شرایط سفر بدون قرنطینه به پوکت تایلند برای گردشگران خارجی

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شرایط سفر به تایلند بدون نیاز به قرنطینه
08 فروردین 1400 11:00
1

 با اعلام اداره گردشگری تایلند (TAT)، پوکت به نخستین منطقه‌ای در این کشور تبدیل خواهد شد که گردشگران واکسینه شده بدون نیاز به به سپری کردن قرنطینه می‌توانند به آن سفر کنند. از تاریخ 1 جولای این ابلاغیه برای گردشگران خارجی اعمال می‌شود. قانون بازگشایی مرز‌های تایلند به روی گردشگران خارجی و بدون نیاز به قرنطینه اجباری توسط نخست وزیر و وزیر گردشگری تایلند در تاریخ 26 مارچ 2021 به تصویب رسید.

پیش از این (از تاریخ 1 آپریل 2021)، گردشگران خارجی که واکسن کرونا را تزریق کرده بودند با سپری کردن 7 روز قرنطینه اجباری در مناطق مشخص شده پوکت، می‌توانستند سفر و گردش خود را در سطح استان آغاز کنند. به عبارتی گردشگران خارجی واکسینه شده پس از ورود خود به پوکت، ملزم به سپری کردن یک هفته کامل در هتل بودند و پس از آن می‌توانستند محیط هتل را ترک کنند. اما از 1 جولای (10 تیر) سال جاری بدون نیاز به هیچ‌گونه قرنطینه‌ اجباری، گردشگران قادر خواهند بود پس از ورود به خاک این کشور، در پوکت به گشت و گذار بپردازند.

البته گردشگران خارجی باید به خاطر داشته باشند که برای دست‌یابی به شرایط ذکر شده ملزم به اثبات تزریق 2 دوز واکسن کرونایی هستند که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) قرار گرفته باشد.

 

covid19-vaccine.jpg

 

به غیر از تزریق واکسن کرونا، مدرک پزشکی دیگری که گردشگران خارجی برای سفر بدون قرنطینه به پوکت نیاز دارند، تهیه تست منفی کرونا است. آزمایشی قابل قبول خواهد بود که تنها از روش RT-PCR انجام شود و فاصله ارائه نتیجه تست تا اعزام شدن متقاضی به پوکت، نهایتا در یک بازه زمانی 72 ساعته صورت گرفته باشد.

با انجام این گفته‌ها، گردشگران خارجی به محض ورود به فرودگاه بین المللی پوکت، ملزم به سپری کردن غربالگری کرونایی هستند. این غربالگری شامل یک آزمایش PCR برای اطمینان از منفی بودن کرونا و دانلود نرم‌افزار track and trace خواهد بود. این نرم‌افزار، روی تلفن هوشمند گردشگران نصب می‌شود تا این اطمینان حاصل شود که گردشگران تنها در مناطق مشخص شده به سفر خواهند پرداخت.

در حال حاضر، این برنامه به طور آزمایشی در استان پوکت اجرا خواهد شد و گردشگرانی که خواهان سفر به سایر استان‌های تایلند هستند، حتی با اثبات تزریق واکسن مورد تایید کرونا و ارائه تست منفی پیش از اعزام خود نیز ملزم به سپری کردن 7 روز قرنطینه اجباری در هتل و مناطق مشخص شده هستند.

گردشگران برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر به تایلند، می‌توانند به سفارت یا کنسولگری تایلند در کشور خود مراجعه کنند و برای دریافت آخرین اخبار مربوطه راه‌های ارتباطی زیر را دنبال کنند.

حساب توئیتر اداره گردشگری تایلند: Tatnews_Org

وب‌سایت رسمی اداره گردشگری تایلند: www.tatnews.org

حساب فیسبوک اداره گردشگری تایلند: tatnews.org

 

منبع:  Tatnews

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.