیره لقب جزیره شبح را از کسانی گرفته است که شب های وحشتناک آن را تجربه کرده‌اند و هاله‌ی عجیب آن را دیده‌اند، هاله‌ای که در نور روز دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد این هاله در واقع یک صخره خیره‌کننده باشد که توسط اقیانوس در بریتانیا احاطه ‌شده است، اما هنگامی‌که حفاری آغاز شد، احتمال اینکه تاریخ تاریک‌تری نیز کشف شود را بالا برد.

جزیره وایت محل زندگی بسیاری از افراد است و  اعتقاد آن‌ها بر این است که افسانه‌هایی وجود دارد که گواه مشاهده‌ها، احساسات و اصوات وهم‌آور موجود در جزیره است.

درحالی‌که برخی معتقدند این‌ها فقط داستان هستند و دیگران معتقدند به خاطر همین قصه‌ها است که ارواح موقعیت‌های خاصی را انتخاب کرده و تا سال‌های آینده نیز این کار را ادامه خواهند داد. اینکه این گفته‌ها صحت داشته باشند یا خیر بستگی به عقیده بازدیدکننده‌ها دارد، اما نمی‌توان انکار کرد که Isle of Wight احتمالاً بهترین مکان در تمام انگلستان است، به خصوص کسانی که به مکان‌های عجیب و ترسناک علاقه دارند!

 

شبح فانوس دریای سنت کاترین

فانوس دریایی سنت کاترین یکی از فانوس‌های دریایی است که ظاهراً خالی از سکنه است، اما این فانوس دریایی قطعاً باعث افزایش بازدیدکنندگان می‌شود.

عکاسان از گوشه و کنار دنیا برای دیدن نیم‌نگاهی به آسمان شب و خالی از چراغ و تماشای طوفان‌های ترسناک بر فراز دریا به این منطقه می‌آیند، اما این ساختمان بیش از یک سکوی مشاهده است. تاریخچه این فانوس دریایی به زمان جنگ جهانی دوم برمی‌گردد زمانی که سه نفر از مأموران دریایی در حمله دشمن کشته شدند و بنای یادبودی در محوطه فانوس دریایی برای آن‌ها ساخته شد.

اعتقاد بر این است که ارواح افرادی که با این تاریخ همراه هستند هنوز در محوطه فانوس دریایی راه می‌روند و دلیل بسیاری از صداهای غیرقابل توضیح و همچنین موارد گمشده در این منطقه هستند. مردم همچنین ظاهر وحشتناک حیوانات را نیز گزارش کرده‌اند، چیزهای زیادی که به‌طورمعمول در این منطقه و در اطراف فانوس دریایی دورافتاده دیده می‌شود عجیب‌وغریب هستند.

 

تاریخچه باغ گیاه‌شناسی Ventnor

باور اینکه از بیرون (و حتی داخل) این مکان به این زیبایی می‌تواند خانه ارواح باشد دشوار است، چه برسد به تاریخ خیره‌کننده این باغ گیاه‌شناسی. بااین‌حال باغ گیاه‌شناسی Ventnor درواقع بهترین مکان در جزیره وایت است. مکانی که اکنون باغ گیاه‌شناسی در آن قرار دارد زمانی مکان بیمارستان ملی قدیمی سلطنتی بوده و بیماران برای بیماری سل در این بیمارستان تحت درمان قرار می‌گرفتند.

جزیره وایت، جایی که شب ها همه چیز در آن تکان می خورد!

 این ساختمان در سال 1969 تخریب‌شده است اما به گفته کسانی که شاهد حوادث ماورا الطبیعه در این منطقه بوده‌اند، روح بیماران هنوز در این منطقه پرسه می‌زند.

مردم گزارش کرده‌اند که از بیماران سابق گرفته تا کارکنان بیمارستان قدیمی روح همه آن‌ها را مشاهده کرده‌اند و این می‌تواند به این دلیل باشد که بخشی از بیمارستان و تونل پسماند مربوط به دوران ویکتوریا هنوز باقی‌ مانده است. بااین‌حال، تاریخ باغ‌ها تأیید شده‌اند و هرساله رویداد پیاده‌روی شبح هالووین را در آنجا برگزار می‌کنند.

 

اسرار خانه Knighton Gorges

داستان‌هایی که در اطراف خانه  Knighton Gorges وجود دارد به سال 1202 برمی‌گردد، زمانی که گفته می‌شود سر هیو دو مورویل پس ‌ازا ینکه یکی از چهار عامل قتل اسقف اعظم کنتربری، توماس بکت را کشت به این خانه فرار کرد. گفته می‌شود از آن زمان به بعد  هرکسی که در این خانه سکونت داشته یا مالک آن بوده با انواع بدشانسی روبه‌رو می‌شده است.

این موضوع برای مدتی ادامه داشت تا اینکه جورج موریس، که آخرین مالک شناخته‌ شده این خانه بود، تصمیم گرفت طی یک حرکت کاملاً افراطی و برای جلوگیری از ادامه وحشت در این خانه، آن را خراب کند.

جزیره وایت، جایی که شب ها همه چیز در آن تکان می خورد!

 این خانه در سال 1821 ویران شد و بنا به گفته  Red Funnel, ، ازآنجاکه دخترش اصرار داشت در این خانه ازدواج کند، بخشی از این تخریب به‌عنوان عمل کینه‌توزانه انجام شد. روحانیون، برخلاف خواسته پدرش اقدام به تخریب ساختمان کردند و به دلیل مخالفت دخترش مالکیت این خانه از او صلب شد.

منظور ما از این حرف چیست؟ ظاهراً هر شب سال نو یک مهمانی برگزار می‌شد و به گفته شکارچیان ارواح که ادعا می‌کنند شاهد آن بوده‌اند، باوجوداینکه زمین بایر بوده هم تصاویر و‌ صداهای مهمانی ازآنجا به گوش می‌رسیده.

برخی حتی ادعا کرده‌اند که خانه را که چراغ روشنش از پنجره دیده می‌شود همراه با ملودی وهم‌انگیز و چراغ‌های درخشان می‌بینند. این زمین شخصی و خصوصی است  بنابراین در مورد رفتن به آنجا و  دیدن اشباح فکری به سرتان نزند، چون امکان ندارد!

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.