جزئیات واکسیناسیون گردشگران در ابوظبی به صورت رایگان!

3.7
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
واکسیناسیون رایگان گردشگران در ابوظبی + شرایط
02 تیر 1400 10:00
0

به نقل از خلیج نیوز، دارنگان ویزیتور ویزا و گردشگران خارجی که مقصدشان به ابوظبی ختم می‌شود هم‌ اکنون می‌توانند به صورت رایگان واکسن کرونا دریافت کنند.

البته توجه داشته باشید که ویزای گردشگری باید فقط توسط ابوظبی صادر شده باشد. بنابراین ویزاهای گردشگری که از 6 اتحاد شیخ‌نشین دیگر صادر شده باشد، قبول نمی‌شود (مانند دبی، عجمان یا فجیره).

دارندگان ویزیتور ویزای معتبر و ویزای گردشگری می‌توانند از دو راه برای دریافت واکسن، وقت بگیرند:

راه اول

  1. نصب اپلیکیشن SEHA

  2. وارد کردن UID ویزا در اپلیکیشن (این کد در پاسپورت وجود دارد)

  3. وارد کردن یک شماره تلفن اماراتی

راه دوم

  • تماس با شماره 80050

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در ابوظبی هر دو واکسن «سینوفارم» و «فایرز» را دریافت کنند. 

 واکسن کرونا

افرادی که در ابوظبی زندگی می‌کنند و مدت زمان اقامتشان تمام شده است یا اشخاصی که با ویزایشان در ابوظبی ساکن هستند (از جمله اشخاصی که ویزای گردشگری داشته‌اند و منقضی شده است) هم می‌توانند به صورت رایگان واکسن کرونا دریافت کنند.

کمیته اورژانس، سانحه  و بحران ابوظبی تائید کرده است اشخاصی که ویزای ورود یا اقامتشان در ابوظبی منقضی شده باشد، به دلیل امنیت و سلامت و با توجه به شرایط استثنایی ناشی از پاندمی کرونا، می‌توانند واکسن رایگان کرونا دریافت کنند. این خبر توسط دفتر رسانه‌ای دولت ابوظبی در توئیتر منتشر شده است.

حائز اهمیت است که هم اکنون هر گونه تعیین هویت رسمی که حتی شامل موارد منقضی شده نیز می‌شود جهت ثبت نام در مراکز دریافت واکسن می‌تواند استفاده شود.

تا به امروز تنها کسانی که دارای کارت شناسایی یا ویزای اقامتی معتبر بودند می‌توانستند برای دریافت هر واکسنی که در امارات وجود دارد ثبت نام کنند. اما از آینده هر کسی که با مدارک معتبر بتواند هویت خود را اثبات کند، واجد دریافت واکسن رایگان کرونا می‌شود.

بنابراین طرح واکسیناسیون ابتدا اشخصای را هدف قرار می‌دهد که در حال حاضر بیکار هستند و در زمان پاندمی کرونا ویزای آن‌ها منقضی شده است. حتی متخلفانی که ویزیتور ویزا یا ویزای توریستی منقضی شده‌ دارند و هم‌اکنون در ابوظبی اقامت دارند هم می‌توانند از این مزیت بهره مند شوند و واکسن رایگان دریافت کنند.

این اطلاعیه دولت ابوظبی چند روز پیش از اجرای سیستم Green Pass که وسیله آن حضور در اکثر اماکن عمومی امارات امکان پذیر می‌شود منتشر  شده است.

 

 منبع: .khaleejtimes

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.