6 نکته مهم در مراقبت از پوست در سفرهای تابستانی

5
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چگونه از پوست خود در سفرهای تابستانی مراقبت کنیم؟
05 تیر 1400 10:00
0

سفر کردن دلچسب و شادی‌آور است اما بار سفر را بستن حکایت خودش را دارد. این که تصمیم بگیریم کدامیک از وسایلمان را برداریم و کدام در خانه بماند همیشه کار سختی است اما وسایل ضروری برای مراقبت از پوست در طول سفر اولویت چیزهایی که باید در چمدان قرار دهیم را تعیین می‌کند. مراقبت درست از پوست تعطیلات نمی‌شناسد و کاری است که باید به طور منظم هر روز انجام شود، حتی در مسافرت. در واقع اگر بخواهید درستش را بدانید، علاوه بر برداشتن تمام چیزهایی که به طور معمول برای رسیدگی به پوستتان استفاده می‌کنید، باید چیزهای دیگری هم به آن وسایل اضافه کنید تا بتوانید بعد از یک سفر طولانی با هواپیما یا پس از یک روز گرم و آفتابی در ساحل به داد پوستتان برسید.

پیشنهادهای ما را برای رسیدگی به پوستتان در سفر بخوانید.

مراقبت از پوست

  1. رسیدگی به پوست در سفر با همان روال همیشگی انجام شود

بهترین کاری که می‌توانید برای پوستتان در سفر بکنید این است که تغییری در روند کارهایی که هر روز برای پوستتان انجام می‌دادید ایجاد نکنید. مایع شستشوی صورت، ژل پاک کننده آرایش، کرم آبرسان و سرم‌های شبانه معمولا مواردی هستند که خانم‌ها در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز برای مراقبت از پوستشان استفاده می‌کنند و حتما باید در هنگام سفر هم مورد استفاده قرار گیرند. از آنجا که در مسافرت وارد محیط و فضای جدیدی می‌شوید و احتمالا برنامه روزانه خود را اجرا نمی‌کنید، تغییراتی در برنامه خواب و تغذیه شما هم ایجاد می‌شود و اینجاست که داشتن استمرار در عادت‌های روزانه اهمیت پیدا می‌کند.

  1. کرم ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید

استفاده از کرم ضد آفتاب از آن دسته مراقبت‌هایی است که محدود به هیچ زمان و موقعیت خاصی نمی‌شود و حتی اگر به منطقه‌ای سفر می‌کنید که گرم و آفتابی هم نیست باید هر روز از آن استفاده کنید. اگر مقصد ساحل است، حتما از کرم ضدآفتابی استفاده کنید که خاصیت ضدآب بیشتری نسبت به انواع دیگر کرم‌های ضدآفتاب دارد. قبل از استفاده، حتما تاریخ انقضای کرم را نگاه کنید و آن را در محلی خنک نگهدارید چون اگر بر اثر گرما حالت رونده پیدا کند، باید آن را دور بیندازید. اگر به سفر خارج از کشور می‌روید حتما کرم ضد آفتاب را از کشور خودتان تهیه کنید تا مجبور نشوید پول زیادی بابت آن در مناطق توریستی پرداخت کنید.

  1. دستمال مرطوب و ماسک آبرسان را بردارید

وقتی مدت زمان زیادی را در حال گردش در طول روز و هوای آزاد باشید بدون شک نیاز به تمیز کردن دست و صورتتان پیدا خواهید کرد، بنابراین حتما یک بسته دستمال مرطوب مخصوص پاک کردن صورت در کیف خود داشته باشید. از دستمال مرطوب می‌توانید برای پاک کردن عرق و چربی اضافه‌ای که در گرمای تابستان چند برابر ترشح می‌شود استفاده کنید.

از دستمال مرطوب یا از نوع مخصوص آن برای پاک کردن آرایش می‌توانید به راحتی برای پاک کردن آرایش صورت قبل از رفتن به تختخواب استفاده کنید؛ به ویژه وقتی بعد از یک روز طولانی آنقدر خسته هستید که حوصله شستن صورتتان را ندارید!

در کنار مصرف دستمال، استفاده از ژل تمیزکننده برای شستن رطوبت و چربی اضافه از پوست در مناطق بسیار گرم و مرطوب توصیه می‌شود. ماسک‌های آبرسان یکی دیگر از موارد لازم مخصوصا در سفر با هواپیما محسوب می‌شوند. هوا داخل کابین هواپیما معمولا خشک و رقیق است، بنابراین پوستتان به مقداری ماده مرطوب کننده نیاز پیدا خواهد کرد. حتما از ماسکی استفاده کنید که حس سنگینی روی پوست ایجاد نکند و حاوی عطر و رنگ اضافه شده نباشد.

سفر

  1. در سفر خفیف و سبک آرایش کنید

اشکالی ندارد اگر برای صرف شام در رستوران یا مهمانی شبانه آرایش سنگین و کامل داشته باشید اما ظاهرتان بهتر است در طول روز ساده و کم‌رنگ باشد؛ چرا وقتی در سفر و در حال استراحت هستید پوستتان در حال استراحت نباشد؟ اگر برایتان امکان دارد استفاده از فونداسیون را مدتی فراموش کنید و از یک مرطوب‌کننده سبک حاوی SPF به جای آن استفاده کنید و به جای رژلب، کرم لب بمالید. هرچه آرایش صورت کمتر باشد، پوست بیشتر رطوبت محیط را جذب می‌کند زیرا آرایش باعث بسته شدن منافذ می‌شود. به علاوه، زیبایی طبیعی صورت و بدون آرایش به نفس سفر هم هماهنگ است.

  1. آب زیاد بخورید و از کم آب شدن بدن جلوگیری کنید

بدون آب زندگی ممکن نیست اما برای حفظ سلامت پوست، آب از هر چیزی ضروری‌تر است. تا آنجا که ممکن است با خود یک بطری آب به همراه داشته باشید و هر نیم ساعت از آن بنوشید. آب نه تنها حالتان را بهتر می‌کند، بلکه اگر به اندازه کافی در بدن وجود داشته باشد از دهیدراته شدن و عوارض آن جلوگیری کرده و مواد سمی را از بدن دفع می‌کند.

  1. در معرض آفتاب قرار نگیرید

از ضرورت استفاده از کرم ضدآفتاب یا کرم‌های حاوی SPF به عنوان ضروری‌ترین چیزی که باید همراه خود داشته باشید گفتیم، اما از آنجا که آفتاب یک عنصر ثابت در سفرهای تابستانی است، بهتر است درکیف دستی خود کرم و ژل دارویی حاوی SPF بالای 30 داشته باشید و حتما آن را تجدید کنید.

بد نیست بدانید که اشعه خورشید به 3 دسته UVA, UVB و UVC تقسیم می‌شود و پوست شما را در هر فصلی از سال تهدید می‌کند، با این حال اشعه UVC بیشتر از بقیه توسط لایه اوزون فیلتر می‌شود و کم‌تر به سطح کره زمین می‌رسد. با این حال ممکن است حتی در یک روز ابری هم بر اثر اشعه UVA که به راحتی از بین ابرها و شیشه‌ها می‌گذرد دچار آفتاب‌ سوختگی شوید.

خیلی‌ها به اشعه UVA، اشعه «پیر کننده» می‌گویند زیرا می‌تواند لایه‌ای را که مسدول حجم دادن به پوست و کشش آن است را تجزیه کند. اشعه UVB که به آن اشعه سوزاننده می‌گویند در روزهای آفتابی و در ماه‌های گرم تابستان شدیدتر است و آسیبی که هر دو اشعه به پوست وارد می‌کنند منجر به از بین رفتن حالت کشسانی آن، خشک شدن بافت، عوض شدن رنگ و شکسته شدن مویرگ‌های پوست می‌شود. متاسفانه هر سه اشعه می‌توانند عامل سرطان پوست به ویژه بیماری ملانوما باشند.

 سفر تابستان

تألیف: لست سکند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.