10 مقصد برتر دنیا برای سفرهای تک‌نفره

4.5
از 14 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین مکانها که برای مجردها + تصاویر
13 دی 1399 07:00
1

تنها سفر کردن یا سفر تک‌نفره (solo travels) یکی از ترندهای صنعت گردشگری جهان شده و روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. اما برای کسانی که تا به حال تجربه‌ی چنین سفری را نداشته‌اند، اولین سفر، ممکن است دلهره‌آور باشد. وقتی با این افراد حرف می‌زنیم، نگرانی‌های مشترکی دارند. مثلا می‌پرسند: واقعا این نوع سفر امن است؟ چطور مسیر مناسب را انتخاب کنم؟ اگر اقامتگاهی پیدا نکنم چه؟ و از همه مهم‌تر، اگر تنها سفر کنم، چه کسی از من در حالی که به دوردست‌ها خیره شده‌ام عکس می‌گیرد.

خب، همه‌ی این نگرانی‌ها کاملا به جا هستند. شما حق دارید از اتفاقاتی که ممکن است پیش بیاید احساس نگرانی کنید؛ به خصوص اگر مشکلی پیش بیاید باید به تنهایی آن را حل کنید. به علاوه، انتخاب‌های زیادی پیش روی مسافران هستند. اینکه مثلا در کشور خودتان به تنهایی سفر کنید یا به یک کشور خارجی بروید. یا مثلا اینکه فقط یک کشور را بازدید کنید یا به چندین کشور سفر کنید. ولی اگر مقصد سفرتان را به درستی انتخاب کنید، خیلی از این نگرانی‌ها رفع می‌شوند. البته به جز نگرانیِ مربوط به عکاسی، البته که احتمالا پایه دوربین‌، راهکار مناسبی برای حل این مشکل باشد. در انتخاب مقصد باید توجه کنید که بعضی مقاصد برای مسافران تازه‌کار مناسب نیستند و بهتر است بعد از اینکه کمی تجربه‌ی سفر پیدا کردید، سراغ این مقاصد بروید.

به همین دلیل ما لیستی از مقاصدی تهیه کردیم که برای تازه‌کاران دنیای سفرهای تک‌نفره مناسب است. هرکدام از این مناطق ویژگی‌های خاص خود را دارند و به شما کمک می‌کنند شروع خوبی داشته باشید.

P1.jpg

آمریکای جنوبی

آمریکای جنوبی یکی از بهترین مقاصد سفرهای تک‌نفره است. دلیل اصلی آن، تنوع جاذبه‌ها و فعالیت‌هایی است که پیش روی شما قرار دارد. چه طرفدار طبیعت‌گردی باشید چه شهرگردی، اینجا تعداد زیادی مقصد برای بازدید دارید. مثلا، کوه‌های بسیاری برای صعود وجود دارد، می‌توانید به سراغ رفتینگ بروید یا از ویرانه‌های تاریخی دیدن کنید. به علاوه، مسیر گرینگو می‌تواند کار شما را به عنوان مسافر به شدت آسان کند. می‌پرسید مسیر گرینگو چیست؟ گرینگو در اسپانیایی یعنی خارجی. اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها، کانادایی‌ها، مسافران با بودجه کم و مسافران کوله‌پشتی به دوشی  که برای سفر به آمریکای جنوبی می‌رفتند، معمولا از مسیرهای مشخصی عبور میکردند و جاذبه‌های خاصی می‌دیدند. آنقدر این بازدیدها تکرار شدند که مسیری به نام مسیر خارجی‌ها به وجود آمد. این مسیر، بیشترِ کشورهای آمریکای لاتین (به جز برزیل) را پوشش می‌دهد.

مسیر گرینگو مثل یک خط عمودی است که به سمت آمریکای شمالی می‌رود. سالانه مسافران بسیاری از این مسیر استفاده می‌کنند. در نتیجه، شما شانس این را خواهید داشت تا با سایر گردشگران آشنا و شاید برای مدتی همسفر شوید. با توجه به اینکه این مسیر پرطرفدار است، لازم نیست نگران واحدهای خدماتی مانند اقامتگاه و رستوران باشید؛ حتما چیزی که مورد پسندتان باشد پیدا می‌کنید. درنتیجه، آمریکای جنوبی، بسیاری از نگرانی‌های پیش روی شما را به عنوان یک مسافر تنها حل کرده است. پس می‌توانید با خیال راحت به کوهنوردی صبحگاهی بپردازید و فقط نگران فوران کوه‌های آتشفشانی منطقه باشید.

آمریکای جنوبی

 

اندونزی بالی

اگر هدفتان از سفر تک‌نفره رسیدن به آرامش درونی است، باید به اندونزی بروید. بالی، بهترین مقصد برای استراحت، تجدید قوا و لذت بردن از خوراکی‌های خوشمزه است. شاید اگر به کشورهای دیگر سفر کنید، همچنان دیدن شخصی که به تنهایی سفر می‌کند، عجیب باشد. ممکن است وقتی به تنهایی در یکی از رستوران‌های شهر غذا می‌خورید، متوجه شوید که در معرض نگاه‌های گاه خیره‌ی اطرافیان هستید. اما تعداد مسافرهایی که به تنهایی به بالی سفر می‌کنند، آنقدر زیاد هستند که دیگر برای هیچ‌کس عجیب نیست؛ به خصوص مسافرانی که به معبد اوبود می‌روند. توصیه می‌کنیم حتما به یکی از مراکز درمانی-رفاهی منطقه بروید تا قدرت شفابخش اوبود را حس کنید.    

اندونزی بالی

 

آلمان برلین

آلمان به داشتن فضایی دوستانه معروف است. فضایی که شما در آن حس غریبگی نمی‌کنید. و دقیقا به دلیل همین ویژگی‌هاست که برلین یکی از مقاصد پرطرفدار برای مسافرانی است که به تنهایی سفر می‌کنند. به عنوان یک مسافر انفرادی، لازم نیست نگران امکانات رفاهی و اقامتی باشید. بدون شک چیزی مطابق با بودجه‌ی خود پیدا می‌کنید. به علاوه، در برلین تاریخ شما را محاصره می‌کند؛ از دروازه برندبرگ گرفته تا یادواره‌هایی از هولوکاست؛ همه جای شهر ردپایی از تاریخی شگفت‌انگیز دارد. کافه‌های جذاب شهر، بازارهای محصولات دست‌دوم و غذاهای خیابانی، تجربه‌هایی هستند که نباید از دست بدهید.

آلمان

 

آفریقای شرقی

نظرتان درباره‌ی دیدن گوریل‌ها در جنگل‌های رواندا چیست؟ ملاقات با رئیس یک قبیله ماسایی چطور؟ یا بازدید از بزرگ‌ترین حیوانات کره زمین؟ همه این‌ها تجربه‌هایی است که در آفریقای شرقی منتظر شماست. ممکن است سفر کردن در کشورهای مختلف آفریقا در نظر اول کمی خطرناک به نظر بیاید. اما سفرهای تک‌نفره در آفریقای شمالی تقریبا پرتکرار است و کشورهای این منطقه، زیرساخت‌های خدماتی مناسبی دارند. البته از نظر بودجه‌ای، سفر کردن با گروه می‌تواند ارزانتر باشد؛ به خصوص اگر می‌خواهید 5 حیوان بزرگ دنیا را ببینید.

آفریقا

 

سنگاپور

جاذبه‌های فرهنگی بی‌نظیر، مجموعه‌ای از بهترین اقامتگاه‌ها و یکی از پیشرفته‌ترین خطوط حمل و نقل دنیا، دلایلی است که مسافران انفرادی را به سنگاپور می‌کشاند. این کشور یکی از بهترین زیرساخت‌های گردشگری را دارد. شما به راحتی به نقاط مختلف سفر می‌کنید و خدماتی که لازم دارید به شما ارائه می‌شود. سفر به سنگاپور برای مسافران تک‌نفره یکی از کم استرس‌ترین سفرهای دنیاست. شما به راحتی می‌توانید از راهنماهای صوتی استفاده کنید، در باغ‌های کنار خلیج قدم بزنید یا از روی بام به منظره شهر نگاه کنید. البته نباید خوراکی‌های خوشمزه را فراموش کرد. سنگاپور به غذاهای خیابانی‌اش مشهور است. بهترین غذاهای شهر را می‌توانید در همین دکه‌های کوچک پیدا کنید.

سنگاپور

 

ایتالیا رم

هیچ جایی مانند رم، ردپای تاریخ را نمی‌توان دید. کل شهر مانند یک موزه‌ی متحرک است. از آثار شناخته شده‌تر مانند کولوسئوم و باسیلیکای سنت پیتر گرفته تا گوشه‌های شناخته نشده شهر، همه و همه نشان از قدمت رم دارند. حتی اگر دو ماه هم در این شهر بمانید، باز هم چیزهای زیادی برای دیدن دارید. و مهمتر از همه، به عنوان یک مسافر تنها اصلا لازم نیست نگران امنیت یا رفاه باشید. رم سرویس حمل و نقل مناسبی دارد و امکانات رفاهی مطابق با بودجه‌های مختلف ارائه می‌شوند. ایتالیایی‌ها خیلی به زبان انگلیسی تسلط ندارند، اما نگران نباشید، اگر به مشکلی برخوردید جمعیت توریست‌های همیشگیِ شهر می‌توانند به شما کمک کنند. اما برنامه سفرتان را فشرده نکنید. اصل سفر به ایتالیا، آرامش و سپری کردن یک بعد از ظهر آرام با آدم‌هایی است که برای اولین بار آنها را می‌بینید.

رم

 

آمریکا پورتلند

پورتلند یکی از جذاب‌ترین شهرهای آمریکا است و در ذات دارای نوعی دوگانگیِ طنزگونه است. شما در این شهر تمام امکانات رفاهی شهرهای بزرگ را دارید اما در عین حال احساس می‌کنید وارد شهر کوچکی شده‌اید که تمام ساکنانش یکدیگر را می‌شناسند. در پورتلند نوشیدنی‌ها مهم هستند. کافه‌های بسیاری هستند که انواع قهوه‌های موجود در دنیا را می‌فروشند؛ قهوه‌هایی که شاید تا به حال نام آنها را نشنیده باشیم. شما حس طنزگونه شهر را حتی در جاذبه‌هایش می‌بینید. مثلا در این شهر موزه‌ی جاروبرقی داریم و دیدن گله‌ی بزها چیزکاملا طبیعی است. علاوه بر آن، با اینکه سیستم حمل و نقل شهری مناسب است، اما همه به استفاده از دوچرخه‌های اجارهای تشویق می‌شوند. و با اینکه شهر رستوران‌های فوقالعاده‌ای دارد، اما لذت غذا خوردن از دکه‌های کنار خیابان چیز دیگری است.

آمریکا

 

ویتنام

ویتنام کشور خوراکی‌هاست؛ خوراکی‌های خوشمزه، متنوع و در دسترس. غذاهای ویتنامی اینقدر جذاب هستند که گردشگران را به رستوران‌های شلوغ با میزهای چسبیده به هم می‌کشاند. البته که ویتنام به جز غذاها، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. از طبیعت زیبا برای پیاده‌روی و کوهنوردی گرفته تا کایاک سواری و گشت و گذار در شهرهای پررفت و آمد. درویتنام، بومیان به گرمی از شما استقبال می‌کنند و شما به هیچ وجه احساس تنهایی و غریبگی نمی‌کنید.

ویتنام

 

بلیز کای کالکر

جزیره‌ها معمولا یکی از مقاصد محبوب زوج‌ها برای ماه عسل هستند. اما جزیر کای کالکر این چنین نیست. این جزیره‌یِ بدون ماشین، سالهاست که مقصد مسافران تک‌نفره و کوله‌پشتی به دوش است. کای کالر بسیار کوچک است و خدمات رفاهی که زوج‌ها می‌خواهند در آن پیدا نمی شود. اما ساحل‌های فوق‌العاده، کایاک سواری، غواصی و پرش از روی صخره تفریحاتی است که می‌تواند یک سفر بی‌نظیر را برای شما رقم بزند. فقط مراقب کروکدیل‌ها باشید.

بلیز کای کالکر

 

ساحل شرقی استرالیا

نوار ساحلی سیدنی به کنز، یکی از مقاصد محبوب مسافران تک‌نفره به استرالیا است. علاوه بر زیبایی جاده‌ی پر پیچ و خم منطقه، مجموعه‌ای از بهترین جاذبه‌های گردشگری در این مسیر قرار دارد. در این مسیر می‌توانید ساحل مشهور بوندی، جنگل‌های دینتری و صخره بزرگ مرجانی را ببینید. هرچند که احتمالا بهترین بخش سفر مراوده با بومیان و ساکنین محلی است.

ساحل شرقی استرالیا

 

در این لیست نقاطی از دنیا را معرفی کردیم که علاوه بر زیبایی، برای سفرهای انفرادی مناسب هستند و شما می‌توانید با کمترین میزانِ نگرانی به این مقاصد سفر کنید. اما قبل از حرکت، باید برای خود برنامه سفر بنویسید و راجع به جاذبه‌هایی که می‌خواهید بازدید کنید، تحقیق کنید. با وجود اینکه اپلیکیشن‌های سفر بسیاری هستند که میتوانند راهنمای شما باشند، اما برای اطمینان بیشتر حتما یک کتاب سفر هم همراه خود ببرید. مهمتر از همه، از اینکه با مردم محلی و سایر گردشگران صحبت کنید نترسید. یکی از بهترین جنبه‌های تنها سفر کردن، آشنایی با آدم‌های جدید است.

 

منبع: Lonely Planet

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.