زیباترین شهرهای کوچک جهان که حیرت زده تان می کنند!

5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
زیباترین شهرهای کوچک جهان! +تصاویر
05 مهر 1399 10:00
0

اصولا همیشه شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک مورد توجه گردشگران بوده‌اند. اما بد نیست بدانیم که شهرهای کوچک زیبای بسیاری نیز هستند که دست کمی از شهرهای بزرگ نداشته و می‌توانند به یکی از خاطره‌انگیزترین مقاصد گردشگران تبدیل شوند! درست است که فعلا درگیر بیماری همه گیر کووید - 19 هستیم، اما می‌توانیم باز هم با زیبایی‌های جهان آشنا شویم و روزی که دیگر از این بیماری عجیب خبری نبود، برنامه‌ی سفر به این نقاط رویایی را بچینیم، نه؟ پس این شما و این هم زیباترین شهرهای کوچک جهان! ما تعدادی از آن‌ها را برای شما انتخاب کرده‌ایم! باقی آن‌ها را نیز شما به ما معرفی کنید! 

همراهمان باشید:

کلمار، فرانسه

این شهر عجیب‌وغریب در منطقه آلزاس فرانسه به دلیل رنگارنگ بودن ، خانه‌های چوبی و خیابان‌های سنگفرش شده‌اش معروف است . کلیسای جامع سنت مارتین، که قدمت آن به 1235 سال قبل برمی‌گردد  و موزه تاریخی  Unterlinden از مکان‌هایی هستند که باید از آن‌ها بازدید کنید.

بیبوری، انگلیس

بیبوری در دهکده‌ای کوچک در  Gloucestershire و در تپه‌های جنوب غربی انگلیس، در کرانه رود Coln قرار گرفته است Rack Isle . یک‌خانه باتلاقی است و انبوهی از پرندگان وحشی، یک ردیف از کلبه‌های زیبا در این منطقه قرار دارند.

 گورمه، ترکیه

این شهر عجیب‌وغریب به نظر شبیه افسانه‌ها است. بهترین راه برای ورود به گورمه از آسمان است - با یک بالون هوای گرم می‌توانید به این منطقه پرواز کنید و غارهای پرپیچ‌وخم و  "دودکش‌های پریان " که از بالا نمایی فوق‌العاده دارند را ببینید.

مورو د سائوپائولو، برزیل

زندگی در مورو د سائوپائولو، روستایی رمانتیک در جزیره  Tinharé با سرعت آرام‌تری پیش می‌رود. در این منطقه ماشین وجود ندارد و می‌توانید روزهای خود را در سواحل پوشیده شده با  درخت خرما بگذرانید و از آب‌های کم‌عمق و آرام آن لذت ببرید.

 اسوویرا، مراکش

اسوویرا یک جایگزین خوب برای جاده‌های غبارآلود است و سوغات هزارتوی مراکش به‌حساب می‌آید. می‌توان قایق‌های آبی‌رنگ را روی موج‌های دریا مشاهده کرد، در خیابان‌های پرپیچ‌وخم آن گشت بزنید و مطمئن شوید تمام جذابیت‌های آن را تجربه کرده‌اید.

 لونبورگ، نوا اسکوشیاپ

لونبورگ یک شهر بندری زیبا است و تاریخ قابل ‌توجهی دارد. می‌توانید درمورد تاریخ پرفراز و نشیب دریایی این منطقه از موزه معروف شیلات اطلاعات کسب کنید، سپس قبل از اینکه یکی از رستوران‌های خانوادگی را تجربه کنید، از خانه‌های خوش آب و رنگ منطقه بازدید کنید.

شیراکاوا برو، ژاپن

شیراکاوا بیشتر به خاطر سبک معماری گوشو زوکوری مشهور است و مشخصه آن سقف‌های شیب‌دار است. این دهکده کوچک کوهستانی که هنوز مورد هجوم گردشگران قرار نگرفته است، برای زندگی روستایی ژاپن بی‌نظیر است.

کامدن، ماین، ایالات‌متحده آمریکا

اگرچه در بهترین حالت این منطقه زیر سایه شاخ و برگ‌های گیاهان پاییزی قرار دارد اما شهر ساحلی کامدن در تمام طول سال نیز زیبا به نظر می‌رسد. از مناظر بندرگاه خیره‌کننده بازدید کنید و یا با پیاده‌روی در پارک ایالتی Camden Hills از مناظر نیوانگلند نیز لذت ببرید.

لوانگ پرابنگ، لائوس

لوانگ پرابنگ در محل تلاقی رودخانه‌های مکونگ و نام خان در شمال لائوس قرارگرفته است. به لطف فرهنگ غنی و تاریخ، صومعه‌های مختلف و زیبایی‌های طبیعی حیرت‌انگیز آن، باعث شده تا یک مکان جذاب به ‌حساب بیاید. همچنین دارای سبک‌های متفاوت معماری است. معبدهای سنگی مجلل در کنار خانه‌های چوبی ساده و بناهای تزئین شده قرار گرفته‌اند.

بلد، اسلوانی

شهر دیدنی بلد باوجود کوچک بودن، یکی از محبوب‌ترین تفریحگاه‌های اسلوونی است. این مکان در کوه‌های آلپ جولیان قرار دارد و شامل قلعه و موزه قرون‌وسطایی است، درحالی‌که کلیسای جذاب این شهر در میان یک جزیره و دریاچه شیشه‌ای بلد شناور است.

منالی، هند

این شهر کوچک در هند آدرنالین خون شمارا بالا می‌برد. این مکان جذاب با بیش از 6000 فوت (1830 متر) مساحت در هیمالیا، بر روی رودخانه متزلزل  Beas قرار دارد، منالی پناهگاه کوهنوردان، و اسکی‌بازان است.

بندر فیری، استرالیا

دهکده ماهیگیری دوست‌داشتنی در امتداد جاده Great Ocean قرار دارد. بندر فیری میزبان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های موسیقی کشور است: جشنواره مردمی فیری. اگر برای این رویداد فرهنگی نمی‌توانید در این منطقه حضور پیدا کنید، نگران نباشید! شما می‌توانید در بسیاری از فروشگاه‌های عتیقه‌جات گشت بزنید و غرق میراث دریایی این منطقه شوید.

تلوراید، کلرادو

تلوراید در کوه‌های راکی قرار دارد. این منطقه در دره قرارگرفته و دارای یک مکان باورنکردنی است و همچنین تعدادی گالری هنری جالب نیز در این منطقه قرار دارد. ارزش دارد که بازدید خود را با جشنواره جهانی تلوراید آغاز کنید.

پیکتون، نیوزیلند

این شهر بندری جذاب بهترین مکان برای گشت‌وگذار در دره‌های غرق‌ شده منطقه Marlborough Sounds است. زندگی در این منطقه دریایی جذاب است. منطقه پیکتون شامل تپه‌های سرسبز است. خود شهر نیز مناظر بسیار زیبایی دارد. در ساحل ماسه‌ای آن استراحت کنید و حتماً یکی از رستوران‌های غذاهای دریایی تازه آن را امتحان کنید.

 سیتکا، آلاسکا

جنگل‌های صنوبر این شهر ساحلی را احاطه کرده‌اند و کوه باشکوه Edgecumbe در پشت این منطقه قرار دارد و هیبت بیشتری به این منطقه بخشیده است. این شهر همچنین دارای میراث جذاب روسیه است و کلیسای جامع سنت مایکل، یک کلیسای ارتدکس روسی است در مرکز شهر سیتکا قرار دارد.

Portree، جزیره اسکای، اسکاتلند

Portree پر جنب‌وجوش، قلب جزیره اسکای است. هنگامی‌که در حال بازدید از این منطقه و بندر زیبا با خانه‌های چندرنگش هستید، آن را تحسین خواهید کرد و در پوست سنتی شهر نیز غرق خواهید شد. بیشتر به مناطق کوهستانی بروید و سواحل ناهموار، قله‌های دندانه‌دار و حیوانات وحشی فراوان این جزیره عالی را کشف کنید.

ژوژوانگ، چین

این شهر با نام مستعار "ونیز چین" شناخته ‌شده و به خاطر کانال‌هایش مشهور است. سواری در گوندولا بهترین راه برای دیدن پل‌های سنگی زیبا و خانه‌های سفیدرنگ این منطقه است که در شب زیباتر نیز دیده می‌شوند.

راین، لوفوتن، نروژ

راین، یکی از جزایر رویایی لوفوتن است و کابین‌های ماهیگیران روستایی در حاشیه آب قرار دارند. فعالیت‌های این منطقه شامل پیاده‌روی در قله  Reinebriggen - البته نه برای مبتدیان - یا با کایاک به دریاچه پر زرق‌ و برق آن رفتن است. اگر خوش‌شانس باشید حتی ممکن است شفق شمالی را نیز ببینید.

ترینیداد، کوبا

قلب این شهر آرام در کوبا Plaza Mayor  است و شامل موزه تاریخی شهر و منطقه ایگلسیا کنوانتو دو سانفرانسیسکو است. در خیابان‌های سنگفرش شده آن گشت‌وگذار کنید، معماری استعماری شهر را ببینید و جذابیت اسپانیای قدیمی را تجربه کنید.

 هالستات، اتریش

جای تعجب ندارد که هالستات، با چشم‌اندازهای کوهستانی‌اش نفس‌گیر شده است، چراکه خانه‌های صورتی و زرد محیط اطراف دریاچه را پوشانده‌اند و به‌عنوان زیباترین شهر اتریش شناخته می‌شود. گشت‌وگذار در معادن نمک باستانی آن نیز ارزش گشت و گذار را دارد.

هلند

هلند با خانه‌هایی که از چوب ساخته ‌شده زیبایی خاصی دارد مانند خیابان‌های پین که  جاذبه این شهر کوچک هستند. در بهار، مردم محلی میراث هلندی شهر را جشن می‌گیرند. میلیون‌ها گل لاله در خیابان‌های شهر کاشته می‌شوند  و ساکنان برای اجرای رقص‌های سنتی دورهم جمع می‌شوند.

مانارولا، ایتالیا

مانارولا یکی از محبوب‌ترین شهرهای Cinque Terre در ایتالیا است. ساختمان‌های درخشان آن در یک تنگه شیب‌دار و در امتداد یک خط ساحلی چشمگیر قرار دارند.

 

منبع: dk.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.