ماه آبی کمیاب در هالووین در سراسر جهان دیده خواهد شد!

5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این ماه آبی کمیاب در سراسر جهان دیده خواهد شد! +تصاویر
15 مهر 1399 10:00
0

دوستداران نجوم برای هالووین از تفریحات ویژه‌ای برخوردار هستند. یکی از تفریحاتی که چند سال یکبار رخ می‌دهد، دیدن ماه آبی (Blue Moon) کمیاب در آسمان است. ماه آبی کمیاب و نادر که از آن در این مطلب از لست سکند، صحبت می‌کنیم برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ در آسمان تمامی نقاط جهان مشاهده شد. بسیاری از دوستداران نجوم امیدی برای دیدن این ماه آبی کمیاب ندارند. اما پیشنهاد می‌کنیم امید خود را از دست ندهید و کمی صبر کنید. قبل از توضیح باید عنوان کنیم که ماه آبی هیچ ارتباطی به رنگ آبی ماه ندارد، در واقع در ظاهر شبیه همان ماه کامل می‌باشد.

ماه آبی کمیاب در هالووین در سراسر جهان دیده خواهد شد.

 

انواع ماه آبی

دو نوع ماه آبی وجود دارد. اولین ماه آبی به ماه کامل در هر ماه تقویم اشاره دارد (نکته مترجم: منظور متن ماه شب چهاردهم ماه‌های قمری می‌باشد). به این ماه آبی، ماه آبی ماهانه می‌گویند. نوع دیگر ماه آبی فصلی است که سومین ماه از چهار ماه کامل در طول یک فصل می‌باشد. اما گاهی اوقات یک ماه آبی هم ماهانه است و هم فصلی، که بسیار نادر می‌باشد (نکته مترجم: ماه آبی در واقع به پدیده‌ای اطلاق می‌شود که یک ماه کامل اضافی در یک دوره مشخص ظاهر می‌شود. در واقع به‌جای ایجاد سه قرص کامل ماه در یک فصل این پدیده، چهار بار رخ دهد که سومین بار آن، «ماه آبی» نامیده می‌شود). در واقع این اتفاق تا سال ۲۰۴۸ تکرار نخواهد شد.

ماه آبی کمیاب در هالووین در سراسر جهان دیده خواهد شد.

 

ماه آبی هالووین

ماه آبی که جهان در ۳۱ اکتبر آن را شاهد خواهد بود، ماه کامل ماهانه است. این دومین ماه کامل در ماه اکتبر است که بعد از اولین ماه کامل در ۱ اکتبر در آسمان دیده می‌شود. در حالی که آخرین ماه آبی در ۳۱ مارس ۲۰۱۸ دیده شده بود، نسخه امسال حتی نادتر از آن نیز می‌باشد که مدیون دامنه دید آن هست.

 ماه آبی هالویین بدون توجه به جای که زندگی می‌کنید برای شما قابل مشاهده خواهد بود- اتفاقی که تا ۱۹ سال دیگر تکرار نخواهد شد.

ماه آبی کمیاب در هالووین در سراسر جهان دیده خواهد شد.

 

رنگ ماه آبی

ممکن است بعد از اتمام این رویداد، عکس‌های این ماه آبی رنگ را ببینید، اما فریب تصاویر را نخورید. این تصاویر اغلب با فیلترهای فتوشاپ ترکیب شده‌اند. رنگ ماه‌های آبی تفاوتی با ماه کامل عادی ندارد. ماه‌ها گاهی اوقات می‌توانند آبی‌تر باشند که تنها یک دلیل دارد. تغییرات خاصی در شرایط جوی می‌تواند باعث آزاد شدن ذراتی در جو شود که نور قرمز را به محیط پراکنده می‌کند. این رخداد باعث ایجاد رنگ آبی می‌شود. این اتفاق ممکن است بعد از فوران آتشفشان یا آتش‌سوزی رخ دهد.

ماه آبی کمیاب در هالووین در سراسر جهان دیده خواهد شد.

 

منبع: mymodernmet

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی