کتابخانه صوتی اصوات جنگل و شگفتی هایی که در بر دارد!

5
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
با ورود به این کتابخانه قدم به دنیای عجیبی خواهید گذاشت! +تصاویر
14 مهر 1399 10:00
0

آرشیو صوتی رایگان اصوات جنگل (Sounds of the Forest) یک نقشه صوتی تعاملی است که صدای جنگل‌های سراسر جهان را نگهداری می‌کند. این کتابخانه کدباز (نرم‌افزارهای اوپن سورس (Open Source) و یا منبع باز با امکان دسترسی به کدهای برنامه ارائه می‌شوند و این امکان را به برنامه نویسان می‌دهند تا با تغییرات خاص نرم‌افزار را شخصی‌سازی کرده و امکانات دلخواه را به نرم‌افزار اضافه کنند و درواقع نرم‌افزار را به‌صورت دلخواه توسعه دهند.) صدای طبیعت، توسط فستیوال چوب (Timber Festival) - یک تجلیل سالانه از جنگل‌ها و درختان در انگلستان - اداره می‌شود. وقتی جشنواره حضوری به دلیل بیماری کووید - 19 لغو ‌شد، فستیوال چوب تصمیم گرفت با استفاده از قدرت صدا، دوستداران طبیعت را دور هم جمع کند.

کتابخانه صوتی اصوات جنگل و شگفتی هایی که در بر دارد!

صدای جنگل نشان می‌دهد که چگونه اکوسیستم‌ها می‌توانند صداهای عجیب‌وغریب متمایزی را تولید کنند. صداهای ضبط‌ شده به ‌وسیله مکان آن‌ها تمیز داده می‌شوند؛ و برخی از آن‌ها شامل صدای پرندگان و حشرات نیز می‌باشند. یک‌صدای ضبط‌ شده در جنگل روتا (در جزیره روتا, جزایر ماریانا شمالی), شامل صدای پرندگان کلاغ ماریانا, دم‌بادبزنی حنایی, سار میکرونزی, مرغ وحشی و بوجانگای سیاه می‌باشد که توسط آندریا کرونر در سحرگاه ثبت‌ شده است. در جنگل‌های زیست‌بوم پارک ملی بنف، کانادا، شرکت‌کننده لوبا دی صدای یک شاهین دم‌سرخ را ضبط کرده است. صدای ضبط‌شده به همراه یک داستان کوتاه می‌تواند الهام‌بخش‌تر باشد؛ در این داستان شرکت‌کننده بیان می‌کند که پر ظریفی از شاهین دم‌سرخ را پیدا کرده است. این صداهای ضبط‌ شده جنگلی نشان‌دهنده اشتراک‌گذاری اصوات و خاطرات است.

آرشیو بین‌المللی شامل موارد ضبط‌ شده طبیعت از همه قاره‌ها به‌جز قطب جنوب است. در نقشه وب‌سایت، جنگل‌های انگلیس و اروپای غربی پر از صداهای ارسالی توسط کاربران هستند. جنگل‌های دیگر مانند آمازون داری تعداد کمتری صدای ضبط‌ شده هستند یا اصلاً صدای ضبط ‌شده‌ای برایشان وجود ندارد. برای گسترش بیشتر مجموعه، مردم در سراسر جهان تشویق می‌شوند تا صداهای ضبط‌ شده جنگل‌های خود را ثبت و ارسال کنند. فستیوال چوب برای جشن 2021 خود در جنگل ملی می‌نویسد: "هنرمندان منتخب به صداهای جمع شده پاسخ می‌دهند و موسیقی، صدا، آثار هنری یا چیزهای باورنکردنی دیگری ایجاد می‌کنند." این فستیوال قصد دارد جشن حضوری آن‌ها را در تاریخ 2-4 ژوئیه 2021 برگزار کند.

کتابخانه صوتی اصوات جنگل و شگفتی هایی که در بر دارد!

برای کسانی که دلتنگ دنیای طبیعی هستند، یا به دنبال آرامش با صدای طبیعت می‌باشند، اصوات جنگل فستیوال چوب بهترین گزینه دیجیتالی است. آرشیو صوتی رایگان اصوات جنگل یک نقشه صوتی تعاملی است که صدای جنگل‌های سراسر جهان را نگهداری می‌کند.

برخی از صداهای ضبط‌شده شامل داستان‌ها یا یادداشت‌های مربوط به حیات‌وحش جنگل می‌باشند. فستیوال چوب قصد دارد در جولای 2021 به‌صورت حضوری جشن بگیرد. در این جشنواره، هنرمندان در پاسخ به صداها، کارهای خلاقانه ارائه خواهند داد.

 

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.