7 کشور کوچک امّا دیدنی در اروپا

4.6
از 12 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
به کوچک‌ترین کشورهای دنیا خوش آمدید + تصاویر
16 دی 1399 07:00
0

کشورهای کوچکی در اروپا وجود دارند که علی‌رغم وسعت کم، بیشترین دیدنی‎‌ها را در خود جای داده‌اند. در این کشورهای کوچک، تاریخی غنی و مناظر پانورامای شگفت‌آوری خواهید دید. در این مقاله، 7 مورد از کوچک‌ترین کشورهای اروپا را معرفی می‌کنیم. جذابیت این کشورها به‌حدی بالاست که می‌توانید با خیالی آسوده، آنها را مقاصدی برای سفر کوتاه مدت خود قرار بدهید.

1- شهر واتیکان

واتیکان ایالتی مستقل در داخل شهر روم است. این کشور کوچک، مقرّ کلیسای کاتولیک روم بوده و کوچک‌ترین سکونتگاه مستقل جهان از نظر وسعت و جمعیت است. از جاذبه‌های اصلی واتیکان می‌توان به کلیسای سنت پیتر، کلیسای سیستین و مجموعه‌ موزه‌های واتیکان اشاره کرد. درآمد این ایالت، بیشتر از طریق فروش تمبرهای پستی و یادگارهای گردشگری به‌دست می‌آید. دستگاه خودپردازی که در اینجا وجود دارد، تنها خودپرداز در کل جهان است که دستورات معاملاتی خود را به‌زبان لاتین ارائه می‎دهد.

مساحت: 0.44کیلومتر مربع

پایتخت: شهر واتیکان

جمعیت: 825 نفر

واتیکان
کلیسای پاپلی سنت پیتر در واتیکان

 

2- موناکو

موناکو به تفرجگاه زیبایش «بِله-ایپوکیو» شهرت دارد، امّا با بوتیک‌ها، رستوران‌های لوکس و بندرگاهی پر از قایق‌های تفریحی، به یک زمین بازی مجلل برای ثروتمندان و افراد مشهور تبدیل شده است. هوای مدیترانه‌ای و تخفیف‌های مالیاتی بسیار، به محبوبیت آن کمک بیشتری می‌کند. بنابراین، جای تعجب نیست که موناکو کمترین میزان فقر در جهان، بیشترین تعداد میلیونر و میلیاردر در هر پروژه سرمایه‌گذاری و گران‌ترین املاک و مستغلات را دارد.

مساحت: 1.95 کیلومتر مربع

پایتخت: موناکو

جمعیت: 38.682 نفر

موناکو
بندر مونت کارلو

 

3- سَن مارینو

این کشور کوهستانی آرام در شمال مرکزی ایتالیا قرار دارد و به ‌عنوان آرام‌ترین کشور جمهوری‌خواه، همچنین قدیمی‌ترین دولت مستقل جهان و قدیمی‌ترین جمهوری جهان شناخته می‌شود. «سیتا دی سن مارینو» -پایتخت این کشور- به دامنه‌های مونت تیتانوس می‌رسد و بین کوه‌های مرتفع محصور می‌شود. اینجا شهری قدیمی با بافت قرون وسطایی است، خیابان‌هایی سنگ‌فرش شده دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. مهمترین منابع درآمد این کشور، مانند واتیکان، از طریق فروش تمبرهای پستی و سکه‌های یادگاری به‌دست می‌آید که مجموعه‌داران حرفه‌ای، به شدت به آنها علاقمند هستند و تنها برای به‌دست آوردن این سکه‌ها و تمبرها، حاضرند به این کشور آرام سفر کنند.

مساحت: 81 کیلومتر مربع

پایتخت: سیتا دی سن مارینو

جمعیت: 33.785 نفر

سن مارینو
قلعه سن مارینو

 

4- لیختن اشتاین

لیختن اشتاین کشوری در قلب کوه‌های آلپ است که از دو طرف بین سوئیس و اتریش، محصور شده است. اینجا چهارمین ایالت کوچک در اروپاست که کمترین مرز را با دو کشور همسایه دارد و به‌عنوان مقصدی محبوب برای ورزش‌های زمستانی شناخته می‌شود. اگرچه امروز این کشور یک مرکز اقتصادی مهم به‌شمار می‌رود اما پس از جنگ جهانی دوم، فقر گسترده‌ای گریبانگیر لیختن اشتاین شده بود؛ تا جایی که دولت را مجبور کرد برای پرداخت بدهی‌ها، یکی از نقاشی‌های ارزشمند «لئوناردو داوینچی» را به‌ فروش برساند. اما این روزها، تعداد شرکت‌های ثبت شده در این کشور از تعداد شهروندانش هم بیشتر است.

مساحت: 160 کیلومتر مربع

پایتخت: وادوز

جمعیت: 38.378

لیختن اشتاین
قلعه‌ای بر بلندای کوه وادوز، لیختن اشتاین

 

5- مالت

مالت، مجمع‌الجزایر کوچکی در مدیترانه، بین سیسیل و شمال آفریقا است که درمجموع 316 کیلومتر خشکی را شامل می‌شود. در اینجا معابد سنگی، ویرانه‌های رومی و کلیساهای جامع نورمن را می‌بینیم که هرکدام بخشی از تاریخ خیره‌کننده‌ی 7000 ساله جزایر مالت را به ‌نمایش می‌گذارند. جاذبه‌های ارزشمند این مجمع ‌الجزایر به‌ حدی است که در سال 2018، والت به ‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد.

مساحت: 316 کیلومتر مربع

پایتخت: والِتا

جمعیت: 493.559

مالت
قایق‌های سنتی در دهکده ماهیگیری مارسسلاک، مالت

 

6- آندورا

آندورا، کشوری کوچک با حکومت پادشاهی و مستقل است که در پیرنه بین اسپانیا و فرانسه جای گرفته و به‌خاطر تفریحگاه‌ها و پست‌های اسکی، خرید بدون عوارض و معافیت‌های بالای مالیاتی‌اش مشهور است. زمانی که برف‌ها آب می‌شوند، این کشور تبدیل به یک مسیر پیاده‌روی بزرگ و عالی می‌شود که افرادی برای پیاده‌روی تفریحی یا پیاده‌روی سنگین و تخصصی به آن سفر می‎کنند. «آندورا لا ولا» -پایتخت این کشور- مرتفع‌ترین پایتخت در اروپاست.

مساحت: 468 کیلومتر مربع

پایتخت: آندورا لا وِلا

جمعیت: 76.177 نفر

اینگوردانی آندورا
هرم مدرن شیشه‌ای در ایسکالدز- اینگوردانی

 

7- لوکزامبورگ

لوکزامبورگ، کشوری کوچک و فشرده در همسایگی آلمان، بلژیک و فرانسه است که به‌ عنوان یکی از سه کشور ثروتمند جهان شناخته‌ می‌شود. این کشور، جدا از شهر قدیمی و پایتخت قرون وسطایی‌اش، عمدتا بافتی روستایی دارد. در شمال این کشور، جنگل‌های انبوه آردن و پارک‌هایی طبیعی را می‌بینیم. در شرق آن، تنگه‌های صخره‌ای منطقه‌ی مولرثال و در جنوب شرقی‌اش، دره رود موسله قرار دارد. مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بسیاری در سراسر کشور وجود دارد. همچنین این کشور باوجود تعداد زیادی باغ‌های انگور، کارخانه‌های تولید نوشیدنی و تولیدکنندگان گوشت و پنیر، محبوبیت چشمگیری بین افراد خوش‌غذا پیدا کرده است.

مساحت: 2.586 کیلومتر مربع

پایتخت: لوکزامبورگ

جمعیت: 613.894 نفر

لوکزامبورگ
برف زمستانی، شهر لوکزامبورگ را پوشانده است

 

جالب است بدانید، حتّی کوچکترین شهر ایران از کوچکترین کشورهای جهان بزرگ‌تر است، تصور کنید این کشورها چقدر کوچک هستند! شاید حتّی به اندازه یک محله در تهران باشند! شما می‌توانید با تورهای اروپا به هریک از این کشورها که دوست دارید سفر کنید.

مشاهده لیست قیمت تورهای اروپا

 

پانوشت: ارقام جمعیت یادشده در این مقاله، براساس آخرین تخمین‌های سازمان ملل متحد از پیش‌بینی جمعیت جهان ارائه شده است.

 

منبع: wanderlust

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.